Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Nu missade jag nog en hel bunt. Puss på er i sommarvärmen!
vafan jag skrev ett toooooooooooklååååååååångt inlägg om min fest som försvann.
jaja, den blev skitlyckad!!!!!! rajraj! jag fick ett tält som vi invigde på alla möjliga sätt på balkongen på morgonkvisten när alla åkt hem... hehehehehehe
Sweet,
nu har jag läst din blogg igen och tårarna fortsätter floda. Du beskriver så fantastiskt hur du känner och vad som händer. Hoppas du får lite ro av att få sova hemma och äta lite egen mat.
Kram!
Men OJ vad länge sen jag var här! och FY vad trist att jag missade picnic i Humlan i söndags! jag som var helt ledig hela dagen o var hemma m mathilda o Oumie till kl 17 då det var dags att följa med Oumie till dansträningen inför hennes Audition på torsdag (hon börjar mer avancerad dans till hösten därav audition)
Jag har HELT glömt av träffen! dagarna går i ett och jag är ute för jämnan, har inte rört min dator på ngn vecka eller två (senast betalade jag lite räkningar tror jag)och därmed inte hängt med här inne!
kikade i min almenacka igår och upptäckte att jag - tjejen m järnkoll - har NOLLkoll numera, haha jag bara lullar runt verkar det som - men ååååh så skönt det är! att inte ha denna tidspress e ju sååå skönt!
men nu till det viktiga:
Sweetan!!! grattis gumman! vad chockerad jag var övet att läsa ngns inlägg om att du blivi mamma! 6,5v för tidigt var det va? det e inte så tidigt även om det självklart e bäst m 40v grav. 2,2kg är nomalt för den tiden tror jag och lilltjejen verkar ju må bra vad jag förstår - JÄTTEGRATTIS!!! hur länge blir hon kvar på NEO? här är det vanligt att mkt för tidigt födda barn kommer hem i den veckan då din föddes alt att de ska nå 2,5kg o må bra - men av ngn anledning kan barn födda i v.33-34 vara kvar några veckor de med - fråga mig inte varför.
September - Jättegrattis till dig med! vilken stor tjej du fick det tog min lilla flera månader att nå den vikten låter som om förlossningen gick bra - förstod jag dig rätt - ingen EDA eller annan bedövning mer än akupunktur? starkt jobbat o vad kul me en till tjej i tråden (vi är ju rätt så många nu)
FRejis - 7 äggblåsor låter ju super!! jag håller tummar o tår för fult här!!!
Lappis - hur går det för dig? spray, ruvning eller Äp? i viken fas är du - håller tummarna för sig som vanligt - förstår inta varför det inte hjälpt ännu!
Alla andra - har skumläst och har säkert missat massor m matnyttigt! jag hoppas att jag inte missat ngt jäteviktigt - hoppas på uppdatering isf!
här e allt bra, Mathilda är 6,5 mån nu och hon sitter rätt så skapligt själv nu när man sätter henne på golvet. Hon står o gungar i krypställning men sen hamnar hon ändå i fallskärmshopparställning ser så lustigt ut när hon ligger o sprattlar m armar o ben i luften i tron om att hon ska glida fram som en pingvin på magen, haha
hon har fått 2 tänder oxå -de kom 31maj -dvs samma dag som hon döptes (dopet gick jättebra, ca 65 mätta o belåtna gäster gick därifrån i god tid så att vi hann städn undan allt innan lokalen lämnades över till nästa gäng)
refluxen är mkt mkt bättre o det kan gå en halvdag utan att hon kräks! såååå skönt! tyvärr så är hon iten så förjust i att äta mat längre, fick plötsligt för sig att det inte var ngt hon ens tänkte försöka svälja så nu sitter hon mest o framkallar kräkningar för att slippa mat m bitar i... jaja, det går väl över inom sinom tid. hon har lagt på sig rätt så bra oxå, väger nog 7kg nu tror jag - stora tjejen!
oj - nu måste jag i säng för kl 06.00 pip vaknar fröken m ett leende så då e det dags o gå upp o ha mkt energi att ge
Lycka till med ÄP idag Frejis!
Tack för picknicken i söndags, tjejer! Det var supertrevligt i vanlig ordning. Och Nenne som dök upp som grädde på moset var extra supertrevligt.
MrsB, sympatikramar till dig och din man. Usch, vilken jobbig situation!
September, grattis till dottern!!! Skönt att höra att allt gick bra trots att hon var ganska stor.
Nenne, sjukt stort GRATTIS på födelsedagen! Hipp hipp huuuuuuuurrrraaaaaaaaaaaaaa! Förresten, vilken pudding till man du har, jag förstår att du har svårt att hålla fingrarna i styr (bara dialekten .... aaaaaahhhhhhhh).
Frejis, hoppas att det inte bara gick bra utan att det gick över förväntan!!
Liten, vad kul att höra av dig! Hoppas att det blir bättre med magar och sömn för er bägge snart. Promenad och fika låter jättetrevligt.
Näe, måste jobba lite också.
nenne - förstår att din make låg där i gräset och undrade vad i helsike pratar dem om. Inte lätt att hänga med i alla förkortningar. Supergulligt av honom att köra dig!!! Stor eloge! Måste säga att jag tycker du var dig lik!
Oms - *viskar* jag ruvar. Har varit och hämtat en eskimå, 3-celligt embryo, i Uppsala i torsdags. Det är ett ostimulerat FET så jag mår bra och försöker låta bli att tänka och leva som vanligt.
Undrar så hur det går för Frejis....hoppelihoppas allt ser bra ut!!!
Kram till alla!
Hej hej!
Oj vilken pip-lisa jag fått efter vaccinationen. Inte verkade alvedon hjälpa heller. Det blir till att sitta o gosa idag...
Telis - vi är borta ett antal helger, men lunch på barnvänligt ställe någon vardag kanske kan locka?
Nenne - fyller du år? Grattis i så fall - i massor!
Frejis
LYCKA TILL IDAG!!!!!! *hoppistuds*
Omsan pomsan
det var inte igår! *vinkelivink*
Telis m fl
Tack så mycket!
*viftar så mycket som jag orkar med rullatorn* Håller på att göra en tårta, mandelmaränger med limekräm blir det! Sen ska mina föräldrar och två av syskonen droppa in om en stund och så ska vi åka till Furuvik och käka lunch. Och nu blir maken glad för han tror inte att han pratar så mycket dalmål som han kulle önska.
han är strösslet på all glass!
IIIIh och han kommer hem ikväll!! Men det skulle ju egentligen ha varit en överraskning om inte hans mamma, som vanligt, pratar bredvid mun alldeles för mycket. Och imorgon drar vi till Selma Lagerlöf spa (även det en överraskning, men inte längre).