• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • muggles

Lustigt med Sweetan - Cicci har ju hela tiden sagt att de ligger så lika i sina graviditeter och nu kommer Sweets karamell också för tidigt! Men jag tror att allt kommer att gå jättebra!

I lördags fick vi spontant för oss att åka till Brännö i Göteborgs södra skärgård och det var supermysigt! Piggelin - ni får åka med dit ngn gång! Vi vandrade över ön påväg till badet och passerade då jättemysiga hus med trädgårdar som stod i full blom (doftade diverse sommarblommor) och sedan fick vi halvvägs syn på värdshuset med deras soliga innergård. Var egentligen på jakt efter glass men fick lust på öl i solen och satt där en halvtimme och gottade oss medan Moa sov. Sedan vandrade vi vidare och hittade den fina stranden där vi premiärdoppade oss i det klara vattnet (inga maneter ännu!), det var säkert 18-19 grader, alltså helt acceptabelt. Brännö blev en ny favorit helt klart! Vi ska åka runt till olika öar i sommar har vi bestämt och utforska dem nu när vi sålt båten. Mycket sommarkänsla!!! Och Moa var i sitt esse på spårvagnen och skärgårdsbåtarna - flirtade vilt med folk. Det är som om hon redan förstår att om hon lägger huvudet på sned och ler så tycker folk att hon är gullig

• Mrs  B

Izzie
    Din make låter precis som min när det skulle till att välja bil och hur den skulle se ut. Han byggde och byggde, ändrade färg, la till tillbehör osv. Tror att vi också har samma färg som ni....

• Telemarkgrrl

MSW, jag har inboxat dig länken.

• nennesjuttioåtta

hej hej! Jäklar vad det var att läsa ikapp och vilken dramatik!! Så fort man är borta ett tag så händer det grejer. Ska nog testa det oftare.

Här har jag njutit av min ledighet med att måla utemöbler, gått långpromenad, handlat blommor, planterat nämnda blommor, åkt till återvinningen, varit på arbetsförmedlingen, solat på balkongen, sovit både ute och inne , pratat i telefon med potentiell arbetsgivare, lagat mat, ätit, skitit. Ja herregud, det är ett heltidsjobb att vara hemma.

• nennesjuttioåtta

Sweetstreet
    lilla skruttan!! *kramar om* Ditt blogginlägg var ju en nagelbitare! Det sista inlägget där var ju nästan magiskt fint! Lycka till och hälsa pyret när hon tittar ut från mig!

• nennesjuttioåtta

Frejis
    men fittirackarn!!! Vad fasen är detta nu då? Varför ska det strula så? Nu får bannemej läkarn läsa på lite!!

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    det är lugnt, fler tillfällen kommer säkert!

• nennesjuttioåtta

muggles
    du verkar ha haft en soft start på nya jobbet!

• Telemarkgrrl

Åh, nenne, vad fint det låter! Passa på njut ordentligt nu, snart är du tillbaka i grottekvarnen igen.

Svar på tråden Barnkarusellen 2