• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

vad fasen vad det mer jag skulle skriva....
    Jag tror jag måste läsa igen...

jävla skit med fotbollen då!!!

• nennesjuttioåtta

Förresten, idag var jag nere i Falu gruva på turistvisit. Det är nyttigt att turista på hemmaplan ibland! Jag har ju varit där förut men det var ju (huvaligen) 18 år sen sist så jag kom inte ihåg så mycket. Vi bilade runt lite i södra dalarna och man fattar ju inte varför vi bor här när man kan bo SÅ DÄR!!! PLatta jävla skitlandskap som luktar illa. När det finns blånande berg, gröna skogar och röda stugor. Halleluja.

• Lapinette

nenne - inte enkelt att förklara " fånt ja en körv" för maken som är fransman . Han måste tro jag är galen...eller ändå bättre och närmare sanningen ... att du är! Ha, ha du får en verkligen till ett gott skratt.

Japp, denna gång ska det bara lyckas med Glandin och allt!

• Lapinette

Själv skulle jag ha flugit luftballong idag över den vackra huvustaden. Det t o m sa det när jag ringde och kollade 2 timmar innan avfärd. Japp, vi sätter på oss "friluftskläder" och beger oss ut i förorten och vad händer jo på vägen börjar det ösregna och inte fasen slutar det. Så vi åker ut till träffpunkten enbart för att få höra att det trots allt blir inställt ! Fasen, 4:e gången vi bokar en tid och det inte blir något ...ja, ja vi drar in till Slussen och hoppar in på första tänkbara bar. Det stod - 23 år och vårdad klädsel på dörren. Shit tänkte jag, åldern är inga problem men jag hade gympadojjor, safaribyxor och t-shirt på mig.... smög in innan någon såg mig. Stod sedan och såg fotbollen på stor skärm och med ett glas vin i handen. Surt att spanjackerna fick till ett mål i slutsekunden.

• nennesjuttioåtta

hej Lappis
    hahhahahaa jag kanske skulle skriva med Galen som personlig egenskap när jag söker jobb?
    Jäkla synd med ballongflygningen!!!! Hoppas att ni kommer iväg på femte försöket!!! Jag och P fick var sin tur med segelflygplan av mina föräldrar, får se när vi får tid med det i sommar, Schemat är rätt tajt redan och det där är ju en bit härifrån så vi får se hur det blir. Vädret är ju avgörande även där. Jag är redan lite nervös, faktiskt.

OK, en sak ska jag väl avslöja. Denna gång har det i alla fall aladåbat!! Komigen! Borago - do your thing!!!

• BrudSommar2006

Tänkte bara förtydliga - jag skrev bara att jag skulle bli ledsen OM AM någon gång slutade blogga, jag har inte HÖRT att hon tänker sluta blogga nu eller så!

Idag vaknade Iris fyra som vanligt, jippi!

Väntar nu på att hon ska bli trött så att man får sova lite igen. Sedan ska maken ta henne när hon vaknar nästa gång så att jag får fortsätta sova.

Vad tror ni, blir det fint väder idag? I så fall är det barnkalas vid 4H-gården vid Stora Skuggan som gäller, annars lägenhet på Valhallavägen.

• Lapinette

Ahhh BS nu tror alla att hon tänker sluta blogga. Du får inte skrämmas så där.

Visst idag skiner solen för vi har inte bokat luftballong . Enligt prognosen ska det vara fin men fortfarande ganska kallt. Hela veckan verkar fortsätta så här instabilt... så typiskt midsommarväder.

nenne - skrev ett inlägg efter ditt i natt men BT slängde ut mig, klappade ihop och jag gick och la mig istället.

Tänk att det ska vara så svårt att få långa härliga sovmornar nu på sommaren... så himla ljust.

• Frejis

Nu är det dags att ta på sig lite ansvar och reda ut kaoset i tråden *harklar mig och försöker låta som en präst* Därför frågar jag dig AM om det verkligen är så att du kommer att sluta blogga?

Nenne - kul att höra att ni hade bra på spat. Men arbetsförmedlingen är ju något fyrkantiga

BS - vilken tidig uppgång, klockan fyra. Det låter jobbigt, men ni kan kanske ta en tupplur tillsammans under förmiddagen?

Lappis - ni verkar ha otur med ballongflygningen. Förmodligen är det tänkt att ni inte ska boka luftballong och jag inte ska plantera penséer. Det är ju bra att veta vad det dåliga vädret har berott på

Fru Frullan - skoj att se dig här. Du får nog se till att logga in lite oftare

• Oms

Frejis - skönt att du var inne o rapporterade - vi blev ju oroliga här inne! vad bra det låter! hoppas hoppas att det går vägen denna gång!

Lappis - jag tror inte att det e meningen att du ska ut o flyg ballong! tycker att tecknen är vädigt tydliga ( ja jag e sån som följer tecken hit o dit) hoppas dock för er skull att flyget blir av o att ni får en underbar resa!

Nenne - Här var det också Matchtröja på! vi hejade för fullt men vad sjutton hjälpte det... har helt glömt o gratta dig...sorry! men grattis i efterskott! typiskt m Af vet inte hur många som lyckats blivit avregistrerade därifrån av löjliga anledningar... lät skönt med Spa dock, tror nog aldrig att jag o min man kommer att göra det men om dt skulle ske skulle vi bra larv a oss då vi e så oseriösa när vi gör saker som är så "inte-oss" - fast vi skulle nog ha lika kul m "nötandet"

BS - här vaknar vi oxå runt 4-5 på nätterna numera, Mathilda har fått för sig att det e morgon då - hon ligger o snackar för fullt och vill upp o äta o vara vaken i ngn timme innan hon somnar om igen... lagom jobbigt kan jag säga!

Mugglan o AM - tack för att ni delade m er, jag tycker att det låter vettigt! försöker göra likadant men jag har svårt att hinna hem till 7-8 på kvällarna, e ju ofta iväg på stn o me familj o vänner o då kommer man hem runt 9 ngn gång o då skiter sig allt... men jag får bättra mig o bli lite mer asocial rutiner e ju viktiga! o nu när Mathilda vaknar tidigt på natten (4-5) o ligger p pratar o vill upp ja då gäller det väl att vara konsekvent!

Mugglan igen - visst var det väl Moa som vaknade tidigt o pratade o ville upp? vad gjorde du åt det?

• BrudSommar2006

Vädret ser fortsatt ostadigt ut men inget regn än så länge i alla fall. Hoppas så på att kalaset ska vara ute i eftermiddag hellre än inne i en lägenhet, lättare med Iris och så behöver man inte vara där så länge. Vi måste ut till mina föräldrar efteråt, mamma har datorproblem som maken får lov att lösa och pappa har köpt en ny gps han inte förstår sig på, också något för maken att lösa. Hoppas att det inte tar alltför lång tid. Nåja, vi slipper laga middag hemma i alla fall.

Lapinette, det är nog lika bra att ni inte har ballongfärd bokad tills idag (vilken jäkla otur ni har med ballongfärden då!), det verkar ju väldigt osäkert idag också.

Haha, minns ni på den gamla goda tiden när man inte kunde skriva parenteser hur som helst utan att det blev gubbar!

Svar på tråden Barnkarusellen 2