Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Helt OT! Vi har ju pratat om olika serier här inne och nu när det är dags för reprissommar dvs bara skit på tv tänkte jag köpa en ny härlig serie på box att gotta mig över. Efter tips från er så ville jag så gärna se Love my way (Australien, samma skådisar som Vårt hemliga liv). Tror ni att den finns?! Japp, den går att få tag på men då för en dvd-spelare som kan ta Region 4. Vår tar bara Region 2 = Europa har jag precis fått förklarat för maken. Är sur !!!
Telis: usch tungt att se det du eg vet, det blir så definitivt. Hur går det nu med smärtan, har den gett med sig lite?
Hur gick det för koko egentligen - blev hon av med sin endo helt efter den processen hon var igenom el? Ngn som vet?
BS: härligt med nytt badrum - du har lovat oss bilder sedan!
Lappis: mmmm havskräftor - GOTT! Har dock aldrig fastnat för Chablis.
Lycka till till Sweetan - jag tror att allt går jättebra.
Hoppas det gått bra för Sept också - hon ligger väl och tokammar på ngt BB just nu...
Nennelainen: vad synd att du är ensam bland dina kompisar med att inte ha mage. Men bra att du fixar riktiga fester istället!
En fråga till er som har barn: jag tycker att Moa vaknar så himla ofta på nätterna nu, i förrgår 4 ggr. Hon skriker till och när man bara stoppar om henne el lyfter upp henne på kudden för att hon halkat ner så somnar hon om. Är det ngn som känner igen detta, när går det typiskt över? För förr sov hon ju hela nätter... AM tex, känner du igen detta? Hon äter ju inget och det går ju snabbt att få henne att somna igen men jag fattar inte varför det har blivit en negativ trend med att hon vaknar oftare och oftare (förr 0-1 ggr, nu 3-4 ggr). Funderar på om hon har vant sig vid att vi måste in och stoppa om? Men om man är snabbt inne så somnar hon om fort men avvaktar man, så hinner hon vakna till ordentligt så då är det mkt svårare. Råd ngn?
Jag fick förresten livstecken från Vänner och hon mådde jättebra, trivdes kanon både på jobbet och i stugan.
Lappis: va?! Knäppt - det var jag som älskade Love my way. Och iom att vi verkar ha samma smak (Vårt hemliga liv, Kalla fötter mm) så tror jag verkligen att du skulle gilla den serien. Men vad fan, finns den inte för Europa???
Izzie: japp det var BS som mådde superilla. Tror hon har tipsat om receptbelagda Lergigan (om jag minns rätt).
Nagon tipsade även om ngt slags magnetarmband eller vad det var.
För mig fungerade alternativet ättiksgurka och sma men tâta maltider...
Mamma spydde konstant i 9 manader.. sa det finns det ocksa..
Muggles - nej, man kan köpa den på t ex cdon men då är det en varningstext att det är Region 4 och inte den europeiska. Skitsurt för jag år så sugen att se den!
Chablis ...mmmmmm... kan t o m väljas före champagne emellanåt.
Måste först be om ursäkt för mitt helt feltajmade skämt om grottekvarnen ... Hörde till ett inlägg på s 166 ...
Telis: Förstår att det känns SÅ jobbigt att läsa det där svart på vitt. Som om du inte redan har tänkt det liksom ... Kram!
Lappis: Din man får lära sig svenska - om inte så för att läsa min blogg
Tack och lov gick picknicken igårkväll fint. Hade bara okladdig mat. Och Livia stack ganska snart iväg till lekplatsen med sin snälla pappa.
På söndag: Jag ska ju ha lunchbjudning. Leker med tanken att servera kaffe och efterrätt ute i Humlan. Då kommer jag och hälsar! Annars har jag ju sagt till er att ni ska sitta så jag ser er från balkongen!!!
Mugglan: Livia sov ju superbra det första halvåret ungefär. Nu har vi märkt att vid stora utvecklings steg sover hon som skräp. Mardrömmar, gråt, ilska (!) Värsta var det när hon började på dagis. Nu är det rätt lugnt igen. Det verkar inte som om det går att göra något åt. Förtom att ordna nätterna på ett bekvämt sätt. Vaknar hon ofta så kanske ni ska ha spjälsängen inne hos er ett tag (om den nu inte redan är där) så att ni lätt kommer in med en hand och ka klappa lite på henne. Om ni inte vill flytta in henne så är det nog bara att härda ut ...
Det var jag som tipsade om något som heter Seabands finns på Apoteket och hjälper mot illamående.
Telis - stor kram till dig och likaså till Frejis!
När ni snackar vin osv, jag gillar egentligen inte vin men har två flaskor från Slovenien som jag går och trånar efter! När Mini har behagat att titta ut så ska jag minsannn öppna flaskan!
Jag fick tva flaskor kinesiskt vin med skruvkork när vi bestâllde hem mat härom dagen... *blänger misstänksamt i riktning mot köket*
Kinesiskt vin?! Låter suspekt...