• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • kängu

MSW:

Åh jag tycker precis tvärt om, tycker det är jättesvårt att komma på killnamn för eventuella framtida barn. Däremot tjejnamn har jag inga problem med!
    Men Elliot var fint, det ska jag komma ihåg...

• _koko_

HA! Har tillbringat de senaste 20 minuterna med att söva en gallskrikande son - jag vann!!

Vi har haft barnvakt för första gången (conny är 4½ månader nu), men har i efterhand insett att två kvällar i rad första gången var för mycket, för natten till igår och till idag har han vaknat en gång i timmen och varit nästan otröstlig.. Vi skulle haft barnvakt på onsdag också, men nu stannar jag hemma i stället. Stackarn måste få lite lugn och ro ett tag. Att ha honom hos barnvakt (mina föräldrar både fredag och lördag) gick dock jättebra, sååå skönt!!

Nu ska jag läsa ikapp.

• Frejis

Ser en grön plupp vid Septembers namn, innebär det att du är kvar i tråden?

MSW - 9 timmars resa låter jobbigt, särskilt i den här värmen.

Nenne - intressant kommentar din make hade att olika preparat slår ut varandra. Tycker i alla fall att du ska pröva investeringen, glandinburken alltså Håller tummarna!

Telis - jätteintressant läsning om akupunktur, hoppas att det hjälper. Undersökning av tungan lät spännande, det är ju bland annat där mycket kroppsligt avfall hamnar
    Själv är jag skeptisk till akupunktur och tycker att det ser läskigt ut med alla nålar. Såg det bla på "Barnmorskorna", hur de satte i nålar på en tjej som födde barn och kände: aldrig i livet! Fast jag kanske ändrar mig, vem vet. Det som inte skadar kan ju alltid hjälpa, en bra grundprincip

Har varit hos doktorn och kollat äggproduktionen. Han tyckte att det som syntes på VUL såg bra ut, sammanlagt åtta äggblåsor. Får se vad han säger på eftermiddag när svaret på mitt blodprov kommer.

• Frejis

Vinkar också till Sweet och hoppas att allt är bra med dig och bebisen i magen.

Hej Koko! *vinkar ivrigt*

Just ja, vi var på en intressant restaurang i lördags som tillagar afrikansk mat. Väldigt gott och trevligt och intressant smakkombinationer av sött och syrligt. Vinet var inte heller något fel på och så tog vi en lång promenad genom stan i natten.

• _koko_

Så, gick hyfsat fort för en gångs skull.

Telis - Tack för den ingående beskrivningen av akupunkturen!! Jag har funderat länge på att testa kinesisk medicin för att försöka lindra endon och även få ordning på min krånglande mage. Hehe, nästa gång kanske det är jag som sitter bakom skynket och beskriver mina toalettvanor.
    Bad om och fick akupunktur på förlossningen men kan omöjligen säga om det gjorde någon skillnad. Det tog inte bort någon smärta jag redan hade, men kanske blev det inte så mycket värre som det annars hade blivit?

September - Vad spännande att få läsa att det är på g för er nu. Minns hur det var för mig när jag vaknade och kände att nu händer det faktiskt... *Nostalgisk*

kängu - Sällar mig till skaran som säger simma lugnt!
    Har dessutom börjat irritera mig på de nya rekommendationerna vid amning - Vad då 1-2 gånger i veckan?!!!! Det kan ju endast handla om att alkoholen ska gå ur kroppen innan man dricker igen, och då spelar det ju för tusan inte någon roll om jag dricker ett glas vin varje dag eller en gång i veckan! Nä, storebror kan inte riktigt släppa taget uppenbarligen...

BS - Vilken dramatik för din släktning, hoppas allt går bra till slut iaf (vilket det ju verkar göra)!

• _koko_

Hej frejis!!

Jag är så himla tråkig när det gäller att testa nya matkulturer... Afrikansk mat - då tänker jag gräshoppor och tror av någon anledning att det ska vara torrt och tråkigt (någon skruvad ökenkoppling kanske??)...
    Hahaha, nä, borde verkligen skärpa till mig och TESTA... Jag som brukar säga att jag är så matglad och gillar det mesta...

• Frejis

Koko - kan tänka mig gräshoppor i Afrika, men här vill de nog få betalt Vi åt lammrostbiff och struts med sötpotatis samt afrikanska piroger och handskalade räkor med avokado. Intressant kryddning och såser, men helt klart ätbart

• Frejis

Inatt tänkte jag på själva ägguttaget och allt som kan hända i samband med det: för dålig smärtlindring, punktion, bukvätska, äggen blir inte befruktade, de vill inte delar sig och så vidare. Har läst lite för mycket på familjeliv innan och nu spökar den här informationen i min hjärna. Men - laid back inställning känns bättre så jag har återgått till det.

Svar på tråden Barnkarusellen 2