Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
MrsB, jag körde en automat i våras när vi var i Kanada. Väldigt bekvämt i stadstrafik och om det är mycket branta backar! Är själv sugen på att nästa bil ska vara en automat.
Det går bara bra för maken. Han har ju tagit lika mkt ansvar som jag under helgerna så han är inkörd med alla rutiner och annat. Han hade suttit en stund på balkongen med kaffe och tidning när hon sov sin förmiddagslur (1,5h). Inte helt fel...
MrsB: jag gillar inte automatlåda för jag vill ha kontroll över växlingen men det är ju mkt enklare att köra automat så öva behöver du knappast skulle jag tro.
Hej svejs i solen!
Ska bara skriva en kortis för Matilda sover äntligen och jag vill passa på att sitta en stund på altanen...
MSW - Krya på dig!
Muggles - Tänk vad fort tiden går - du är redan tillbaks på jobbet! Kan tänka mig att det är lite skönt oxå va? Att vara sig "själv" och inte bara någons mamma om du förstår vad jag menar?
Zozo - Grattis till tjej-beskedet! När är det dags?
Lappis o Frejis - Lycka till!
Mrs B - Kul med ny bil! Min man börjar oxå sitt nya jobb idag, så i fredags var vi och hämtade vår nya bil. Maken var helt galen av lycka (tror att han gläds lika mkt åt den nya bilen som det nya jobbet ).
Du klarar nog automat galant tror jag! Det enda jag tycker är lite meckigt med automat innan man vant sig är att man inte använder kopplingen. Det är lätt att inför tex en korsning trycka ner foten på bromsen istället... Det bästa är att "låsa" vänsterbenet och bara låta högerbenet jobba. Du får rapportera om din provtur!
Nähä, nu ska jag ut på altanen och vila lite. Matilda sover, var o vaccinerade henne vid lunchtid så jag hoppas hon sover en stund till och inte får feber och blir gnällig. Behöver vila lite efter en intesiv helg med bröllop i Göteborg. Vi hjälpte brudparet en del inför bröllopet och jag trodde jag skulle stressa ihjäl mig. Vilka färje-köer det var! Vigseln var på Öckerö och festen på Björkö. Vi for som galningar mellan öarna jag och maken... Inget får ju gå snett en sådan dag... Dessutom skulle jag läsa i kyrkan och hålla tal på festen så det var mycket att hålla koll på. Men men. Nu är det över och jag förtjänar en stunds avkoppling tycker jag...
Kram på er!
Å Mugglan,
kul att du är tilbaks på jobbet! Haha, så det är lite "semester" nu jmfrt m att vara mammaledig...!
En av mina vänner sa at hon tyckte det varunderbart hörligt lugnt och skönt att komma tillbaks till jobbet efter att hon varit hemma när de fått sitt andra barn! Två barn var tydigen väldigt krävande även om det största gick ett antal timmar på dagis varje dag...
Lappis,
GRATTIS gumman till haricot verten!!!!!
Nu ska här hållas tummar!!!!
Likaså för dig Frejis!
Grattis till finfina ägg på gång!!!!!
Jehooooo!!!
Och septembe borta... hm...
Kan hoppas på det bästa då...!
Kokosen gumman!
Kul att se dig så mycket i tråden!
Förresten har jag en kompis som provade akupunktur och då blev gravid efter att ha försökt med alla möjliga sätt i ett par år tidigare. Så hon tror benhårt på att akupunktur kan hjälpa.
Nu måste jag vidare.
Kram!
Lapinette - när det gäller frukost har jag faktiskt ingen aning om jag får äta något innan "proceduren" eller inte. Det skulle ju så klart underlätta om man fick det...
Nattson - då är det ju några veckor kvar. Skönt med semester!
Mrs_B & Izzie - det låter trevligt med nya bilar! Så klart är jag avundsjuk eftersom jag älskar att köra bil och är den som bokstavligen ockuperar platsen bakom ratten i vår familj. Har dock ingen bil just nu, därför är jag extra avundsjuk.
Automatbil är lätt att köra och superbekvämt både när man ska åka ut på motorvägen (lite extra gas , rivstarta vid rött ljus (för att köra om bilen bredvid
och köra i stadstrafik. Ibland kan det dock bli så bekvämt att man glömmer bort sig; precis som Muggles tycker jag att manuell växling ger lite mer kontroll både över bilen och olika situationer.
I början kan det hända att man råkar bromsa med båda benen i stället för en men man vill inte göra om det så många gånger så att det går fort att lära sig.
Jag blir irriterad på min tenta imorgon! *grrr... hur gör man röda arga gubbar?* Ska tenta i en sådan blahaj-ämne (organisation och ledarskap) där det inte finns så mycket fakta att lära in. Att läsa om alla böcker känns inte så nödvändigt och att bläddra i dem ger inte heller så mycket. Tur att BT finns!
Frejis, du har säkert berättat men jag har missat vad du pluggar till?
Frejis: usch tentaplugga en sådan här fin dag - då är det bättre att jobba faktiskt! Men jag är ovan vid att sitta inne en hel dag märker jag - det känns lite instängt. Nåja, dagen är snart över för den som kom tidigt (läs jag som har en lite morgonpiggelin därhemma). Kanske en glass i solen på fördäcket påväg hem med båten över älven???
Nattson - jag pluggar till socionom.
Muggles - det låter gott med glass och en båttur. Jag kan ju inte direkt påstå att jag har överansträngt mig, men det här halvpolitiska ämnet börjar kännas lite jobbigt. Ska bli skönt att tenta imorgon, då är det klart iaf den här gången och förhoppningsvis slipper man gör om det.
Frejis, ah det funderade jag på att plugga till när jag var lite yngre
Nu ringde min läkare och sade att mina hormonnivåer är alltför låga. Jag ligger nu på drygt 220 och när jag tog sprayen låg jag på 1700. Han sade att vi förmodligen får avbryta processen och starta igen efter sommaruppehållet när alla doktorer bestämt sig vad de ska göra med mig.
Vd f*n! Min kropp tycks reagera på stimulering/nedreglering på ett omvänt sätt. Det är kanske det som är felet eller är det något som är normalt för mig? Fattar ingenting!