Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Nästan bara positvt i tråden idag!
Vänner: Skönt att ni verkar ha fått det så bra ordnat för er!
Bs: Skönt med lugnande besked med pappa!
Vickan: Stort grattis!! Men har det verkligen redan gått ett halvår sedan du började nya jobbet??? Shit vad tiden går fort!!
MrsB: Hoppas det blir ordning på Max ögon nu då! Och skönt att Malte sov ännu en natt!
Själv har man jobbat idag, och det kändes riktigt bra att vara tillbaka i lite vardag igen efter allt "ståhej" runt mig! Men känner mig lite trött i ryggen efter att ha stått/gått nästan hela dagen.. Känns juh mycket mer dumt att sitta och göra ingenting än att stå och göra ingenting.. Nahe, nu ska jag börja städa, maken tycker jag har smitit tillräckligt länge nu iaf..
Ha det riktigt bra i helgen!
hej tjejer!
Inget positivt besked. Hoppades på det eftersom tanten aldrig dök upp på riktigt, förrän inatt. Med besked. Jag har haft så ont så jag visste inte var jag skulle ta vägen! Gick upp och tog en alvedon (men vet ju att det funkar föga) och någon timme senare så gick maken upp coh skulle leta på vetekudden (då var klockan runt halv 7). Men han hittade den inte någonstans så då kokade han några portioner gröt och lade i en påse och virade in i handdukar och lade på min mage - den har precis kallnat nu! Vilken hemmafrupotential han har! Världens bäste!
Annars så har jag haft besök av mina föräldrar, llillebror + syskonbarn så vi har besökt Furuvik, Järnvägsmuseet och Älgparken i Kybacka. Det har varit kul!
Igår var jag även på en intervju på ett riktigt intressant jobb, håll tummarna! Det är ett vikariat på lite drygt ett år men jag tror att kommer man in med en fot på det företaget och sköter sig så blir man nog kvar där till man fyller 65. Om man vill.
Inget nytt från Frejis? Hoppades få se om hon har haft bättre tur med tantbesöket och testat som doktorn sa.
nu ska jag äta...frukost. Oj, vad klockan är mycket men jag har inte sovit så mycket inatt. Sen ska vi nog kidnappa ett barn och åka iväg och grilla!
nenne - trist med tanten men skoj med jobbet. Håller tummarna! Hade du mer värk än vanligt denna gång. Kan det ha varit pga de där tabletterna du har tagit denna cykel? Jag har fortfarande inte fått ändan ur och gått och köpt några men jag ska ... en vacker dag.
Undrar också så hur det har gått för Frejis. Hoppas blödningen var falsk alarm vilket verkar väldigt troligt.
Hej hej
Är lite lagom seg idag. Var på stan hela eftermiddagen och var inte hemma förrän till kvällen. Det var lite mer än vad min förkylning klarade av. Upptäckte sedan att Matilda var varm, och det visade sig att hon hade hög feber. Jag som bara trott att hon var gnällig pga trötthet och hunger. Stackars unge. Jävla supertrög mamma som inte fattar, fick så dåligt samvete.
Har precis ringt och ställt in M's bebísfotografering som hon skulle på idag. Trist, nu får vi inte en ny chans förrän efter semestrarna. Skulle på grillfest kväll, men den har vi oxå fått ställa in. Lilla fröken är supergnällig, men nu har maken åtminstone fått henne att sova lite.
Hämtade ut mitt paket från Strawberrynet idag. Paketet kom fram, men jag åkte på att betala nästan 400 kr i skatt/tull-avgift. Så det blev inte så billigt trots allt. Men jag har åtminstone lite härliga Tigi-produkter till håret, ansiktsserum från Decléor, bodylotion från Biotherm och lite testprodukter från Elisabeth Arden. Jag älskar krämer, make up & sånt. Skoj skoj! Så är du fortfarande sugen BS, så verkar det gå bra att skicka nu iaf!
Igår ringde en kvinna från Länsförsäkringar och det verkar som mitt kompensationskrav efter en skada jag fick på gymet för 2 år(!)sedan äntligen har gått igenom! Perfekt! Hoppas pengarna kommer snart!!! Det var inga stora summor, men allt är ju välkommet så här i semestertider. Lyckades att spendera lite för mycket både på Esprit kids och Polarn o Pyret när jag var på stan igår...
