• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Vännerfan

Piggan, Jo men visst saknar jag Götet. Maken däremot gör det nog inte alls tror jag, men jag gör det. Men främst är det människorna/vännerna där jag saknar och inte staden direkt. Eller jo lite saknar jag vissa ställen och så, men de finns ju kvar. Och jag har ändå inte tid med de just nu. Jobbet och husköperiet har tagit så mycket energi och tid. Men kanske att jag inte fattat än att vi faktiskt BOR här heller. Vi har ju varit så mycket här på besök. Men idag när vi hälsade på på dagiset kände jag hur jag blev väldigt kontaktsökande mot de andra föräldrarna, så jag saknar ju att jag inte har fler vänner här, men det kommer ju alldeles säkert och så länge vi bor i bushen är det ju svårare. Men jag och Prinsen var bjudna på Firrens 1-årskalas i Midsommarhelgen och det var väldigt trevligt!!

• Piggelin1

Vad kul att ni var med på Victors kalas!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2008-06-26 21:47:32 följande:
    Vickan, kan ni inte byta den eller har ni använt den redan? Låter som att du har en ny karriär i renoveringsbranschen annars?
    Vi har använt den rätt mycket, kopplat till en "grovvis" som man kan suga upp grovt jox med. Men idag använde jag den som vanlig dammsugare med munstycke och allt för första gången..... grubblar redan hur jag ska kunna lura hit en ny och bättre.... *fniss*

Karriär i renoveringsbranschen - *asgarv* Näeee det är maken som ska göra sådan karriär i så fall. Själv pillrar jag med små enkla saker och han gör allt besvärligt *nöjd*

Annars har jag fått veta att jag får fast jobb, har haft provanställning i 6 mån och tydligen skött mig! Tjohooooooooooo!
  • Piggelin1

GRATTIS VICKAN!!!!!!! Krulltrumpter i mängd

• Nattson

BS, vilken bra nyhet att det var en godartad tumör!! Vad synd att Iris inte gillade sin nya pool. Kanske kommer med tiden?!

Vickan, grattis till det fasta jobbet!!

Jag tog ett dopp i poolen nyss 27grader i vattnet med det var ganska kallt i luften så jag stannade inte i så länge. Gick upp och tog en varm dusch och lite te Snart läggdags här.

• muggles

Ang sovställning så har vi ända från början lagt Moa på sidan när hon ska sova för hon har aldrig gillat att ligga på rygg. Och iom att de gjorde så redan på BB så tänkte vi att det var ok (fast på Bvc avrådde de). Nu när hon kan vända sig själv ligger hon alltid på mage och sover mkt bättre. Hon har haft snart en vecka med hela nätter utan uppvaknande - skööööönt. Jag tror faktiskt på att de sover bättre på mage - jag har även läst detta i "Du ska bli pappa" så det är inte bara Anna W som hävdar detta.

Jag har läst att teoretiskt så finns det en risk för PSD fram till att barnet är 1 år men i praktiken så måste risken vara minimal när barnet självt kan vända sig. Jag känner mig iaf helt lugn med att Moa ligger på mage. Är man orolig ska man självklart ha larm (och det tycker jag nog man ska på små barn om de ligger på mage), jag har aldrig förstått varför det skulle vara negativt med larm!?

Sedan är risken för PSD mindre om barnet är en flicka, om barnet använder napp, om det är kyligt i rummet, osv...

Igår fyllde Moa 10 mån och hon sa "titta" flera ggr Hon förstår nog inte riktigt vad det är ännu men hon härmar, så nu har hon minst 3 ord i förrådet (mamma, pappa, titta). Sedan har hon förstås egna ord som "bödibödibödi" också

MrsB: jag tänkte lite på ditt problem med Maltes sömn. Sover han i eget rum el hos er? Oavsett, har ni prövat att ha fönstret öppet så att det blir lite kyligt i rummet? Detta verkar iaf ha gjort att Moa sover bättre.

• Mrs  B

Godmorgon!!!!

Sitter och väntar på att bvc ska ringa upp så vi kan diskutera hur vi ska göra med Max ögoninflamation. Var ganska ok igår men nu i morse var det kladdigt i båda ögonen igen och det tog tid för att få ögonen rena igen. Vänster öga är ganska kladdigt forfarande. Hoppas på en tid hos läkaren idag annars får det bli akuten ikväll.

Jo, det brukar vara ganska smittsamt och fröknarna sa ju att det gick ögoninflamation på dagis när jag hämtade Max i onsdags, men då var det inte så farligt på Max. När jag har jobbat på dagis har vi skickat hem barnen.

Än har inte Malte fått det iaf och jag är noga med att Max inte få vara in närheten av Maltes ansikte och sen tvättar vi oss noga och har särskilda handdukar.

Ligga på magen
    Malte kan snurra från rygg till mage men inte tvärtom, men han sov dock inte så länge på mage i vagnen igår.
    Igår blev det bara 1 timme på förmiddagen och 1 timme på eftermiddagen. Han är helt hopplös nu med sin sömn på dagarna.

• Mrs  B

Malte ligger också oftast på sidan när han sover och det är också lättast och natta honom på det viset.

Max sov bäst på magen när han började växa till sig och sen sov han med rumpan i vädret ett par år framöver.
    Nu ligger han på alla möjliga sätt.....

Muggles
    Japp, Malte sover i eget rum sedan han var 1-2 mån för han väcktes av allt möjligt inne hos oss. Funkade inte alls.
    Har haft fönstret öppet när det har varit varmt ute, men inte annars. Har tyckt att han blivit så kall eftersom han inte vill ha något täcke, filt eller påslakan på sig. Men man kanske ska prova igen och ev köpa på sig några pyamasar till.

Piggis
    Jag fick såriga bröst ungefär för 3 mån sedan och det fortdatte sedan fram tills jag slutade nu i midsommar. Men det finns en bra kräm på apoteket som hjälper bra. Smörj in efter du har ammat så brukar det hålla sig.

Sova i vagnen
    För Max tog det tid att vänja sig vid vagnen, ca 4-5 månader, men Malte har köpt den direkt.

• Mrs  B

Har precis pratat med bvc och nu finns ett recept på apoteket så vi ska snart bege oss för att hämta ut medicinen.

• muggles

BS: vad skönt att det inte verkar vara ngn elak tumör!

Grattis Vickan!

Svar på tråden Barnkarusellen 2