Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Att det ska vara så svårt att få till nästa plus, vad tråkigt! Är ni verkligen helt säkra Frejis och Nenne?
Nenne, ska ni inte prova ett par inseminationer framöver istället för att bara gå och vänta?
Frejis, vad är nästa steg om det nu misslyckats den här gången, vilket jag inte förstått om det har än, blev det något till frysen av äggen de försökte fortsätta odla på? Har ni fler landstingsbetalda försök på er eller blir det till att försöka privat?
Lapinette, vad spännande med Adoptionscentrum!
Här ser ut som om det varit krig, Iris har haft en lekkamrat här. Trodde inte att det fanns busigare småttingar än Iris men den här var snäppet värre faktiskt. Försöker fundera på om det är mammans fel eller inte. Vet inte om jag skulle låtit Iris riva runt så eller om jag bara tänker det för att det skulle gått att hålla henne borta...
Jag har inte hört något från doktorn, vilket jag då drar slutsatsen att värdena inte blivit sämre.. Annars känns det som jag mår något bättre i eftermiddag än vad jag gjort tidigare.. Har ätit och druckit(och behållt) mer än vad jag gjort under hela helgen, idag.. Så jag hoppas, hoppas att det är på bättringsvägen!
September: Jag har också börjat fundera på om det kan ha varit gallan som krånglat lite innan också.. Får väl kanske kolla med BM i morn.. Ska dit och göra glukosbelastningstest..
Page: Låter som att det är ganska bra med maken för tillfället nu då iaf, hoppas det fortsätter så!
Jag förstår heller inte varför det ska vara så in i h*lvete svårt med nästa plus!!! Eller väntar det bara på att det ska bli våg av det så ni plusar samtidigt??
MSW, hoppas att det ordnar sig med maten för dig nu då.
Lapinette, det kan ju bli knepigt det där med att nita Nennes makes ex med den beskrivningen vi hittills har fått att gå på men jag håller tummarna för att du träffar rätt person!
BS - med risk att vi får hitta något annat ställe att sova på när vi är i Dalarna.
Godmorgon!!!!
Midsommarhelgen var intensiv, ett bröllop som varade i 4 dagar, men roligt hade vi....
Var tom barnlediga 3 av 4 dagar och det var inte igår vi var det.
Igår var dock en tung dag.
Vi pratade med prästen angående svärfars begravning och sen var vi på visning av svärfar, öppen kista. Jobbigt att se honom så men ändå så var det lugnt och fridfullt. Första gången jag fick se maken gråta ordentligt så det var nog bra för honom att göra detta så han förstår att det verkligen har hänt.
Max var på dagis och Malte passades av en kompis till mig så vi behövde bara bry oss om varandra och de andra som var med.
Tung dag igår alltså men natten har varit bra. Malte har sovit sin första natt utan mat. Var väldigt gnällig igår efter gröten men somnade iaf vid 19.30. Omnattning vid 22 och 02 men ingen mat förrän 06. Skönt!!!!!!
Start september; jag har ocksa haft spiral sedan jag var ca 20 (och har definitivt inte fött barn ännu); Jag hade enorma problem med p-piller (i synnerhet minipiller) och varenda gyn försôkte trycka i mig en ny sort tills jag hittade en som tyckte det var idiotiskt att fylla kroppen med medicin när det fanns annat. Sa da fick jag kopparspiral! Anledningen till att man avrader pa tjejer som inte fött barn är att det kan göra mer ont att sätta in den; Pa mig gjorde det dock inte sârskilt ont alls, men det är väldigt personligt. Man far heller inte lättare infektioner med spiral, men OM man far en infektion far man vara lite mer uppmärksam för den kan lätt klättra högre upp än om man inte hade spiral.
Jag hann byta den tva eller tre ganger innan jag tog ut den i vintras och det var inga problem nagon av gangerna - det tar ju bara typ 10 sekunder!
