• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Mrs  B

Maken ringde precis och det var inget roligt samtal.
    Hans pappa hade dött nu i morse på sin arbetsplats.
    Maken sitter i bilen hem från Malmö nu och jag är jätteorolig för att det ska hända något nu när han kör bil.....

Ringde min pappa och han är på väg hit för att passa barnen så jag kan köra och möta maken på vägen. Gillar inte att han sitter i bilen nu i detta läget.

• fru AM

Men MrsB! Så hemskt! Vilken chock för din make och för andra anhöriga! Många kramar till dig och familjen!

BS: Vilket fint badrum! Livia vill också bara stå och bada (möjligen på huk). Köp en ordentlig halkmatta så ordnar det sig!

• junilejon

MrsB Uch vad hemst....Tänker på er...stackars din man och dina barn som förlorat sin farfar....uch vad ledsen jag blev nu!!!
    Kör du med försiktigt nu...är det något jag kan göra så säg till jag bor ju ändå bara 3 mil bort...många kramar

• MSW

MrsB: Usch fy vad hemskt! Förstår att du inte tycker det känns bra att ha maken ute på vägarna då! Som jag har förstått det har inte hans pappa varit dålig? Så det måste ha kommit väldigt plötsligt!
    Krama maken extra mycket och ta hand om er allihop!

• Izzie

Mrs B - Fy vad tråkigt! Beklagar verkligen. Jätteledsamt för hela familjen såklart, men jag sänder en extra tanke till din make... Hoppas du hinner upp honom. Kramar till er alla!

• Nattson

MrsB Usch vad jobbigt för dig och din man! Kör försiktigt! Kram

Junilejon, jag är i v35 nu kvar innan så du ligger bara en v innan mig. Eller ja om man ska vara riktigt noga så är det 34+1 så drygt två veckor före mig då

• Izzie

Junilejon - Jobbigt med den bristande nattsömnen. Hoppas du får lite vila på båten senare. Håller med dig om att det är trist för de som tar studenten i veckan och tvingas göra det i regn nu när det varit så fint...
    Min kusin tar studenten i Värnamo på fredag så då ska jag dit. Bor inte du i närheten av Värnamo?

BS - Jättefint badrum! Verkade stort o härligt! Håller med Fru AM om att det låter som du borde investera i en halkmatta!

MSW - Låter som ni haft en aktiv helg!

Nattson - Skönt med sjukskrivningen! Låter som du är i behov av lite lugn och ro. Hoppas din "mensvärk" och sd släpper då.

Här har det oxå varit full rulle i helgen. Hade spontan grillfest i fredags kväll hemma hos oss på vår nya altan. Jättemysigt, fast ganska mycket jobb med all mat. Ska faktiskt diska upp det sista från festen nu *skäms*.
    I lördags var vi för första gången på stranden med Matilda. Det gick riktigt bra. Våra vänner hade ett soltält som vi satte upp som skydd. Hon fick dessutom doppa fötterna i sjön för att svalka sig lite och det verkade hon tycka var ganska skönt. Annars är det en riktig liten badkruka som vi fått. Hon är hopplös att bada. Hon verkar bli riktigt rädd och klamrar sig fast vid oss när vi badar henne i den lilla baljan. Sedan sprattlar hon hysteriskt med fötterna så hela badrummet är dyblött. Hon har aldrig gillat att bada, men jag tänkte nog att hon skulle vänja sig. Tyvärr verkar det bara bli värre. Är det någon som har vattenrädda barn och vad har ni i så fall gjort åt det? Någon annan som har tips?

• MSW

Izzie: Det är alltid trevligt med fester (kanske grillfester speciellt) men tråkigt med disken.. Skönt att det gick bra med M på stranden.. Konstigt att hon inte har vant sig vid att bada.. Har tyvärr inga tips heller..

Lappis: Hur går det med ruvningen?

Satt och pillade och räknade på hur ekonomin kommer se ut när jag ska vara mammaledig, verkar väl som att det borde gå att få ihop ganska bra utan att behöva ta ut hela veckor.. Det blir värre till nästa höst när vi planerar att maken ska vara hemma och att jag ska börja plugga (lite beroende på hur jobbsituationen ser ut) då känns det som det blir lite tajt.. Men det är juh lååångt kvar..

• Nattson

BS - jag glömde säga vilket fint badrum!

Svar på tråden Barnkarusellen 2