• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Izzie

Grattis September! Vad skönt att det gick så bra! Har hon något namn ännu?

Grattis Sweet! Tror jag grattat redan, men gör det igen för säkerhets skull. Har läst på bloggen, och jag grät när du beskrev hur din man tittade på sötnosen. Åh, hon är verkligen jättesöt så näpen. Håller med dig om att hon inte ser prematur ut heller. Lycka till med allt nu!

MSW - Jag läckte för första gången på semestern förra året (mån 5). Hade gråmelerad tröja på mig, sov i tält på camping och hade varit uppe på toaletten på servicehuset på morgonen när min man såg fläckarna när jag kom tillbaks till tältet. Hmm. Såg så där fräscht ut.

Koko - Härligt att det gick bra på namngivningsfesten trots lite skrik och tappade tårtor!

oj, måste sticka. Maken står i dörren m Matilda i stolen. Återkommer!

• MSW

Ojojoj Koko, vad otroligt irriterande med tårtorna! Tur att det gick bra iaf!

Bs: skönt att 1:års kalaset blev lyckat!

September: Vad skönt att det hade gått längre än vad du trodde när du kom in.. Så du inte behövde känna dig "klen"..

Minigolfen idag var trevlig.. Men jag kom sist, fast sen kom jag på att jag juh borde få dela slagen med två (det gäller juh att passa på och utnyttja så mycket som möjligt att man "är två".. ) Annars har vi haft en riktigt härlig och slapp dag idag med mat och dricka!!
    Och imorn är det Liseberg som gäller!

Ha det så bra på picknicken!

• BrudSommar2006

September, det lät ju som en väldigt civiliserad förlossning?! Grattis än en gång till lilla tjejen!

Iris har åkt på snuva, vi får se vad det blir av det i morgon. Pigg är hon i alla fall, ikväll är första gången någonsin som vi inte lyckats få henne att somna utan fått ta upp henne ur sängen igen. Hoppas verkligen att det är en engångshändelse för nu är vi jättetrötta efter en tuff natt då hon vaknat var tionde minut och inte vill hon sova än.

• pirr!

GRATTIS SEPTEMBER! skönt att du har en positiv upplevelse trots att det blev lite utdraget! Ser fram emot en bild i galleriet

• Sweetstreet63

Å Härligt September!!!
    Det låter verkligen som om ni alla mår bra och att du hade en postitiv upplevelse av förlossningen trots att den pågick så länge!!!
    Strongt av dig att hålla ut så.

Satt just och insåg att din lilla tjej är dubbelt så stor som min!!!
    Om hon vägde 4,4 kg. Vår Lill-Skrutta vägde ju knappa 2,2 kg när hon kom!

• Sweetstreet63

Koko!!!

Vad är en tårta i backen när allt annat är lyckat?!?!?
    Skönt att Conny fick ett såpass lyckat Conny-kalas!

• Sweetstreet63

Imorgon får jag nog komma hem! Känns jätteskönt!
    Fast samtidigt nästan lite konstigt eftersom. Senast jag var hemma (vilket bara var ett par dagar sedan, men det känns som en evighet...) så va ju hela livet så annorlunda.
    Nu har man på ngt vis inrutat sin "vardag" efter sjukhusets tider etc så det kommer kännas skumt att komma hem. JAg kommer ju ändå att tillbringa större delen av dagarna här på sjukhuset såklart. Hos Lill-Skruttan.
    Men det blir ändå skönt att vara hemma däremellan. Särksilt kvällarna. Och att få ha sina egna saker runt sig.

• Sweetstreet63

Är dessutom superglad över att jag verkar kunna bli en riktig mjölkkossa!
    Jag har pumpat nu sedan i onsdagskväll och nu har jag verkligen börjat komma igång. Känns bara såååå bra med tanke på att jag verkligen vill ge Skruttan mi mjölk så att hon växer till sig så bra och snabbt som möjligt!
    Känns nästan fånigt bra....
    Men på bara ett par dagar har jag verkligen gått från att producera typ 2 droppar till numera ca 40 ml per pumpning! Med tanke på att hon än så länge endast äter ca 15-20 ml per gång så har jag ju så det räcker o blir över....

Och ikväll när vi var nere på neo och matade så berättade de att hon gått upp 15 gram sedan igår!!!
    Visserligen har hon gått ner sedan födseln (det gör ju nyfödingar) så hennes vikt idag är mindre än när hon föddes, men eftersom hon börjat klättra upp i vikt nu så går det åt rätt håll! Så vi är superglada.
    Hon gjorde även sitt livs första bajsblöja idag! Tjoho!!! Så nu hoppas vi att "systemet" är igång! Det är även superbra eftersom hon har lite gulsot, och att få igång tarmarna och magen är en av de bästa sätten att bli av med den!

Haha, det var även roligt att just denna blöjan var "makens"! Vi turas om att byta på henne. Så det blev han som fick ta hand om denna dumpning. Men han var jättebra även om det ju är lite bökigare att byta blöjor på henne eftersom hon är invirad i en massa slangar och ligger inne i en kuvös. Men det gick bra och nu kan man slå sig i backen på att nästa bklöja jag ska byta också är en "poopis"...

• Sweetstreet63

BS,
    förresten! Kul att Iris redan är 1 år!!!!
    Tänk att tiden springer iväg så snabbt!!!

Hur går det med kissen förresten?
    Har han och hunden blivit vänner än?
    Och hur går det med Iris? Gillar hon katten?

• junilejon

GRATTIS SEPTEMBER TILL DEN LILLA FLICKAN...vad ska hon heta?? Hade ni något namn?

Nattson hur går det för dig? Ska du vara hemma nu?

MrsB hoppas att du fick en trevlig helg i Mellby och Åhus och att din allergi inte plågat dig för mycket...

Själv har jag varit vaken sen kl 03.30 nu....kan inte sova i den här värmen. Har fönsterna öppna på vid gavel i sovrummet men det hjälper ju inte när det är helt vindstilla ute få försöka sova en stund på båten idag....

Svar på tråden Barnkarusellen 2