Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Det är knepigt det här. Jag försöker förenkla frågeställningen och ställa mig frågan lite villkorslöst; om jag vill har barn överhuvudtaget eller inte. Är svaret ja, så blir det enklare. Men det är bara min hjärna som gympar
Embryoadoption! Ytterligare ett spännande alternativ jag inte kände till. Hur är chanserna att det fäster jämfört med vanlig äggdonation?
Sorry om jag lät lite oseriös mitt uppe i ivf-eländet - inte meningen
Brudsommar - jag förstår mig inte på honom heller, men han verkar inte ha det helt enkelt, tror jag. Han vill väl att någon säger till honom att vi inte kan få barn, då kan han gå vidare i processen. Han vill vänta tills på torsdag och får en förklaring från doktorn som inte kan förklara något, suck! Dessutom verkar det hela vara väldigt känsligt för honom, han har ingen människa som han pratar med om det, vad jag i alla fall vet. Jag känner mig bara frustrerad att tiden går, det tar ju ett par år även om man bestämmer sig för att adoptera, men vi måste ju "processa" om det.
Nåja, det löser sig så småningom, antingen åt det ena eller åt det andra hållet.
Ingen fara Piggis, det är skönt med oseriösa människor mitt i eländet själv drabbas jag antingen av hysteriska skrattatacker mitt i stan eller börjar storgråta bland folk. Helt galen hormonell kärring som skämmer ut maken
och det är faktiskt lite roligt.
Frejis, jaja, några veckor hit eller dit gör väl ingen skillnad bara ni kan prata om det så småningom.
Nej, nu har jag varit uppe för länge igen, Iris vaknar ju fyra.
BS, jag tror att chanserna för att ägget fäster vid embryoadoption är desamma som vid äggdonation och IVF. Däremot så vet man ju att ägget befruktats och delat på sig som det ska, det vet man ju inte i förväg vid dom andra två varianterna.
Sängdags här också även om det känns konstigt när det fortfarande är ljust.
Natti natti!
Nattinatt tjejer, samma här *gäsp* ska bara äta upp några godsaker i kylskåpet. Har förintat laxen och nu är det dags för jordgubbar.
ojojoj, här har en annan sytt två kuddfodral och så har ni babblat en massa som jag INTE vill missa! Jag får helt enkelt ta en paus.
Sweetielainen!
Höhöhöh, undrar varför jag osökt blev sugen på kassler?!?! Skönt att höra att allt går bra, håll dig i sängen och fundera på vad vi ska prata om i höst istället. Det lär finnas en hel del att avhandlas, jag är mest orolig för min man som brukar bli sjukligt tyst, a la Hedlund (Snowroller, ni vet), när han inte hinner med att lägga in en kommentar.
Telis
Embryodonation?!? Shit pommes frites vad dålig koll jag har på alla dessa grejer man kan göra. Men jag håller fortfarande tummarna för en maskines/kinesmas. Prova att säga Kawasaki på dalmål så fattar ni hur jäkla kul det skulle vara!
Frejis
svårt det där! Men det kanske är som du säger att han vill höra det först, för att sen kunna ta ställning till vad han vill göra. Min man är helt på det klara att han vill adoptera om det inte blir egna, medan jag istället velar. För jag vill prova själv först.
piggelin
heheh ja tanken har slagit mig att jag ändå skulle gå och outa hur jäkla mycket vi kn*piiiip*llar och dessutom utan gummi eller hormoner (förutom pergon då...), utomhus, inomhus, dagtid, kvällstid, arbetstid... Men ingen skulle väl nånsin erkänna att de inte: orkar/har tid/har lust/kan/vill/funderar på det utan myspysigt hävda att de har det, om möjligt, ÄNNU bättre nu.
Singel har jag inte varit sen -95 men jag kan tänka mig att det inte har varit så kul att ha oss på fest som alltid håller handen, pussas eller har diverse kroppsdelar ihopslingrade (ja, alltså typ ben eller tår, inget snusk vid matbordet!). hahahha , det låter så konstigt så jag nästan ryser av obehag, fastän jag själv gör det gärna(omedvetet eller ej)!