Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
hej vänner!
hinner inte skriva så mycket men LYCKA TILL alla ivfare idag och GRATIS SWEEEEEEETIEEEE!!!!
Jag håller på att fixa till festen och ligger gravt efter i körschemat eftar att ha sovit jävligt dåligt då jag vaknade vid 1 av att maken försökte kränga av mig trosorna och började grovhångla, så jag frågade om han var sugen NUUU!?!?!? Int vet ja, sa han och somnade (om?). Det gjorde inte jag förrän halv 4. Morrr... Men han är för söt för att vara arg på en längre stund men jag hatar att inte kunna sova. Annars somnar jag var som h vafaaaan det var ju inte det jag skulle berätta.
Jag behöver snabb hjälp!!! Har ni receptet på vit chokladmouuse och hallonmousse som man kan ha som fyllning i tårta??? AAAAAAAAAAH Jag hittar det inte och det börjar bli PANIK!
Puss på er!
härligt muggles med löneförhöjning! Grattis!!!
HEEEEJ PAAAAAGEEEEEE!!!!
Vit chokladmousse
Ingredienser
8 port
2 dl vispgrädde
150 g vit choklad
1 ägg
1 dl Kesella
Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis bara smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner Kesella och sist grädden. Häll upp
Hej Tjejer!!!
Vill bara skriva att jag år bra! Lilltjejen mådde bra igår när jag ÄNTLIGEN fick komma och titta på henne o hålla henne.
Det är så frustrerande att hon är på neo även om jag känner att det är bra och tryggt också. Men att inte kunna röra henne och hålla henne när man vill känns lite konstigt. Voi får självklart komma dig hur mycket som helst men det blir ju ändå lite begränsat när hon ligger i kuvös med slangar och sådant.
Men att få hålla henne igår VRA verklign en otrolig känsla!!
Tack alla ni Gullisar för tankar och kramar och grattis!
Jag är fortfarande jättetrött, och idag känns det betydligt mer av kejsarsnittet också. Men nu har jag fått smärtstillande och de har tagit bort katetern och de ska även ta bort mitt dropp senare idag. Så då kommer jag nog känna mig bättre. Ska få duscha jippie!!
Annars har jag nu hamnat i pumpträsket...
Ska försöka få igång mjölkproduktionen så jag började pumpa igårkväll. Testade igen i morse, men det kommer nada. Fast de säger här att jag bara ska fortsätta att prova så kommer det nog igång men det kan ta ett par dagar. Mycket också pga av att hon ju mföddes lite tidigt så mjölkproduktionen ligger ju lite efter den med....
Håller koll på bloggen, stoooort grattis Sweet och vad kul att allt gått så bra!
Haha!
AM,
jag såg att du efterfrågade bilder på Skruttan!!!
De kommer. Men än har bara maken alla bilder. Jag var ju sängbunden igår så det var han som sprang runt med kameran och öch kunde tillbringa tid med lilltjejen.Även Koko var nyfiekn vet jag.
Hm till er som aldrig träffat maken och där endast ett fåtal av er ens träffat mig lär ni inte bli klokare av att jag säger att hon verkligen har 50% mix mellan mitt och makens utseende (ansiktet).
För hon har mina ögon och makens mun. Verkligen makens mun! Helt otroligt! Trodde aldrig att ett barn se så lik ut på en kroppsdel!
Så allt detta med UL där de trodde det ev var en läppspalt visade sig ju BARA vara det faktum att hon hr amkens läpp och otroligt tydliga "nsorränna"!!!
Men kan säga att jag inte tyckte hon såg det minsta prematur ut. Nu vet många barn som är födda lite för tidigt har en väldigt speciell look eftersom de inte har så mycket kroppsfett etc. Även huvud och ansikte brukar kunna ha det där utseendet som är väldigt generellt för för tidigt födda. Men kunde inte se det. Haha, hon såg kanske inte ut som en buddha men hon verkar ha en väldigt bra vikt för sin ålder enligt personalen. Så underhudsfettet har hon kanske ärvt av sin mamma haha!!??!!
Hon vägde 2175 g vilket var bra!!!
