Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Shit, vad ni har skrivit här under kvällen! Verkar även vara mycket intressanta ämnen som togs upp ... och jag satt hemma och sörplade Chablis, åt havskräftor, räkor och sill. Ska nu läsa ikapp.
Ha Lapinette, vad är Chablis och skaldjur jämfört med en BT-diskussion...!!!
Jippi! Vårt badrum är klart! Nu är det bara tröskeln som står och torkar efter lackning som ska dig, i morgon kan vi städa ur och ta bort all papp och allt!!! Tjohooo!!!!
Sitter i båten och njuter av det vackra vädret,vi seglar hela veckan skulle bara in en snabbis och kolla läget och vad få man läsa..SWEETAN LIGGER PÅ BB!!! Herregud vad man bli chockad lika mycket varenda gång...skönt att lill karamellen få stanna kvar någon dag till iallafall......först Tinga och nu Sweet...är det min tur snart då
jag är säkert en sån som går över 2 veckor istället....
Håller tummarna för dig sweet och tänker på er (tinga och du) mycket...kramen
Så nu har jag läst alla intressanta tankar och funderingar och önskar att jag hade varit med på ett hörn med en glass vitt vin i handen och räka i mungipan.
BS - åhhh vad skönt med badrum! Vet precis hur det känns och vi kunde dessutom inte bo hemma under den tiden (vårt enda badrum). Känner faktiskt glädje över vårt fina, renoverade badrum varje dag.
nenne - din dag lät jättehärlig! Hoppas det löser sig med jobb så du inte behöver gå omkring och oroa dig för det. Måste bara fråga Putumayo, vad är det? Låter som en slags mayonäs.
Telis - vad hårt att se det svart på vitt. Jag hoppas, hoppas, hoppas att den långa nedregleringen kommer att göra susen. Har en tjej på FL som blev totalt utdömd efter 3 försök och de sista utan ägg. Hon gick till en annan klinik som gav henne ett försök, korta metoden, menopur och de fick ett ägg tillbaka ... hon är gravid! Ibland sker mirakel!
Piggelin - känner igen det där med att glömma klä på sig när man går ut i trapphuset. Jag har åkt ned i tvättstugan i nattlinne ett par gånger.
Sweet - vi kommer att följa din blogg med spänning!
Frejis - så din make vet inte om han vill adoptera? Så var ju min i början men efter den första misslyckade IVF'n så har han helt vänt. Vi har dock fortfarande inte ställt oss i kö men processen är igång där vi kolla hemsidor, frågat vänner som adopterat etc så jag tror vi lär betala in avgiften någon gång denna månad.
Undrar hur det har gått för september?!
Förresten, någon mer som sällar sig till picnicen på söndag?
- Lapinette
- Piggelin
- Frejis
- Telis
- Cissi (ska väl också med?!)
- Koko
Enligt väderprognosen så finns det ingen ände på den här värmen och solen så det ser ut som det blir picnic i Humlan. Vart ska vi ses och vilken tid?
Piggelin - mmm jag springer omkring naken hemma och tror att ingen kan se mig... Hmmm, finns säkert grannar som fatt sig vârldens chock!
Nenne; jag kan inte säga annat än att jag förstar! Innan vi ens hade bestämt oss för att vi ville försöka faaa barn sa hade i princip alla vara vänner runt om oss fatt. Fy farao vad trakiga fester med BARA blöjsnack och alla som skulle pa att fraga "men varför inte ni da - ni har ju varit tillsammans saaa länge". (Vi har varit tillsammans i 15 ar i ar och gifte oss först efter 13 ar) Kan folk inte fatta att det kan vara känsliga fragor som man kanske inte VILL prata om? I början var min käre make sa himla ANTI till barn eftersom alla tjatade och tjatade.. Det gjorde inte direkt saken lättare sa jag var tvungen att skrika ifran ordentligt.
Zozo - månaderna efter vårt bröllop så frågade svärmor min make varje gång de pratades vid om vi hade lyckats. Tillslut sa han åt henne att om inte hon slutade fråga så skulle han aldrig ringa upp henne igen. Hon har sedan dess varit tyst och numera vet hon att det inte är så himla lätt för oss.
Gällande fester med barn så har vi firat nyår med ett helt gäng där vi var de enda barnlösa. Ingen satt vid matbordet utan alla sprang omkring för att ta hand om barn som skrek, barn som slogs etc. Efter tolvslaget då vi trodde det skulle bli lite partaj (barnen skulle förhoppningsvis sova) så gick alla hem! Ångrade så att jag drog med maken på denna fest. Vi hade haft det så mycket bättre bara vi två hemma.
Zozo - jag tror ingen ser mig när jag inte har mina glasögon på ... för då ser ju jag ingen!
Lappis; ungefär sa var det pa vara fester med. Och när man själv inte HAR barn sa kan man bara ta en viss dos av barnprat - iaf jag!
Det var makens svârmor som var värst hos oss med... maken är äldst i skaran sa hon har ju inga barnbarn ännu. Jag ser med fasa fram emot att hon snart ska säga att hon flyttar in vägg i vägg med oss (Neeeeeej - vik hädan!) Min syster har ju barn sa mina föräldrar har varit diskretare i fragan.
Hmmm, skulle kanske skaffa mig glasögon jag med.. Tror du solbrillor funkar??
Zozo - solbrillor gör nog susen. Det är mer känslan av att man själv ser så jäkla taskigt så man tror att alla andra ser lika dåligt.
Lappis, kolla in länken:
www.putumayo.com/en/
Inte mat, men väl musik Speciellt de afrikanska ger mig goa associationer till vår SA-resa
Zozo - jag springer omkring naken för jämnan i lgh jag med men just det där att ge sig ut i trapphuset i BH var nytt för mig
Zozo & Lappis - känner igen de där festerna ni skriver om sååååå väl! Been there, done that, got the t-shirt... Ok, nu har vi barn själva, men jag inbillar mig & hoppas att jag inte är fullständigt insnöad & pratar om lite annat än "lilla älsklingen" Så spännande är det ju inte i längden, det finns ju en värld utanför amning, barnmat, sömn etc - när jag är som tröttast efter en dålig natt, då vill jag bara prata om allt annat än just bebisprat... Mitt sätt att koppla bort & fokusera på ngt annat en stund!