Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
nu funderar maken på om alla piller slår ut varandra. Men. Näe! Så kan det väl inte göra. Eller?!??!
Vinkar lite slött till alla*
Är trött som bara den efter en dag med släktträff.. Varit ute och åkt buss i 9 timmar.. Och dessutom verkar jag vara förkyld igen.. Får se om jag orkar jobba i morgon eller inte.. var dessutom på 40 års fest igår, vilket var trevligt, men lite tröttsamt det också!
Akupunktur låter spännande, särskilt på ett så "kinesisktvis"..
September: Låter verkligen spännande! Hoppas det verkligen är på riktigt nu! Lycka till!
Halloj tjejer!!!!
Sorry men jag har haft så lite datortid senaste tiden. Vi har flyttat med jobbet och det har varit ett evigt organiserande, packande uppackande och fixande.... Så jag har knappt hunnit med att kolla min mail... :-0
Nu har jag ialafall äntligen försökt skumma ikapp lite här.
Har tyvärr glömt det mesta som skrevs några sidor bakpt, men vill säga
UNDERBART till Tinga!!!
Så härligt att det går framåt med Piff o Puff!!!!!
Stor kram! och lycka till med amningen nu!
Sedan vill jag även kommentera det där med alkohol och graviditet.
Alltså min gynekolog här sa t o m till mig att "a few drinks now and then is totally ok even during pregnancy." Och det är väl ungefär vad man själv har känt och tänkt.
Eh, jag har INTE druckit enbart alkofria drycker kan jag säga...
Men tycker att jag med min lilla kunskap inom kemi förlitar mig på att mitt förnuft och det säger mig att 1/2-1 glas vin någongång då och då (eller en öl) verkligen inte kan skada fostret!!! Så jag har smuttat vin iblöand till middagar eller om mna varit ute.
Och jag är HELT SÄKER på att detta intag INTE har skadat mitt barn!!!!
Herregud! Det handlar om stora mängder alkohol för att ge foster skador. Och särksilt efter första trimestern är det ingen fara så länge intaget inte är sort eller typ varje dag eller så.
Självklart ska man inte supa, men som sagt ett glas vin eller en öl någongång emellanåt är verkligen ingen fara! Isåfall borde alla sydeuropéer och engelsmän vara totalskadade och så är ju faktiskt inte fallet.
Nennelainen!
Jag åt clomid varje månad, vilket ska motsvara pergo. Och då kollade de min ÄL med VUL varje månad också för att se att det inte skulle bli multiples. Min cykel blev faktiskt kortare av behandlingen.
Däremot var en av bieffekterna att mitt sekret blev tjockare och mer "svårforcerat" för simmarna. Så efter 3 månder med "pergo" och inga plus så föreslog ju min dåvarande gyn insemination. Detta för att det pga av det tjockare sekretet KUNDE vara så att makens simmare inte klarade av loppet till ägget. Och faktum är ju att det tog efter första inseminationen! Så jag tycker kanske inte att insemination är något dåligt eller onädigt att testa. MEN jag tycker absolut att du i såfall borde få göra det mycket tidigare än efter 6 månader!!!!!!!!!
Tycker du ska stå på dig om detta!
OCH så håller jag med Telis om att ni ju samtidigt som ni försöker, också kan ställa er i IVF-kö. Det förlorar ni ju ingen tid på.
Å ännu en grej!
Jag fick dessutom en speciell spruta dagen innan inseminationen (jag åt ju pergo även den månaden) med hormon som skulle göra att det mogna ägget verkligen lossnade ordentligt!
Vet inte ifall man gör så i Sverige, men jag tror helt klart att "pergon", ägglossningssprutan samt inseminationen var den rätta kombon för mig!
Frejis!
Jag håller tummarna för att din kropp nu är med på noterna så det blir nytt försök om ca 2 veckor!
Och Lappis,
håller självklart tummarna även för dina eskimåer!
September,
ojojoj.... Vad du går och väntar! Hoppas nu att färdknäppar, slemproppsförsvinnande etc gör att det är dags!!!!! Stort lycka till och kram!
Vickan,
jag har koll på dig på din blogg! Kul att det går framåt med renoveringarna även om jag förstår att det är jobbigt också. Kram!
Blir även avis på er trådträff!!!
Vill också vara med och äta brunch på filt i Humlan.....
Här är det supervarmt nu så idag var jag tvungen att vända hemåt igen när vi var på promenad. Jag blev helt matt....
Men i Sverige är det ju aldrig lika jobbig värme så då är det ju bara skönt med sommartemperaturer!
Förresten
Kängu välkommen till tråden!
Glömde säga det.
Och Zozo!
Grattis till tjejen!!! Skönt för er eftersom ni nu slipper fundera er gråhåriga på killnamn!
Och oroa dig inte för näsan!
Äsch, nu ska jag lägga mig för jag är trööööött.....
Ledsen om jag glömt kommentera en massa, men det blir lätt så när man läser hur många sidor som helst på samma gång.
STOR KRAM till er ALLA iallafall!
Godmorgon!!!!
September
Antar att du är på BB nu.....
Hoppas allt gått bra i så fall!
Telis
Jag har gått och fått akupunktur hos en sjukgymnast och var nöjd med det. Hon var specialliserad på akupunktur och jag fick en remiss dit när jag sökte hjälp hos min husläkare för min huvudvärk och migrän.
Mina migränattacker kommer inte så ofta längre och min huvudvärk har blivit mycket bättre så jag är nöjd med mina besök, men visst var det dyrt, men i detta fall kunda jag använda högkostnadskortet och det var man tacksam för.
Har även gått på zonterapi för mina tarmproblem och för min oroliga/nervösa mage. Är ju också lite hokus pokus över det hela och fick lite droppar och vitaminer att äta men tyckte att det hjälpte lite just då i alla fall. Drack även en hel del grönt te som ju ska rena kroppen.
Godmorgon!
Roligt att se att Sweet tittat in..
..och att september inte gjort det..
Själv ligger jag nerbäddad för att försöka kurera mig.. Även om jag har lite dåligt samvete för att jag inte jobbar.. Men känns som att det är ungefär samma slags sjukdom som jag hade för 2-3 veckor sen, som jag jobbade mig igenom, och det känns som att det kanske då är ett tecken på att jag inte blev riktigt frisk och därför borde ta det lugnare denna gången..
Det blir på detta sätt en väldigt kort vecka, eftersom jag är ledig i morgon och röddag på fredag..
Sen är det dags för andra tillfället på föräldrargruppen idag, det har vi tänkt att gå på fast att jag är sjuk..
Träffade förresten en liten Elliot på 40 års festen, lite gulligt namn tycker vi (som har öronen på helspänn när det gäller namn)..
Annars har vi nog Eddie som "bästa" förslag.. Igår kom vi på att Oskar också är ganska gulligt..
Men tjejnamn är det värre med...