Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Men Frejis, har aldrig hört något liknande!!! Hur kan det vara möjligt? De såg ju dessutom 8 ägg. Fattar nada???!!! Fan, trodde vi skulle ruva samtidigt och nojja oss.
Frejis, vad betyder det att hormonnivåerna är för låga? Varför kan de inte plocka alla ägg som uppenbarligen blivit till?? Är det återinförandet som blir problem? Något krångel med ÄL kanske? Kan de inte frysa in alla fina ägg i så fall så att du har att plocka av vid vanlig ÄL?
Hej förresten! Tänkte titta in här tidigare men det har varit något krångel med vårt bredband. Ser att september nog inte kommer att visa sig här på ett tag, det var ju bra att hon slapp vänta längre.
Nenne, om du nu ändå ska tillbringa lite tid i Åkersberga eller vart du nu skulle, kan ni inte göra ett par privata inseminationer på Sophiahemmet i Sthlm om du lyckas åka och pricka ÄL? Det var väl inte alltför dyrt om jag minns rätt? Så behöver ni inte hålla på och vänta med det i alla fall.
Vad är normal nivå av hormoner? J-kla piss att det ska vara svårt... Kram till dig Frejis!
He he, nu har jag haft en intensiv diskussion med min mamma om mina ägg och blodprov, hon fattar i alla fall ingenting...
Summan av kardemumman är att enligt blodprovet skulle jag kunna vara i klimakteriet (nästan) medan kroppen har producerat åtta äggblåsor. När jag skulle ha hamnat i klimakteriet (ned hjälp av nässpray) var hormonnivåerna så höga som de är hos gravida kvinnor. Jag börjar tro att läkarna får strunta i alla blodprov och ta ut äggen i alla fall, om ingenting extraordinärt händer. Ska i alla fall spraya tills på torsdag då är det dags för en ny koll och ett nytt blodprov. Kanske kommer mina hormonvärden hamna på minus då?
Inga läkare vet varför det är så här och ingen har hittils kunnat svara på det. Min mamma har också konsulterat sina kollegor och de rycker bara på axlarna.
Nenne - när det gäller inseminationer kostar de 1500 eller 2000 kronor på Sophiahemmet. Det är trevligt där, tyckte maken och jag.
Nu måste jag ut i värmen och vädra min hjärna och mina ägg. Vi hörs lite senare!
Kram
Star som ett fragetecken inför Frejis siffror..
Izzie: ja när?! Sista budet jag fatt är 20e september och nu inser jag plötsligt att jag är försenad med min ansökan om mammaledighet! Shit ocksa! Jag som alltid är ute i god tid! Jag har fatt sa manga olika besked om hur det funkar i det här landet att det blivit fel.. Förhoppningsvis ska det ga att ordna ända men det är ju sa fasansfullt irriterande!
men freijs - vad är det som händer?? det är ju som du säger, helt upp och ned! såg äggblåsorna ut att vara någorlunda stora i storlek när du gjorde VUL? knepigt!! hoppas att de kan göra ÄP och se om det finns några ägg i blåsorna åtminstone. kram till dig!
telis - tack för info ang. akupunktur. kanske ska prova inför nästa sväng i höst... ska prata med läkaren och höra vad hon har för erfarenhet också.
lappis - grattis till böj! håller tummarna för att dina eskimåer tinar upp till finfina embryon!
september - spännande...
Men frejis!! Det är ju helt vansinnigt!! Vad pysslar din kropp med egentligen? Hälsa den att skärpa till sig!
Muggles - Grattis till första arbetsdagen! Jag kommer antagligen börja jobba när G är 10 månader. Kändes jobbigt ända tills jag var på kontoret för några veckor sedan och faktiskt jobbade lite - det var jätteroligt!
Nenne - Vad har du gjort på din första arbetsfria dag?
izzie - Hoppas du fick en skön stund i solen.
sweet -
Frejis: Vilken skit!!
Om det nu är kört för denna gång ska de då testa att göra tvärt om till hösten? Ge dig "uppreglering" när du ska nedregleras och tvärt om..??
Vad spännande med alla makars nya jobb.. Hoppas de kommer att trivas.. Är det ungefär samma jobb som tidigare, eller helt nytt?
Är åter från föräldragruppen och mathandling, och känner mig helt färdig.. Men svårt att säga om det beror på förkyldning eller värmen.. Men tror att förkyldningen är bättre.. Känns iaf skönt att vara ledig imorgon så jag inte behöver ta ställning till om jag orkar jobba eller inte! Nu ska jag ut till skuggan..