• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Zozo

Mrs B; jag har läst de andra av Brown, de var ok men inget fantastiskt. Filmen tyckte jag tyvârr var dalig. Jag fattar inte hur man skulle kunna första den om man inte lâst boken, sa som de hade klippt den.
    Martina Haag kanner jag inte heller till. Vad har hon skrivit?

• Lapinette

Tänkte faktiskt precis på Tinga och undrade hur det hade det. Bra med en uppdatering, Mrs B.

Smuts är skriven av en svensk författarinna, Katarina Wennstam. Läs här om du vill veta vad den handlar om www.bokus.com/b/9100109339.html

Camilla Läckbergs romaner som utspelar sig i Fjälbacka börjar med boken Isprinsessan.
    www.adlibris.com/se/product.aspx&shopperid=DE88F5B32D5E4EDAB9B0781D522ABE19

Snabba cash
    www.adlibris.com/se/product.aspx

• Lapinette

Sen är Stieg Larsson ett måste! De första två böckerna finns i pocketformat och den tredje har de sagt ska komma ut under sommaren.... jag väntar!

• Zozo

En bok jag tyckte var himla bra ocksa var Kronprinsessan av Hanne-Vibeke Holst.

• muggles

Snabba cash tyckte jag var väldigt bra om man ser till handlingen - väldigt spännande och svår att lägga ifrån sig. Men fick krupp på språket ibland, lite väl korthugget

Zozo: kan inte argumentera mot dig där - har inte läst Bibeln... Jag bara menade att en bok som gör en grej av att man ska lösa ett pussel helst inte ska ha för tydliga logiska luckor. Jag gillar tex smarta logiska pusseldeckare som man får tänka till flera varv på innan man löser mysteriet.

Jag tyckte Flyga drake var seg i början men from hälften av boken var den jättebra! Av Stiegs böcker gillade jag den tredje och sista bäst. Smuts har jag inte hört talas om?

• Lapinette

Visst ger jag korta och koncista recensioner!

• muggles

Har ni förresten läst Bodil Malmstens "Priset på vatten i Finistere"? Underbart rolig - speciellt om man har haft med hantverkare att göra! Men franska hantverkare verkar vara ett ännu mer opåligtligt släkte än svenska...

Svar på tråden Barnkarusellen 2