Trist med tanten Nenne! Men vilken härlig man du verkar ha! Grötomslag, det var det värsta!
*viskar* Hoppas oxå på Frejis...
Mrs B - Skönt att du fick lite hjälp mot Max ögoninflammation. Hoppas Malte slipper. När det gäller maten så äter inte Matilda särskilt mycket heller. Det är först nu som Matilda fått i sig en hel smakportion med gröt. Puréerna funkar med några skedar men sen tar det stopp. Ändå funkar det betydligt bättre nu än tidigare.
Hoppas du får en skön "ledig" dag!!!
Jag har blivit faster på nytt förresten! Min bror och sambo fick en liten Max i förrgår! Skoj skoj! Ska bli så kul att se den lille plutten. Det är väl då man inser hur mycket Matilda vuxit. Så nu är hon inte minstingen längre...
Är tillbaka hemma igen efter en tjejdag i Karlskrona....
Det var hur skönt som helst att komma hemmifrån och får prata en massa tjejsnack.
Har shoppat en del, pratat en massa minnen och ätit gott. Kul!
Maxs ögoninflamation har blivit mycket bättre och det ena ögat är nästan helt vitt igen och det andra på god väg. Men ska ta medicinen en hel del dagar till för att var på den säkra sidan.
Malte har ännu inte fått något så han slapp nog undan denna gång.
Nenne
Trist med tanten och att du haft så ont , men skönt med en sån omtänksam man.
Sweet
Eller någon annan, tips på boende i New York, har en kompis som ska dit i november och behöver någonstans att bo.
vafasen? Försvann mitt senaste inlägg?
tar väl allt igen då, om jag minns vad jag skrev...
Grattis Faster Izzie!!
Grattis Vickan till det fasta jobbet! Dags att slänga pillrena NU då????
Nu har ni ju villa också! INgenting kvar att skylla på! Karriären går ju som smort!
Lapinette
vet inte vad det beror på men nu kändes det ändå som min mensvärk var förr, så förhoppningsvis har jag haft en redig ÄL (synd att det inte tog ändå...) istället för sånt där fjuttägg som det bara blir pyspunka av som det verkar ha varit tidigare. Kanske en kombination av Borago och resterna av förra cykelns pergotime, kanske? Hade ju hoppats på att få skriva att borago/glandin vad da shit som löste allt (efter att ha läst på FL så verkar det ju fortfarande vara så, dock inte för mig - ÄN)...
Nu ska här sovas och kramas med min sagolike man! Tjohoooo för helger!!!!
Mrs B
just det, skönt att det blir bättr med ögoninflammationen. Jag fick en släng av mina syskonbarn i vintras och det var INTE roligt. Äckligt och kläggigt (men ändå rätt fascinerande var allt klet kom ifrån som hamnade i ögat som värsta mormorshostan). Vi ska bo på Chelsea Lodge i NY, men eftersom det är några månader kvar så kan jag ju itne säga om det var bra eller dåligt att bo där. Men det är fina bilder på hemsidan, vilket på långa väger inte alls behöver ha något med verkligheten att göra....
Nenne: Skit med tanten, men det låter juh ändå bra om det har resulterat i riktiga ägglossningar! Låter juh som en bra förutsättning..
Låter spännande med jobbet också!! *hoppas hoppas*
Frejis: Du testade igår eller? Hur gick det?
Izzie: Grattis till att bli faster! Alla extra pengar är juh välkomna.. Finns alltid något man behöver dom till..
MrsB: Låter som du fått ladda batterierna i helgen då.. Skönt med Max ögon, då hade maken skött sig med dropparna då??
Nahe! Nu ska jag gå och sova en stund.. Firade juh maken med våra kompisar igår, och det var jättetrevligt på alla sätt och vis, men dom är helt knäppa så det tar lite på krafterna, även om man har trevligt, att jag dessutom var uppe till 12 i fredags och 00.30-1.00 igår när jag i vanliga fall knappt är uppe till 22 gör juh inte saken bättre!
Maken är dessutom och jobbar så här är lugnt och skönt..
Annars har vi plockat fram spackel så det är bara att ta tag i rummet..
Hoppas allas helg har varit bra!