• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Zozo

Juni o Mrs B : na jag haller mer exakt till i en hala mellan Höganâs o Ängelholm sa om ni e dispo sa kan vi säkert hitta en plats som inte är sa kranglig för nagon av oss

• junilejon

Zozo..ja vi är i Ängelholm mycket. Våra vänner bor där och sen har vi vår segelbåt i Skäldeviken,så vi kan säkert träffas!!

• Piggelin1

Hej AM,
    ha en underbar tripp till Gotland!!

Förresten, Telis pekade ut huset där du bor ism vi skulle traska till picknicken, så nu vet jag vart Östermalmstanten bor

• Zozo

Juni - min bror bor där med. Han har den ena biljardhallen.

• Mrs  B

Inga problem för mig att ta mig till Ängelholm heller, 7 mil liksom till Helsingborg.

Bestäm en dag så får vi se om jag kommer själv, med ett barn eller med två.....

• Zozo

MrsB: jag ska till gyn pa torsdag och da lär jag kunna speca mina resedatum. Jag är bara 15 min fran Angehlolm sa i vârsta fall är det inga problem att ändra i sista minuten..

• Mrs  B

zozo
    Låter som en plan, återkom med ett datum när du vet.

• Izzie

Hej hej

Jag är en typisk periodare när det gäller att läsa böcker. Nyligen har jag läst "Allt för min syster" av Jodi Picoult. Spännande och tankeväckande bok om en tjej som föräldrarna med hjälp av ivf föder fram som donator till sin sjuka syster...
    www.adlibris.com/se/product.aspx

Annars älskar jag oxå Millennium-triologin. Trist att man inte får höra fortsättningen bara.

Annars gillar jag Harlan Cobens böcker oxå. Lite enahanda, fast ändå väldigt spännande.

Sweet - Hoppas ni får hem lilla pluttan idag!

Oms - Håller tummarna för att det ordnar upp sig med Mathilda. Jobbigt läge...

Fru AM - Trevlig semester!

• Liten med Mindre

Oms - trist med matproblemen för tjejen. Och jag vet hur lätt det är att stressa upp sig. Har just fått hem någon form av astmainhalator till Mindre, samt cortison för att äntligen försöka bli av med hennes envisa hosta. Känner mig redan pressad av att få detta att funka. Hur får man en bebis att ta 10 andetag ur en mask 4 ggr/dag???

Och angående att sova - vi försökte med någon variant av 5 minuters metoden igår. Det slutade med att Mindre började hosta av allt skrik, och då kräktes hon upp hela middagen i sängen. Men vi lyckades faktiskt fylla på med lite mer gröt och aprikospuré, och sen sov hon till 4, åt somnade om till 6, vyssades och sov till 8. ?? Helt otroligt. Något som började så illa blev såpass bra...

En annan otroligt sak var att jag hittade vår lilla napp- och flask-vägrare snuttandes på en napp i lekhagen igår. Hon som bara har tuggat och spottat ut förut. Nu vet jag inte om det är bra eller dåligt att hon verkar gilla nappen... Aldrig nöjd.

Sweet - har karamellen fått komma hem???

• MSW

JAG TYCKER INTE OM REGN!!!!! Här har ösregnat mer eller mindre hela dagen och man blir smärtsamt påmind om förra sommaren!!

Annars har vi varit och hämtat färgprover se om vi hittar någon vi vill måla om med...

Sweet: Hoppas Hoppas hon fick/får (jag har ingen koll på tidsskillnaden.. ) komma med er hem!! Och jäkla idioter det finns (ang identitetsstöld) Hoppas att allt ordnar sig!

Nenne: Wow, vad du får mycket gjort när du är ledig.. Lyckas aldrig jag med..

Svar på tråden Barnkarusellen 2