• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Zozo

Brudsommar; visst p-piller kan du sluta med direkt om du far problem, men det betyder inte att problemen försvinner direkt. Min obalans har jäklats i 10 ar!

Vickan; jag hade Desolett fran början och de funkade bra i flera ar, men eftersom mitt blodtryck spökade fick jag inte ha dem längre. Det var därför man bytte till mig och da fick jag ju inte byta tillbaka. Nu tycker jag ju att det är väldigt praktiskt med spiral, som man inte behöver fundera pa mer än en gang vart tredje ar eller sa

Jaha idag är det SEX arbetsdagar kvar - fy farao vad langsamt tiden gaaaar! Jag vill ha semester. Det är som sista veckan innan man byter jobb ungefär, man ger sig inte in pa ngt intressant och det känns mest som om jag sitter av tiden.. Suck!

• Mrs  B

Max har ögoninflamation i båda ögonen och Malte är fortfarande väldigt gnällig....

Blir nog en rolig dag idag också...

• MSW

Så, nu är jag hemma efter att varit på sjukhuset i "bara" 3,5 timme.. Mina värden har fortsatt att sjunka, några var fortfarande höga och något var nere på normal nivå, så nu ska jag ringa till BM i början av nästa vecka och så ska de kolla upp mig/bebisen lite nogrannare resten av tiden tyckte doktorn.
    Skönt iaf att det verkat ha ordnat sig, så i morgon ska jag jobba igen, lagom med en dagars veckor.. Har juh ändå bara tre veckor kvar av jobbet!

Zozo: Är det bara semester du ska ha, eller ska du vara hemma tills bebisen kommer? Eller hur funkar det med föräldraledighet hos dig?

Bs: JObbigt med pappa, även om det skulle visa sig vara något farligt så är det juh bättre att få veta och börja "jobba mot" det , än att inte veta alls... Både för er och för pappa...

Mrs B: Låter inte så himla roligt, hoppas Max kryar på sig och att Malte inte fortsätter att vara fullt lika gnällig...

• Zozo

MSw; bade och.. Jag hade semester att ta ut före mammaledigheten och den börjar 20/7... Sa jag kommer inte tillbaka fôrrân nâsta maj/juni ngt.

• MSW

Zozo: Vad skönt.. Men förstår att det känns ganska meningslöst att sitta på jobbet då..

• Zozo

Hu ja! Men vaffaan 5 och en halv dag ska jag vâl sta ut

• Mrs  B

När är det nu som det är "tillåtet" att lägga barnen på magen när de ska sova?????????????

Malte har inte sovit ordentligt på hela dagen och nu har han somnat på magen i vagnen.

• Zozo

förresten, nu när jag ska och samla böcker hemma i Sveriga; har ni nagot tips om böcker mad praktiska rad om spâdbarn (allt ifran hur de ska ligga i sängen, med vad för sorts sängkläder, kuddar etc till ev utvecklingsfaser etc); Jag har ingen alls och det kânns totalt osäkert...

• MSW

MrsB: Jag läste nyss i någon av alla böcker jag läser att det var ok från att de kunde vända sig själva, det stod även hur gamla barnen skulle vara, men jag har glömt vilken "månadsålder" det stod..
    Kanske någon som kan fylla i mina luckor...

• start september

Magläge ja.

Vår treveckorstjej vänder sig redan från start själv från rygg till mage, men inte tillbaka. Hopplöst att passa henne, så det har blivit ett andningslarm till henne så att vi ska vara lugnare. Jag vet att det är omdiskuterat, men känns bra för oss (ett litet man har i blöjan, så det funkar var hon än sover).

Sen finns ju Anna W som säger att alla barn sover bättre på mage...

Svar på tråden Barnkarusellen 2