Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hm om det gör ont de två nästföljande dagarna då måste man ju skaffa receptbelagda smärtstillande. Ska be doktorn att skriva ut en liten recept annars kommer jag att missbruka Ipren och annat gott som inte är så bra vid äggåterförande.
Hej Telis!
Frejis: grattis till fina äggblåsor!
Lappis: grattis till haricot (kul namn!)!
Kängu: välkommen!
Zozo: grattis till tjejen. Det är säkert ett helt normalt näsben. Om de hade minsta oro borde de väl kolla igen?
Här sitter jag på jobbet och tar det ganska lugnt - betydligt lugnare tempo än med en 9-månaders iaf...
Läser mejl, sippar på kaffe, ... Ingen har börjar ringa mig än, de har väl inte upptäckt att jag är tillbaka.
Frejis, min klinik rekommenderar bara Panodil efter ÄP. Men det och en vetevärmare brukar räcka för mig, det brukar kännas mindre än mensvärk. (Fast det kan ju förstås vara individuellt)
Telis - nej men jag lägger stickan på badkarskanten och sen hoppar jag in i duschen. Tjuvkikade på stickan och såg böjjen. Kändes så skönt att veta att jag fortfarande verkar lyckas få ÄL varje månad...fast vad hjälper det?!
Frejis - de ringer bara om det INTE är ok. Vet att vissa tjejer själva ringer för att kolla att det står rätt till men jag kör med metoden "no news, good news".
Har ju aldrig gjort FET men antar att det egentligen är samma restriktioner som efter en IVF. Jag är ju då gravid och får inte dricka men i övrigt leva normalt liv. Jag hade tänkt att skita i alla restriktioner denna gång dvs träna och dricka som vanligt. De har ju inte hjälpt tidigare att jag gjort uppehåll så varför bry sig? Men jag vet att jag samtidigt har svårt att släppa tanken. Vi får se helt enkelt! Fast efter ett FET så mår man ju som vanligt, inga hormoner och ingen mensmage som efter ett ET.
Det gör inte så ont efteråt du plockat ut äggen men du får nog räkna med att du inte kan träna de närmaste dagarna pga att du helt enkelt inte känner för det, svullen mage och ljust att det gör ont att gå.
Hej på er!
Lappis - grattis till böj
Frejis - åtta äggblåsor tycker jag låter bra! Hoppas att dina blodprover är bra också!
Muggles - nu är du ju redan på jobbet, men hoppas att du får en bra första dag!
Själv tycker jag att det är fasligt varmt, har hållt mig i skuggan mesta delen av helgen. I skuggan eller sovandes i korsdrag. Det blir inte många knop gjorda i denna värme. Men det är så fint ute så man ska inte klaga, träden är gröna mycket blommor osv
Freijs, håller med Telis i att morfin är underbart! När jag hade brutit ett revben fick jag en spruta med morfin. Oj vilken skillnad det var, grannen som hade kört mig till sjukhus fick sig ett gott skratt när jag utbrast: Jan jag har inte ont längre, sprutan var helt grym du kan köra i alla gropar du ser
Vickan - åh vad ni är duktiga som kämpar på med renovering. Jag är så avit på att ni snart har ett nytt kök! Vårat är från 1940, nja inte vitvaror och spis då. Men resten och standarden då gör att bänkarna är undefär 10cm lägre än den är idag. Maken är 185cm och jag är 173, kanske inte så jätte långa men man står som en böjd banan över diskbänken.
Kängu: Jag har också tyckt det innan.. Och i början så tänkte vi mest på tjejnamn.. Men inget vi har fastnat för..
Frejis: vi gjorde dvs stopp under tiden.. men det var så varmt ute, så man var helt slut iaf.. Förmodligen drack man väl för lite också...
Jag tycker också att det låter bra med åtta ägg!
Lappis: Grattis till böj!! Hoppas verkligen att det är den här gången som fungerar!
Muggles: Kan väl vara skönt att börja lite lugnt.. Hur känns det annars att vara tillbaka?
Nenne: Hur känns det idag?? Är väl första dagen på "semestern" idag..?
Nattson: el som en haricot över bänken fniss
Muggles japp
dvs=diverse...
Har nu sovit 1.5-2 timmar så jag hade nog förmodligen INTE orkat gå och jobba iaf.. Se om det kan bota mitt dåliga samvete lite...