Jag hade en elaking till tant av naturen och det som har hänt är väl att jag fatt tillbaka den mens jag hade naturligt, dvs ganska riklig och ont vid mens eller ägglossning, men hellre det än alla biverkningar jag drogs med vid p-piller.
Mrs B - Låter som det varit både härligt och hemskt i en salig blandning för dig den senaste veckan. Förstår att det varit jättetufft. Skickar några stora varma styrkekramar och hoppas att det lättar så småningom.
Det var då satan att det skulle vara sån jäkla plustorka i år då! Det är ju bara för klent. Ett endaste litet plus. (Det gläds vi förstås åt, Zozo, men det hade ju varit kul om du haft sällskap...)
Är det helt kört Frejis?
Lappis - Tycker liksom övriga att ni imponerar med ert mod och handlingskraft, du och maken. Starkt att ställa er i adoptionskö! Är ni osäkra så hinner ni ändå fundera eftersom det tar ett tag från start till mål...
Page - Skönt med maken!
Nenne - Håller med BS förslag ang insemination, kan inte det vara något? Funkade ju för Sweet...
Sweet - Följer din blogg varje dag. Hon är bara för söt din lilla skrutta. Dessutom får jag tårar i ögonen varje gång jag läser för du skriver så målande.
Muggles - Spiral kan säkert vara ett bra alternativ. Min lillasyster har haft problem med piller eftersom hon inte tål dem, så hon har haft spiral trots att hon inte fött barn och det har funkat jättebra. Däremot är det stor skillnad på olika spiraler (hon har testat några olika). Nu har ju du fött barn, så då kanske man inte är lika känslig för olika sorter. Tror generellt annars att p-piller kan ge biverkningen minskad sexlust. Var själv med om det när jag åt p-piller för ett antal år sedan, men bytter till minipiller och efter det blev det bättre...
Izzie
Tack!
Jo, det har verkligen varit upp och ner här med känslorna på sistone men så är ju livet, berg och dalbana från det att man föds till man dör. Trist men sant!
Muggles
Min lust försvann mycket när jag åt piller, så vi har kommit fram till att köra regnkappor fram tills det är dags för en bebis till, om det nu är det vi vill om några år. Märker stor skillnad nu mot innan när jag hade piller. Har provat både vanliga piller och Minipiller men trivs bäst utan. Makens syster hade problem med sin spiral men det är den enda jag vet som haft problem. Svårt att välja vad man ska ha....
Frejis
Skickar en stor kram!
Men måste fråga hur det var med djuren i Kolmården? Var där många??? Vi funderar nämligen på att åka dit nu i slutet av månaden på semester med barnen.
BS
Ja, det där med lekkamrater kan vara jobbigt. Vi har en grannflicka som är här hos mamma varannan vecka och då brukar hon vara här hos oss och leka men det är verkligen full rulle hela tiden och saker överallt. Har också funderat på om det har med uppfostran att göra......?
Izzie; japp, jag känner mig ju liiite ensam..
Jag har iaf beställt tid hos BM så får vi se vad de säger. Testade för säkerhets skull igår trots att jag känner mig extremt ogravid - vilket jag var också. Så tanten har helt enkelt skolkat denna gång. Vilket ju på ett sätt bara är skönt men på ett annat irriterande för nu vet jag inte alls när jag ska vänta in henne nästa gång. Med de piller jag hade före graviditeten hade jag väldigt regelbunden tant vilket ju är praktiskt. Jag läste om p-metoder igår och det finns ju en massa alternativ som man kan testa: p-stav tex. P-piller är eg inte optimalt för mig som lätt glömmer att ta pillren (hur jag nu kan göra det efter att ha käkat dem i 15 år?!).
Moa knallar omkring med stolar hemma nu, hon behärskar dem riktigt bra som stöd. Fort går det också så nu får man följa efter och se så hon inte kör in i ngt