• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Piggelin1

Fråga från västkustbönan - Humlan, är det Humlegården som ligger precis bortanför Stureplan, vid det stora biblioteket?
    Klocka ett, är det en lämplig tid eller tycker ni att det är för sent?

• Izzie

Oj, här kastas bekeden om vartannat...

Telis - Förstår att det var tufft att se det i pränt. But it aint over til it's over... *kramar om*

Frejis - Tufft läge och jag förstår att känslorna rinner över ibland. Det vore konstigare om det inte gjorde det... Adoption är ju ett stort beslut och för vissa känns detta som en sista utväg. Kanske är din man inte riktigt där tanke- och känslomässigt?

Nenne - Har full förståelse för dig oxå att du inte vill ursätta dig för magar och bebisar i bekantskapskretsen just nu. När vi försökte som bäst och graviditeten uteblev månad efter månad, så räknade jag efter att vi faktiskt kände fler gravida par än ickegravida. Och bland de par som inte var gravida var det nog bara ett eller två par som inte redan hade barn. Ett tag kändes som varje graviditetsbesked var ett hån riktat mot mig (ja, jag vet, inte egocentrerat alls ). Visst , det löser inget i det långa loppet att isolera sig från magar och bebisar heller, men ibland behöver man lite andhämtning. Ha så skoj på torsdag istället!

Sweet - Vad skönt att den lilla och du mår bra! Följer dig på bloggen!

Piggelin - Ja, M är drygt en månad yngre än A. M föddes på nyårsafton. (Smidigt faktiskt när man ska räkna ut hur gammal hon är... )

BS - Grattis till det nya badrummet! Kul att få det klart. Det är ett lyxigt rum att få renoverat tycker jag. Jag älskar fräscha badrum! Hur ser det ut?

Junilejon - du verkar ha det toppen! Perfekt väder för att segla! Helrätt uppladdning inför det som komma skall!

Vill slänga ut en fråga ang grav illamående... En av mina bästa vänner har nu lyckats blir gravid efter ett antal försök och mår så inihelvete illa HELA tiden. Visst finns det tabletter som man kan få utskrivna? Är det någon som har erfarenhet av detta? Har för mig att vi diskuterat detta i tråden förut, fast det var ett tag sen nu. BS - kan det varit du som knaprade piller mot detta eller är jag ute och cyklar?

Nähä, dags att hoppa in i duschen. Ska in till Jönköping och äta lunch med maken. Skattepengarna kom ju igår! Praise the Lord! Nu kan jag leva igen. Fy vad jag är trött på att vara fattig...

Tittar in igen i eftermiddag! Vore kul med lite nyheter från September då. Gärna från Tinga med, tänker på henne...

• Lapinette

Piggelin - helt rätt, det är Humlegården som ligger bakom Stureplan. Kl 13:00 tycker jag låter som en bra tid. Ska vi mötas vid ingången till Biblioteket?

• Mrs  B

Telis
    Usch för att se det svart på vitt på ett papper!!!
    Kan inte ha varit så roligt.

Frejis
    Vi får hålla tummarna på torsdag att ni får ett vettigt svar från doktorn. Jag hade gärna adopterat men jag vet inte riktigt hur min make ställer sig till det hela. Har aldrig haft det direkt uppe på diskussion men vi har kompisar som adopterat och maken pratar mycket om pappan där och hur det går för barnet så jag tror att min make hade varit positiv till att adoptera.

Nenne
    Känner igen vad du skriver, men även om hur jobbigt det kan vara att ha det tvärt om. Innan vi fick Max hade "alla" barn vi umgicks med då och det var som du skriver asjobbigt...
    Sen när vi fick barn så är det ibland tvärtom att det bara är vi som har barn och inte de vi umgås med och det kan också bli jobbigt så där har jag sagt nej ett par gånger till makens besvikelse.

• Mrs  B

BS
    Vad skönt att badrummet äntligen är klart!

Nu har jag nått mitt delmål nr 1 angående mitt motionerande, en långpromenad i veckan.
    Nu ska jag ge mig på två gånger i veckan.

Låter kanske inte så mycket för många av er men för mig är det stort eftersom tiden räcker inte alltid till. Max har sina tider som man ska passa och maken som knappt är hemma.

Skönt att ha kommit igång lite iaf.

Nu väntar duschen!

• nennesjuttioåtta

hohoooo septeeeembeeeeer?!?!? *ser mig omkring* Hoppas allt gått bra och att ni har fullt upp med att snusa på gostrollet! Vi ses snart! *vinkelivink*

Lappis
    hahhahha jag förstår precis vad du menar med att "ser jag inget så ser ingen mig heller" Allvarligt, när jag inte haft linserna i och inga glasögon på så tror jag att det borde synas på mig. Som i Lilla huset på prärien, hon som blev blind där var ju alldeles suddig runt ögonen, som ett skimmer. HAHAHAHAHAHHA!!! Eftersom jag skippade glasögonen hela högstadiet och ända fram til 2:an på gymnasiet då jag skaffade linser, så bidrog det tilla tt jag uppfattades som stram. För jag såg ju dels inte om det var någon jag kände som jag mötte, och dels så visste jag ju ändå inte om den personen tittade på mig eller inte. Så då var det säkrast att kolla någon annanstans och inte hälsa. PuckoNenne.

• nennesjuttioåtta

nej, nu ska jag ut i solskenet och måla det sista på utemöblerna. Sen ska jag dra på stan och handla spriiiiit och något fint att ta på mig imorgon. Sen ska här städas! Tjohoooo!

• fru AM

Haha - grottekvarnen kan ju betyda både det ena och det andra på den här tråden.

• Lapinette

AM - läste lite på din blogg igår och skrattade när du beskrev picnicen med Livia. Försökte sedan beskriva den vidare till min make. Varför blir det aldrig lika roligt när man beskriver något som man själv upplevde som skoj?

• Lapinette

Förresten, tror du att du kan smita iväg till Humlan och säga hej på söndag? Vi kommer att sitta där någonstan på en filt från kl 13:00 och framåt.

Svar på tråden Barnkarusellen 2