• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Sweetstreet63

Hej Tjejer
    har bara skummat lite men Tusen TACK för alla kramar och tankar och så!
    Ni är bara bäst!!!!

Jag har kommit fram till att jag kommer prioritera att uppdatera bloggen ang vad som händer här, Hoppas ni är ok med detta tjejer, men det känns mest tidseffektivt eftersom både familj och vänner läser den. Och de flesta av er har ju adressen1

Men nu när jag är inne här i tråden kan jag berätta att allt är bra såhär långt.
    Senaste kontrollen visade att Lill-sötisen mådde fint så än behöver hon inte tas ut!
    Hjärtljuden var bra och ultraljudet visade att hon rörde sig och även tränade sin anding vilket tydligen var ngt de tittade mkt på. Känns väldigt skönt. Ännu en dag som hon fått stanna. Nu hoppas jag att inget händer under natten.

Jag mår bra förutom just nu när jag just fått en gigantisk steroidspruta i baken!!!! Ajajajaj!!!! Fan vad ont det gör. men det är till för att skynda på utvecklingen av lungorna hos fostret så man gör ju detta för en god sak. Å andra sidan så kan man skratta åt att man åbäkar sig för att det svider helvete i skinkan eftersom det säkert är typ en miljondels smärta mot er som fött barn!
    Jag småläcker fortfarande men än är det ingen infektion eller så på gång så det går fint. Får inte gå omkring utan ska hålla mig så mycket som möjligt i sängen. Å andra sidan är man inte så sugen på att gå omkring i sjukhuskorridorerna iklädd en jättesexig städrock som har öppen rygg och därmed visar ens ännu sexigare nätunderbyxor i gummi (ja, de är inte riktigt så sexiga som det KAN låta... ) vilka visar en enorm binda storlek XXL mellan nätrutorna...!
    Dessutom gör läckaget tt jag konstant när jag rör mig känner det som om jag kissar på mig lite...

Så näe, det känns inte så inspirerande att promenera runt då...haha!!

Någon frågade om man producerar nytt fostervatten, och det gör man. Men eftersom jag läcker så mycket så rinner det ut ugenfär i samma takt som det produceras så det gör att det inte samlas så mycket i magen.

Men jag har hoppet uppe och tänker mycket på Tinga o Piff o Puff och att allt ju verkat fint för dem trots att de kom ooootroligt mycket tidigare.

Nu ska jag få besök!

Kram till er alla och EXTRA kram till Frejis!!!!!!

Är det ngn av er som hört från Tinga förresten??

• Frejis

Skickar en extra stor kram till dig Telis, jobbigt att se det svart på vitt. De andra två alternativ som du nämner är inte så enkla heller. Trist

Nennelainen, jag förstår precis hur du känner dig. Läste på en ivf sida på engelska att precis så ska man hantera fester och andras magar. Typ känner du att du inte klarar det undvik att gå dit. Jag ser själv bara gravida magar i olika storlekar och Bugabboer omkring mig, känner mest för att sitta på balkongen och glo på penséer Bra med en fest för barnlösa och lite extra sprit, det fungerar ju som bedövning för psyket.

Själv har jag inte klarat av att skriva någon tenta, kände mig totalt avstängd och det blev bara jobbigt med alla människor. Sedan kom en massa tårar och jag avskyr de få stunder när jag förlorar kontrollen över mig själv så jag stack därifrån, sade bara till min lärare precis hur det var. Får göra om den i augusti i stället - eller någon gång längre fram.

Sedan hjälper det inte heller att min make inte vill diskutera några andra utvägar, t ex adoption. Det gick inte att prata om det för ett år sedan och det går inte nu heller. Får väl se när han mognar, skojade om att han får ta dessa frågor när han sitter på hemmet i stället.

• Frejis

Heej Sweet! och tack för kramen och den fina uppdateringen om bebisen och din otroligt sexiga looken skulle ge mycket för att se dig live.
    Jag hoppas att bebisen vill stanna kvar i magen så länge som möjligt och att du fortsätter må bra efter omständigheter. Megakramar!

• Frejis

Heej Sweet! och tack för kramen och den fina uppdateringen om bebisen och din otroligt sexiga looken skulle ge mycket för att se dig live.
    Jag hoppas att bebisen vill stanna kvar i magen så länge som möjligt och att du fortsätter må bra efter omständigheter. Megakramar!

• Frejis

Internetuppkopplingen här hemma strejkar lite, det blev dubbla kramar till Sweet

• Frejis

Telis igen - 70 000 för äggdonation i Litauen??? Är det ett engångsbelopp? Det låter banne mig inte rimligt.

• Telemarkgrrl

frejis, jag är inte säker på att jag har sett en summa för Litauen men priserna brukar ligga runt 6500 euro på dom olika klinikerna och så ska man ju ha resa och boende också så så mycket billigare kan det nog inte bli.

I St Petersburg kan man embryoadoptera också ganska billigt, 1500 euro tror jag. Men jag vet inte.... Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om embryoadoption.

• BrudSommar2006

Hej Sweet, jag håller koll på bloggen då! Hur är det, blir bebisen torr av så lite fostervatten eller är det bara risken för infektioner som är det största bekymret?

Frejis, trist att din make inte vill prata t ex adoption eftersom jag har förstått att det är lätt för er att få adoptera från ditt hemland. Det skulle ju vara ett jättebra alternativ känns det som. Hoppas att han ändrar sig! Å andra sidan kan det ju ordna sig för er i alla fall, det här är ju verkligen mystiskt, det förstår till och med jag som inte är så insatt i övrigt!

• Piggelin1

Nenne,
    förstår känslan av att skippa festen - jag gjorde motsvarande mellan varven när jag var singel (& det har jag varit mkt gnm åren!). ORKADE bara inte med alla klämkäcka par som satt & höll hand & var såååå lyckliga/rediga/urbota trista... och som dessutom frågade "men varför har inte du träffat ngn, du som är så trevlig?!"
    Alternativt så var det några av min systers kalas med deras vänner & barn - alla var superstadgade, -rediga mm, sådär så att jag blev lätt spyfärdig... Visst trevliga & så, men så extremt homogent - inga singlar, inga som skilt sig, inga bögar, utan bara sådär extremt tillrättalagt & PK... Urrrrrk!
    Fick lust att dra upp ngn historia om ngn bortamatch, bara för att chocka lite & röra runt i grytan

Svar på tråden Barnkarusellen 2