Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
frejis - Det lät ju supergott!! Och det är precis det jag menar, jag har ju bara konstiga dumma fördomar...
Akta dig för feber efteråt bara så kommer det nog gå bra.
Efter äggplocket, inte middagen...
Koko - då får jag nog inte lite vin efter ÄP. Eller konjak, den hjälper ju mot infektioner och förkylningar *undrar hur mycket konjak måste man dricka för att den ska nå de ädlare områden*
intA skulle det ha stått
Frejis - ÄP är luuugnt!!! Sen är jag säker på att dina ägg blir befruktade, de har ju t o m blivit det förut! Vad skönt att han såg 8 ägg det bådar gott. När jag gjorde VUL inför senaste ÄP så såg läkaren också 8 ägg. Jag blev jättebesviken då jag hade 11 gången innan men läkaren tröstade mig med att 8-10 ägg var idealet. Nåja, jag fick ut 10 så du hamnar säkert däromkring du med. När sker ÄP?
Själv fick jag böj i morse. Stod i duschen och skrek haricot, haricot (för så kallar maken böjjen). Min önskan var att få den nu idag så vi kan åka upp på torsdag eftermiddag. Behöver inte ta så mycket ledigt från jobbet eftersom det är halv dag och så har man ändå hela helgen fri. Så torsdag kl 15:00 hoppas jag på att få ett fint embryo tillbaks. De ringer innan om ingen har lyckats överleva . Här kommer min lilla nervositet, inget av mina återförsök har ju lyckats trots fina embryon undrar när de dör i magen... kommer något av dessa vilja fortsätta växa?
Frejis - kommer du leva på som vanligt efter ÄP eller ta det lugnt med träning och vin?
Frejis - är det ca 8-10 ägg så går själva ÄP fin fint. De som har haft riktigt ont är de som tar ut typ 20-30 ägg. Du kommer att bli härligt lullig så det känns ingenting. Mitt problem har snarare varit att jag har svårt att hänga med när de plockar ut äggen. Jag vill se, räkna dem etc men har varit fruktansvärt lullig och yr. Sen kommer värken i magen och det kommer att göra ont att gå de nästföljande 2 dagarna.
Frejis, morfin är uuuuuuuunderbart! Och det bästa är att man alltid kan be om mer. Åtta äggblåsor låter helt perfekt!
Här är du Lappis, jag tänkte fråga nu hur det går med böj. Kul att det kom idag, bra timing Härligt arbetsnamn för det också.
Tur att du påminde mig om att det är halv dag på torsdag. Jag måste förmodligen åka till doktorn då och det innebär en mycket tidig morgon, uppstigning strax före klockan fem. Men nu slipper jag att vara sitta halvdöd på jobbet hela eftermiddag. Skönt!
Hur fungerar det, ringer de att allt är ok med embryot eller ringer de bara om det inte är ok?
Jag kände också en liten besvikelse att det bara vara åtta äggblåsor, men doktorn tyckte att det var väldigt bra. ÄP blir förmodligen i början av nästa vecka även om det inte är helt klart.
Jag har inte fått några restriktioner från min läkare så jag kommer nog att dricka vin och träna. Konstaterade i lördags att jag faktiskt är beroende i alla fall av Body Pump och om jag inte får gå på det blir jag ganska ledsen och fruktansvärt rastlös i kroppen. Det krävs sådär sex åtta timmars promenader för att få bort den känslan och ändå är det inte samma sak. Vad gäller för dig efter FET?