Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Tack för alla krya på mig också!
Frejis, säger som alla andra, otroligt mystiskt detta. Hoppas att det löser sig på bästa sätt. Håller tummarna!
Lapinette, grattis till böjen!!!!
Jag är otroligt trött idag i värmen, smälter nästan här hemma i lägenheten. Har sol rätt in hela eftermiddagen och kvällen så blir supervarmt. Får nog cykla iväg till sjön och bada ikväll efter middag så man blir lite avsvalkad.
Men jag ska inte klaga, jag har ju underbart väder på min semester!!!
Åh, nej, vad frustrerande, Frejis!!
Så jäkla märkligt alltså. Min och Lappis läkare brukar säga att det där värdet pekar på hur många ägg man har, varje ägg avger ungefär 700-1000 enheter. Men skulle det då betyda att alla dina äggblåsor är tomma?! Näe, jag fattar ingenting.
Hoppas iallafall att läkarna kommer på vad problemet är så att du kan få rätt behandling! Stor kram!!!
Åh nej Frejis - är det ingen ände på oturen! Först tänkte jag "men plocka ut äggen ändå" men sedan förstod jag på Telis inlägg att det kanske inte finns några ägg i blåsorna? Ivf är komplicerat alltså... Trots alla era beskrivningar hänger jag inte riktigt med i hela processen med alla hormonnivåer och olika medel.
Koko: du är nog den första som gratulerat till en första dag på jobbet - tror de allra flesta tycker synd om mig som måste jobba när det är så fint väder. Men det känns helt ok faktiskt. Man får ju dricka kaffe i fred iaf
Det hade gått jättebra för maken och Moa hade varit ett solsken hela dagen (utom lunchgnället när hon inte får komma ut fort nog), han verkade väldigt glad och nöjd. De hade haft en mysig dag med babysim och fika mm. Idag ska de hälsa på mig på jobbet och ta en glass på eftermiddagen.
Frejis - sitter fortfarande här och skakar på huvudet. Hur kan det vara möjligt??! Inser nu att jag nog får vara jäkligt glad över att min kropp något så när reagerar som den ska och att jag och maken lyckas producera fina embryon varje gång. Förut trodde jag liksom att det var normalt men nu inser jag hur många hinder det finns på vägen. Helt otroligt!
Koko - härligt att se dig här inne så ofta!
Själv så jobbar jag och maken hårt på att få tvillingar dvs en naturlig väg och en via ivf . Skam den som ger sig!
BIG NEWS!!!!
Sweets vatten har gått och hon är nu inlagd för observation! Alla mår bra men lill-karamellen kommer tas ut någon gång den här veckan, med kejsarsnitt pga att hon ligger åt fel håll.
6 veckor för tidigt, men förhoppningsvis går allt precis som det ska!!!! Återkommer om/när jag hör något mer!
Hon hälsar till er alla!
(Världsligheter...)
muggles - Det är ju enklare att jobba när solen skiner och eftersom jag själv börjar se fram emot att jobba igen även om jag njuter som fan av att vara ledig nu tänkte jag att du faktiskt skulle kunna gilla det också. :)
lappis - Vad ska jag annars göra, vara ute i solen?!!
Skämt åsido, jag börjar få lite mer tid nu när vi fått in lite rutiner här hemma.
Nu måste jag nog hämta sonen som rullat in under bordet...
Det finns en lång beskrivning på Sweetans blogg om vad som händer.
AAAAAAAAAAAAAHHHHHHH är Sweetan inlagd på BB!!! Hur kan det vara möjligt, jag som knappt fattat att hon är gravid än? (Jag är lite trög, jag vet!)
Tack Telis för tipset, ska genast in och läsa!
God morgon!
Kan i alla fall säga att jag blir hjälp av att gå på krogen när jag fått sådana nyheter - några glas vin och lite mat på kvarterskrogen har definitivt förbättrat humöret igår och känns av i huvudet även idag (bakis ). Nåja, hinner nog återhämta mig till kl 13 då tentan börjar.
Tack för alla kramar, de värmer. Ska se vad som händer på torsdag, men vad jag inser är att ivf förmodligen inte kommer att fungera för oss. Graviditet med de här hormonkonstigheter känns lika ouppnåeligt som en resa till solen (se ni, jag garderar mig Är i alla fall nyfiken på hur de här äggblåsorna ser ut och vad som finns inne i dem, med ett sådant värde som mitt borde jag inte ha producerat dem överhuvudtaget.
Sweet befinner sig på BB, oj! Måste gå in och läsa vad hon har skrivit.
Lappis - att satsa på tvillingar nu är ingen dum idé. Håller tummarna!