Hon var ju inte supertidig heller. Endast 6,5 veckor. Men här räknas tydligen alla barn som kommer före vecka 35 som prematura. Och tydligen är det vecka 34 som är en gräns som man allra helst vill att barnen ska lyckas stanna i magen. Därav deras hopp att hon skulle stannat till slutet av veckan. Men det ville hon ju inte. Men hon andas själv utan hj'lp så lungorna verkar vara bra utvecklade iallafall vilket var en av mina största orosmoment innan hon kom ut. Men det känns så skönt!
Jaja, som sagt bilder kommer senare. Iallafall på bloggen. Men ska försöka skicka till Mugglan också.
Kazn ej lova när dock för dagaran här blir snabbt uppbokade med en massa. Men det kommer.
Nu tusen kramar till er all!!
Trots allt som händer här så tänker jag på er tjejer! Det bara är så.
Telis! Såg nu ditt tidigare inlägg och vill bara skicka värsta Gosekramen till dig!!!!! Du är en sådan FANTASTISK TJEJ!!!!! Glöm aldrig det!!!! Oavsett hur dina ägg är. och jag hoppas att du åtminstone kommer att slippa smärtan av endon i framtiden. Men självklart håller jag tummar för ert sista försök också!
Och Page!
Gumman! Härligt att se ditt senaste inlägg.
Jag tänker på er!
Och Lappis!
Jag TROR verkligen på er lilla eskimå!!!!!
Och väntar med spänningpå septembers rapport!
Ha en underbar picknick i helgen ni som ska träffas!
KRAAM!!
Åååå, sweetie!!!
Tusen kramar till hela familjen!
Till övriga underbaringar i tråden hinner jag bara skriva att jag har sett 13.00 vid kungliga biblioteket på söndag, ses då ni som kommer!
till er andra och en extra
till page!
Nu hinner jag inte skriva mer, namnkalas för conny i morgon och massor att göra...
Hej alla i värmen!!!!!!
Sweet
Grattis än en gång och skönt att allt är väl med lilltjejen!!!!
Vad ska hon heta?????
Nu kan jag meddela att tanten har hittat hit , vilket måste betyda att några av er andra inte kommer att få en hälsning från henne....
Skönt att veta att kroppen är tillbaka till det normala, men trodde inte hon skulle komma än eftersom jag fortfarande ammar.
Hade dock en rejäl ÄL för två veckor sedan så lite förberedd var man ju ändå.
Idag tog vi fram vår lilla pool (avlång för två vxna och två barn) och Max har badat hela eftermiddagen och han fick faktiskt sällskap av maken en liten stund fast det var iskallt.
Själv har jag stora känningar av allergin eftersom det blåser så mycket så jag är lite inne och lite ute.
Sweet - tusen kramar (igen) till dig och familjen! Du är så duktig på att hela tiden uppdatera oss med din blogg.
Koko - helt rätt 13.00 utan för Kungl biblioteket på söndag.
Någon som hört hur det gått för Frejis, är så himla nyfiken på vad proverna säger idag. Allt är ju så himla konstigt, upp och nedvända världen.
Själv är jag åter från Uppsala. Denna gång ytterligare en ny läkare (har nu haft alla tre som finns där) och en liten snusmumrik som mumlade runt och hela tiden talade om att jag ska leva som vanligt, att det inte finns något jag kan göra, att det bara är två saker som kan sätta stopp på en graviditet - övervikt och så titta han på mig, det har du ju inte eller rökning. Jahapp, då ska jag leva som vanligt och försöka lömma bort att vi varit i Uppsala idag (lättare sagt än gjort but I will try!).
Sen kommer jag till besvikelsen. Vår lilla eskimå är bara 3-celligt dvs en cell klarade inte upptiningen . Blev så besviken men han förklarade att det inte skulle göra någon skillnad. Hade ytterligare en cell dött så hade de tagit upp ett nytt ägg men så länge det har 3 celler så återför man. På något sätt kändes det som jaha, då är det kört även denna gång. Har i alla fall 4 eskimåer i frysen vilket bådar gott för framtiden.
Lapinette - jag håller tummarna hårt hårt hårt för att eskimån ska fastna. Det kanske är bra att den bara är 3-cellig, ni har ju haft så jättefina embryon tidigare och det har ju inte hjälpt... Lätt att säga, men svårare att göra: försök att inte tänka på det och ägna helgen åt mys i den härliga solen. Styrkekram till dig!
Och Sweet - massor med lyckokramar till din lilla familj.
Trevlig helg alla!