Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Puh & pust - det var mkt att läsa ikapp! Tog sin lilla tid
Med andra ord - tillbaka i Götet efter ett gäng härliga dgr i Sthlm! X2000 ner igår funkade hur bra som helst - Amanda somnade i höjd med Skövde & sov fortfarande när vi rullade in på stationen i Gbg. Härligt - nu tror jag hon testat det flesta fortskaffningsmedel som finns - bil, spårvagn, buss, flyg, tunnelbana, buss, bara cykel återstår fortfarande Enligt BVC bör de vara över året innan man sätter dem på cykeln, så tyvärr blir det inga turer i sommar...
Innan jag börjar kommentera allt - Sept, jag blev verkligen rörd över det su skrev om din mamma här ovanför. Tårarna började samla sig så smått i ögonvrån, men sen skrattade jag högt när jag läste om att du tog på dig bh'n med nerkräkta amningsinlägg Lite känslan a´ la "Det är ju precis så som livet är - skratt & gråt om vartannat"
Piggelin - du har ju världens snällaste och sötaste dotter så jag är inte alls förvånad över att tågfärden gick smärtfritt.
Gällande diskussionen om mor- och farföräldrar så har jag knappt haft någon kontakt alls med fars-sidan då de bor i Japan men varit destonärmare min mormor, där jag var dagbarn. OM vi en dag får barn så kommer detta att vara utan far- och morfar. Makens pappa dog i cancer något år innan vi träffades och själv har jag en pappa som inte "vill" ha kontakt med mig sen vi gifte oss. Trist men sant! Har dock en bonuspappa som klarar morfarsrollen galant.
Okej, då kör vi:
September & Sweet - STORA grattis till era små tjejer!!!
Vad skönt att höra, Sept, att allt gick bra, även om det lät väldigt utdraget
Sweet - har inte hunnit in & läsa din blogg ännu, ska göra det så småningom. Däremot tog jag en snabbtitt i galleriet - vilken söt liten tjej!!
Många kramar till de två nyblivna mammorna!
TACK alla för en jättetrevlig picknick i söndags! Verkligen roligt att få träffa en hel hög Sthlmare IRL! ...och Gävle-iter, inte att förglömma Vad trevliga alla är här - det slår mig gång på gång
BS, känns som om jag hann prata alldeles för lite med dig - men kul att ses iaf!!
Synd att du missade oss, Omsan!
Nenne - grattis en dag i efterskott! ...och grattis till att du har en sådan kanonman som kör ner dig till Sthlm enkom för picknicken! Vilken klippa
Vänner - kul att du kikade in!
MrsB - så otroligt tråkigt med din svärfars hastiga bortgång. Skickar styrkekramar!
Nattson - oj, vad tråkigt att bli 100% sjukskriven! Men kan tänka mig att det känns skönt nu när du väl är det - det är ju inte för inte som du blivit just sjukskriven!
Frejis - GRATTIS & krulltrumpeter för dina sju ägg!! Vad härligt att det gick så bra!!!!
Cissi, har tyvärr inga hotelltips i Nice, bara i Antibes & Juan les Pins, som ligger en bit västerut.
Izzie, inga badtips för dottern utom möjligen att börja på babysim! Amanda var ganska rädd för vatten/bada balja i början, men sen när vi kommit igång med simmet, så är hon mkt coolare & senast vi badade henne i baljan här hemma så tyckte hon att det var hur kul som helst! ...plus att både mannen & jag blev rejält nerskvätta - men det är ju smällar man kan ta!
Hmmm, var det ngt mer - känns ju nästan som det gick fort att kommentera!
TACK, Lappis - om du kunde se mig nu, så skulle du se hur jag pöser av stolthet
På tal om Stockholmare förresten - ofta sägs det ju att de är rätt tykna & otrevliga på stan, men jag måste säga att nu dessa dagarna när jag åkt buss, t-bana, spårvagn (om man nu kan kalla Nockebybanan det?) en hel del med Amanda i vagnen - JÖSSES, vad hjälpsamma folk är! Innan jag ens hunnit börja söka ngns blick för att be om hjälp för att lyfta på/av etc, så var ngn där! Grymt bra!
Där måste jag säga att Gbg:arna ligger i lä *vi som sägs vara så trevliga*, tyvärr. Nu har jag iofs inte åkt vrålmkt med buss eller spårvagn i Gbg, eftersom jag oftast promenerar dit jag ska, men de få ggr jag gjort det & vad jag hört andra mammalediga tjejer säga - så är Gbg:arna SKITdåliga på att hjälpa till om man ska på/av vagnen etc. Typ, man får spänna blicken i ngn & säga HÖGT & TYDLIGT: "kan du hjälpa mig?" Konstigt & trist! Så en eloge till er Sthlmare!
Oj, mycket att läsa!
Mrs B - Tycker det var fint skrivet om att de fortfarande är med oss, men att man får prata annorlunda med dem. Med tiden kanske din make kommer fram till samma el liknande sätt att tänka som du. Med det tankesättet känns det lite "lättare" att gå vidare. Blir inte lika definitivt.
Ang att barnen saknar mor- och farföräldrar... Håller såklart med om att det är jättetråkigt, men jag tror oxå som någon skrev att man till viss del kan "kompensera" med andra släktingar och vänner. Att titta på kort tillsamammans och berätta om personerna och om varma minnen är åtminstone näst bästa alternativet...
Så det var helt klart mysiga dgr i Sthlm - lyxigt att stanna såpass länge, dvs upp fredag & hem tisdag! Sthlm är & förblir en underbar stad när det är vackert väder! Hade en sådan otroligt skön dag i måndags. Tog en morgonpromenad med väninnan vi bodde his & köpte en kaffe på vägen, sen in till stan för lunch med en kompis i Västermalmsgallerian, därefter strosa sakteliga in mot city & hoppa in i lite affärer här & där, för att sedermera sammanstråla med en annan kompis för en kaffe i Kungsan. På kvällen satt vi ute på terrassen hos väninnan & käkade middag & drack chablis (& jag tänkte på dig, Lappis!). Mmmm!
Sist men inte minst, så måste jag ju berätta att vi i förmiddags var på vårt första "inredningsvalsmöte" för vårt hus!! Nu drar det igång på allvar & de närmaste veckorna ska vi börja ta beslut om kökslösning med allt vad det innebär, badrum, golv, planlösning osv osv. Såååå många beslut som ska tas, men kul! Så de närmaste veckorna lär vi göra ett & annat besök på Myresjökök, Kakel-Dax, Vedum, Engelska Tapetmagasinet osv
Hej Piggis!
Ja, tanken på babysim har slagit mig. Antingen blir det väl ännu värre (och då får man sluta) el så vänjer hon sig. Tyvärr drar de inte igång nya kurser förrän till hösten verkar det som.
Tänkte testa att köpa en minipool och se om hon kan bada lite i sommar. Kanske kan funka.
Lycka till Piggelin, vet bara hur svårt det var att välja kakel till badrummet. Det finns föööör mycket!
Själv ska jag iväg till Globen och jazza loss ikväll, Kylie Minogue är i stan !
Åh så kul det lät med inredningsvalsmöte! Jag älskar sånt. Fast det är förstås mer jobb än vad man kan tro.
Låter som du haft en riktigt härlig vistelse i Sthlm!
Ha så skoj Lappis!