Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Ojoj, vilken dramatik! Har precis läst ikapp & även kikat in på Sweets blogg & läst där. Det händer verkligen ALLT i den här tråden!! Kram & Lycka till, Sweet!
Frejis - men vad fasen är detta?! Ingen rim & reson alls - din kropp bråkar verkligen en masse med dig
Lät gott med afrikansk mat förresten!!
Sällar mig förresten till skaran som gillar morfin Stoppade i mjig en hel del sånt efter min cystaoperation för 2½ år sen, mmmm... Mådde finfint
Izzie, vilken osis med färjeköer i lördags Vi planerade att åka ut till Hönö i lördags, men när vi såg färjeköerna, så lade vi ner det & hamnade på en annan strand på Hisingen istället. Inget höjdarställe & extremt mkt folk, men det fick duga
I söndags åkte vi ner till mina barndomstrakter & badade på min favvostrand där - alldeles lagom med folk & ingen trängsel där (Muggles, du vet vart det är! Vi får åka dit ihop ngn dag i sommar!)
Koko, så du ska också börja jobba när G är runt tio månader - själv börjar jag ju den 1 sept. Känns jättesnart - alla vet ju hur fort sommaren brukar gå! Några veckor nu, sen är det midsommar, sen börjar semestertiderna, & vips är det slutet av aug! Men ser fram emot det också - ska bli kul att komma tillbaka till jobbet & kul för mannen att vara hemma. Igår var Amanda & jag med på "planeringsdag" hemma hos chefen i hans sommarstuga. Brukar vara ganska relaxade tillställningar, så även denna gång. Å´ena sidan hör man på pratet att vissa problemställningar är PRECIS samma som när jag gick hem i början av nov, å´ andra sidan har det skett en viss utveckling/förbättring av vissa grejor, ngn har bytt jobb osv. Så jag var med lite lagom sådär, fick titta till Amanda när hon sov i vagnen i trädgården då & då, bytte ngn blöja osv. Men på det stora hela så funkade det jättebra att ha med henne & hon charmade hela gänget stort!
Annars så är hon lite frustrerad just nu när hon ligger på mage på golvet. Hon har börjat hasa sig/halvkrypa bakåt, men hon vill ju FRAMÅT & blir frustrerad när det inte går
Hon har ju gillat att stå hur länge som helst, men nu häromdagen så satte hon ena foten framför den andra flera ggr, när vi höll hennes händer. Visserligen VÄLDIGT svajigt, men innan har hon ju inte förstått det alls
...och när jag var i Jämtland förra veckan så ställde hon sig plötsligt på händer & fötter! Alltså inte krypställning, utan fötterna i backen Fast sen har hon inte gjort det mer, ännu iaf!
Telis - intressant det du skrev om akupunktur förresten!
Grattis till haricoten, Lappis!
Nenne - ang Sthlm mån-tis så är jag uppbokad med luncher både måndag & tisdag nu plus att jag ska försöka få till en dejt med ett par andra kompisar med, så jag vågar nog inte boka upp så mkt mer. Blir lite för stressigt då för Amanda & mig, känner jag. Känner mig lite småhemsk, för det hade varit såååå kul att träffa dig! Men så länge jag inte kan klona mig så inser jag mina begränsningar
Sept - spännande, vi väntar nyfiket på resultatet! Hoppas att det går/gick bra!!!
Så det gick bra att köra automat då, Mrs B!
Jag har faktiskt inte kört vår nya bil ännu. Åkte dock med som passagerare när jag och maken var på bröllop i Göteborg i helgen så den har åtminstone invigts med en långtur!
Vad är det för bil som ni beställt Mrs B?
Hoppas det går bra med Malte idag. Förra gången Matilda vaccinerades märkte jag ingen skillnad på henne alls, men igår var hon fruktansvärt kinkig hela dagen...
Och vi hade cirkus i natt, jag o Matilda! Hon vaknade redan vid tolv för första målet mat (kanske var det för varmt i rummet). Då märkte jag efter en stund hur det rann mellan brösten (jag flaskmatar på natten, brukar sitta uppkrupen i soffan). Då läckte flaskan och HELA Matilda var genomblöt och och en stor det av mig med. Ut i tvättstugan, av med alla kläder på både henne och mig. Båda var kladdiga. Leta upp nya kläder i mörkret coh byta blöja på M som ålar sig som en mask. Sedan ut i köket och göra ny ersättning. Tvingades tända lampan (stort no-no om man vill få Matilda att fortsätta sova). Stod i bara trosorna i ett väl upplysat kök så kvällspigga grannar fick sig en syn. Bara för att märka att M inte alls vill ha mat. SUCK.
Jadu Piggis, ni gjorde helt rätt som skippade Hönö i lördags. Det var rejält med folk kan jag meddela! Låter som ni hade ne mysig söndag iallafall!
Kul med Amandas framsteg!
Ja, vilken dramatik på andra sidan Atlanten! Hon verkar vara i goda händer, Sweetan så det här kommer att gå bra!
