• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Nej men se september!!!!!!!!! Fast med slemproppen puts väck och förvärkar så får vi väl inte se dig här mycket längre till, spännande!

• BrudSommar2006

Skönt att Iris kom ut utan större problem, lill-kusinen som kom igår hade ju lite problem med bajs i lungorna och fick ligga med syrgas tills idag och så fick de lämna BB Stockholm igår och åka till KS och idag när hon är bättre så får de inte vara kvar på KS utan blir skickade till Danderyd, fast vanliga avdelningen. Bebisen har de knappt fått hålla i än och hon har åkt ambulans med två läkare, själva fick de åka efter i egen bil. Känns inte så kul när man är nyförlöst att åka runt och sova en natt här och en natt där. Idag har hon bara någon slang som mäter blodet som sitter i navelsträngen så idag kanske hon skulle få prova amma. Själv satt jag ju i rullstol första dygnet och fick ringa på klockan varje gång jag skulle på toa dagen efter det så jag vet inte om jag hade pallat med att åka runt så där, jag hade nog blivit riktigt ilsk! Hon och barnet får ligga på olika avdelningar också, skönt att man slapp det.

• Lapinette

Telis - intressant inlägg om akupunktur. Jag har (liksom de flesta ogravida) fått detta tips från höger och vänster men inte kommit mig för att gå. Kanske man ska prova i höst när det är dags för den sista "final" IVF'n?

kängu - det blir jobbigt om du ska ha dåligt samvete för allt vin du häver i dig om du som mig och Telis försöker bli gravid i 2 års tid . Tror nog att det bästa rådet är att leva som vanligt i störst möjliga mån.

Ja, förresten ingen böj här än är nu på dag 14 + 3 och jag trodde faktiskt att den skulle komma idag men men kanske imorgon? Det ser ut som det blir att åka till Uppsala under Nationalhelgen...om jag får någon böj alls?!

• start september

Usch BS, låter jobbigt för dina släktingar. Men bra att det tas på allvar ändå. Hoppas att lilla kusinen mår bättre snart.

Det finns inte en förlossning som är lik den andra har man insett nu, jag får bara mer och mer respekt för personalen.

Här har vi faktiskt hopp om leverans, mensvärken är tillbaka och nu kan man nog kalla det för riktiga värkar. De tilltar iallafall och slemproppen har övergått i annat som kommer ut vilket tydligen är bra sade BM när jag pratade med dem tidigare. Det är svårt att säga att detta är ett etablerat värkarbete dock, det kommer och går.

Men med lite alvedon i kroppen åkte vi på utflykt några timmar vilket var bra för psyket tror jag. Maken får jobba i trädgården så länge så ligger jag i soffan och ser vad som händer...

• Lapinette

Spännande september och lycka till!!!!

• viktualia

start september skrev 2008-06-01 12:44:42 följande:

Och Vickan,att montera ett kök TAR tid. Det är alltid en massa småmoment man inte tänkt på. Att det går på en helg är en lögn. Vi är inne på vårt tredje kök nu och det tar tid.
    Tack för trösten! Nu har det hela drivits framåt en hel del. Återstår gör fläkteländet och sen spisen (inbyggnads) och ett skåp till. Plus alla socklar och pryttlar hit och dit. Och kakel.

aaaaaamm dreeeeeeming offfff aaa reeedy kitchen... tralala....
    För att inte tala om garderober, städskåp, linneskåp osv... hm...
  • nennesjuttioåtta

ooh september! Lycka till, det KAN inte vara långt borta nu!!!!! *hoppistuds*

• nennesjuttioåtta

hej kängu, och välkommen! Tänk inte på det där med vinet. Förhoppningsvis har det tagit sig och då tar ju fostret ändå inte näringen från dig och har det (gud förbjude) inte tagit sig den här gången så har du ju oroat dig i onödan. Lev på!

• nennesjuttioåtta

men vilken dag!!!!! Helt sjukt varmt! Vi har varit i ett torp i Hälsingland och bara ätit gott, läst, sovit och druckit vin. Kan inte blivit bättre. Möjligtvis med ett dopp i det blå.

Ringde iaf gyn i fredags och de tyckte också att jag skulle äta pergo varannan månad. Så nu har jag investerat i en burk med glandin. Tror att jag också ska testa akupunktur, men inte den här cykeln. Vill ju testa lite olika kombinationer först Får se vad det gör för Telis!

Svar på tråden Barnkarusellen 2