• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Nattson

Freijs - det låter ju strålande med 7ägg och att maken fick till det tillslut. Jag har tänkt på det där och undrat lite hur maken skulle tycka att det var. Men han skulle nog tycka att det var lite jobbigt också!

Muggles - tack för tipset om akupunktur det ska jag testa. Vet du om vänner testade det före eller efter hon fick barn? Jag tänkte försöka behandla min migrän med akupunktur också. Men det är kanske något jag ska ta efter.

Jag tycker att fotboll är ganska kul och har hittils tittat på alla matcher. Just nu ska jag få iväg detta meddelande och sedan titta på Sverige matchen.

• Liten med Mindre

Frejis - vad bra med 7 ägg! Tur att de hade resurser på sjukhuset... Fy sjutton för att vara man och behöva prestera så där.

koko - vi har väl klarat oss ganska bra med mjölk o vetefritt här hemma. Men det är så mycket annat med som jag ska försöka undvika att jag blir alldeles knäpp. Idag har jag kämpat hela dagen mot sötsuget - men vi gav efter och plockade fram kakor ur frysen nu på kvällen - sååååå gott!

Men så småningom kan jag nog behöva lite mer recept inspiration, ska nog försöka undvika i alla fall mjölk o vete ett tag till, om än inte superstrikt.

Sov så gott alla!

• gosnosen

hurra för freijs sju ägg!!! håller tummar och tår för att alla blir befruktade också! ja, det kan inte vara lätt för männen heller att prestera på kommando. har förstått på min make att det var "trevligare" på CvL än på SH då rummet låg mer avskilt på CvL. Vid vårt första försök på SH så fick han göra om provet... vi hade precis satt oss i en taxi på väg hem när de ringde och sa att provet var för litet för att de skulle kunna få ut något. men andra gången gick det bättre!

stort grattis till nenne också!

mrsB - beklagar sorgen och skickar kram till dig och maken!

• BrudSommar2006

Liten, vi vill ju så klart fortfarande ses men nu är vi sjuka igen, suck! Ja, inte så jättesjuka, jag har fått halsont, men det är väl bäst att vänta.

Frejis, tänk att det var tal om att ni skulle avbryta den här omgången, vilken himlans tur att det inte blev av! Gick det bra att ta bussen hem direkt efteråt då? Eller blev det taxi?

Var i centrum idag för att försöka hitta present till maken som fyller år på fredag men hittade inget. Jag blev så förbaskat irriterad, jag letade efter ett par skor i storlek 46 men de kunde inte tala om om de hade några alls utan jag var tvungen att hämta varje enskild sko i hela affären och fråga om den. Så jag hämtade en bunt, de kollade och hade ingen av dem och sedan fick jag ge upp för Iris hade tröttnat. Nu vet jag inte vad jag ska hitta på, jag kan ju inte åka runt stan för att leta när det är så svårt att hitta, suck. Så nu har jag inte bra idé.

• BrudSommar2006

Nenne, jag märkte då inte av något skumt när vi sågs!! Ha det så trevligt på alla era aktiviteter!

• FruCicci

Hej Svejs,

Tack för i söndags, det var kanon trevligt att ses.
    Får ursäkta mig lite, jag var så bakis så klockorna stannade... kan tala om att jag inte drack en droppe alkohol på 75 års festen och vi kunde "skylla" på Victor och därmed promenera hem vid 20 tiden, sååååå skönt.

Låter lovande Frejs!

Beklagar MrsB, fy så fruktansvärt! Styrke-kramar!

Bs, de har en sprecialbutik, herrsko butik på Humlegårdsgatan som har stora storlekar, du kan ju alltid RINGA till butikerna, kolla upp några som har större srorlekar på internet och sen kanske du till o med hittar bilder?
    Om inte det, så kanske en upplevelse, som massage? Tycker du är en av de som alltid har så bra ideér på presenter.!!

Undernbar bild på Sweets lilla dotter, jag blir alldeles till mig och längtar så efter ett litet barn till En bebis!!!

Victor har utvecklats så mycket så det är helt galer. Han pratar massor med dada dada och papp + mam Underbart! Han har lekt tittut med pappan sin hela kvällen och han sover hyffsat på nätterna, vaknar max 2 ggr och då ger man bara lite vatten så somnar han om
    Ungar är underbara!

Nu har fotbollen börjat igen, så nu måste jag titta lite.... hi hi tycker det är kul när Sverige spelar.

Måste bara fråga Lappis eller Piggis i denna tråden, om ni vet något bra och inte svindyrt hotell i Nice?
    Vi har bokat resa med Sterling och ska ju dit i juli... Rekommendationer? Inte såååååå jätte off heller

Nenne, härligt att se dig din toka och ta inte med dig mannen din igen, man blir ju nästan lite matt när man ser honom, det går ju inte när man ska vara pigg och ta hand om en busig Victor ha ha ha han såg för jä-la bra ut! *fniss* och han verkar vara GRYM jag kan inte smälta att han körde ner dig till sthlm, min gubbe skulle aldrig göra ngt sådant! Måste nog visa honom detta - var det nu stod skrivet i tråden

Kram

• BrudSommar2006

En affär på Humlegårdsgatan med stora storlekar! Aha, då ska jag dig imorgon, absolut! Annars har jag hittat några Ten Points-modeller som jag gillar men när man har Iris så är möjligheten att börja ringa runt och kolla och leta på nätet och så ganska begränsad på dagarna, lättast är att bara kunna släpa med sig henne till lämplig affär...

Jag var så upptagen att prata med alla så jag missade helt att titta närmare på Nennes make!!! Tydligen en dundermiss vad jag förstår, jaja, där ser man!

• Liten med Mindre

BS - inte kul att vara sjuka igen. Och vad gäller skor så var det precis det maken fick i present, plus lite kläder o blommor. Det var dock ganska enkelt - han önskade sig en specifik modell från Ecco, strl 45...

Idag mår lilltjejen bättre. Skönt, kanske slipper bära henne hela dagen.

• Lapinette

Cissi - kan tyvärr inte komma med några rekommendationer då vi aldrig bott på hotell på Rivieran, antingen lånat av kompis eller senare då vi hade vår egen lägenhet. Vet att Tinga bodde i Cannes på ett hotell. Hon var ju där i september.

• FruCicci

Tack iaf Lappis. Vi har några hotell som brudparet tagit med i sin bröllopsinfo, så det får bli ett av dem iaf då

Nu ska jag lämna ifrån mig datorn till maken som ska till jobbet och rensa garderoben....

Svar på tråden Barnkarusellen 2