September måste ju vara på BB nu! Kanske får de två bebisarna samma föelsedag?
Härhemma har vi begåvats med en 1,5 åring som promt ska äta på nätterna. Skriker sig till en vällingflaska vid ett-tiden. Just doesn't take no for an answer ...
Kram till alla trådisar och en extra till Koko som man till sin glädje sett här på sistone!
Izzie
Vi har en nu den senaste V70:n, en silvrig med tonade rutor, sååå fin!!! Vi har ju en bil till som jag kör och även den är en V70 men av årsmodell -99, så det är ju lite skillnad och köra denna nya, men jag gillar den här gamla också. Det är liksom min bil.
Bara sen Max föddes (2004) har vi avverkat en Golf, en SAAB 9-5 kombi och en företagsbil även den en SAAB. Ibland går det undan med bilarna.....
Förra gången Malte vaccinerades fick han feber i 3 dagar så vi får väl se hur det går denna gång. Ska på barndop på söndag så han blir säkert dålig till dess.....
Har också haft sådana nätter och dagar med Malte.....
Vilken syn!!!!!
Woaaaaaaaah, Izzie - cirkus låter som rätta namnet på er natt
Hur gammal är det M är nu?
Själva hade vi lite cirkus sista natten i Jämtland i förra veckan, då A tyckte det var lämpligt att vara vaken mellan 01 & 04 - kl sex ringde väckarklockan eftersom vi skulle flyga hem på fm. Plus att jag inte hade somnat förrän vid midnatt - vaddå koma?
Förmodligen var det en kombination av att A var förkyld, att vi inte var hemma plus att nätterna är mkt ljusare däruppe än här nere. Det blir ju aldrig riktigt mörkt däruppe!
Piggelin, min kompis visste också mycket väl vem din svägerska är. Visst är det en liten värld?
Men va?! e sweetan pa väg? Det var väl i mitten pa juli hon var beräknad? Eller?
A september borta... nyfiken ju!
Mrs B - Japp, det är en V70 här med. Oyster grå. Om du visste så mycket tid maken lagt ner för att bestämma färgen
Själv har jag en Peugeot 307 årsmodell 03 och åker i. Inte fel det heller. Mindre förstås, men skön att köra och lätt att parkera.
Håller tummarna för att Malte mår bättre den här gången!
Piggelin - Matilda blev 5 månader nu i söndags. Tiden går verkligen sååå fort. Men hon är ur sin jobbiga fas och är riktigt rolig nu. Utvecklas massor även om hon är jobbigt aktiv! Oftast glad och pigg. Sover inte riktigt lika bra som hon gjorde innan, men bättre än för några veckor sedan.
Förstår din koma efter Jämtlandsnatten!
Men det var hemskt vad bråttom ut alla bebisar har fått nu då! Först tinga och nu Sweet (som juh iofs har kommit en bra bit längre på vägen).. Det går säkert bra!!
Min syster fick för tidig vattenavgång med ena barnet, då var det så att bara ena hinnan gick sönder så hon blev inlagd och fick inte ens gå upp på toa.. Han höll sig där inne åtminstone någon vecka, men kom tillslut ändå åtta veckor för tidigt, och det har inte varit några som helst problem..
Tråkigt att jag inte har hennes bloggadress bara, är det någon som kan tänka sig att maila den till mig också?
Frejis: Då är du väl på tentan nu! Hoppas det går bättre än med dina knäppa provsvar!
MrsB: skönt att det gick bra med provturen, har testat automat en gång och det kändes helknäppt.. Jag klarade knappt av att börja köra eftersom jag inte visste hur man gjorde utan kopplingen..
Men kände ändå att jag hade säkert vant mig om man hade haft en sådan bil, och då är det säkert väldigt mycket bekvämare...
Piggelin: Det är VISST lång tid kvar till 1 september!! Har juh BF 31/8 så kom nu inte här och tala om att det är snart!!
Har på tal om det fått reda på att det BB vi har tänkt föda på inte kommer att ha öppet för visningar förrän i september igen! Och detta fick vi reda på när de redan stängt..*Suck* Men vi ska juh träffa en dotkor på mödravården där i juli så då tänkt vi åtminstone kolla läget vart vi ska bli av så långt det är möjligt!
Var hos BM idag och hon såg så allvarlig/koncentrerad ut när hon lyssnade på bebisen att både jag och maken hann bli nervösa innan hon sa att allt var normalt!
Förkyldningen är bättre idag, men fortfarande snorig och täppt..
Har en kompis som har börjat försöka bli med barn.. Är på tredje-fjärde försöket nu och hon skulle testa i går, om ingen tant kommit tidigare, och jag är så nyfiken på hur det har gått.. Men jag vill inte undra och "tjata" för mycket.. Dels för att hon lägger tillräcklig press på sig iaf, dels kan de behöva smälta det själva ett tag först om det nu visat sig att det tagit.. Men nyfiken är jag.. Och det vore verkligen roligt om det har lyckats för dom!