Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Kram på dig Vickan!! Jag är anpassningsbar gällande eventuellt datum, men gärna före 24 juli. J ska läggas in under en längre period för benmärgstransplantation. Vet du?? Just nu är han faktiskt cancerfri och de kan använda hans benmärg!! Hör av dig till mig om du skulle råka få lite tid över. Annars kan vi ju alltid fixa en liten privat fest!
BS, det tar ca en timme med tåget från Stockholm till min håla, och ungefär fem minuter med bilen till lotten. En tågresa (från Stockholm), med taxi, till mig bör inte kosta mer än 200 kr. Det finns en tämligen ogräsfri och barnvänlig gräsmatta där!
Nenne, nämen, är det redan dags för BIM?
OMs
hahha, TVn är på i bagrunden men jag ville komma ikapp här Hoppas att medicinen har gjort sitt jobb i nu då!
Page
Oj, det låter ju toppen!! Hoppas att allt går bra! Hej på dig, förresten! *kramar om*
Lapinette
Fick höra att det där stället ni ska bo på i Dalarna ägs av min mans ex, så ser du någon snygg, ung tjej så ge henne en höger.
Kram på dig Page! Underbart att se dig här!
Halloj! Hoppas alla haft en skön midsommarledighet!
Piggelainen: tack för infon! Skönt att veta att tanten kan hoppa över ibland, har ju aldrig käkat den här typen av piller förut.
En sak till er Facebook-vana: jag har blivit vän med en helt okänd, hon har "acceptat" mig(?). Jag har inget minne av att jag skulle ha skickat en förfrågan om en accept, mycket mysko. Det konstiga är att hon acceptat, hon är ju britt och vi har inga gemensamma vänner??? Hon heter dock samma som en kompis som jag faktiskt känner IRL så nu vet jag inte om jag av misstag har lagt till henne på ngt sätt - dock utan att komma ihåg det uppenbarligen. Kan man ta bort detta - dvs kan man deleta en "vänskap"? Det verkar nästan som om Facebook är en tävling om vem som har flest vänner så folk acceptar varandra fast de inte känner varandra - hur fånigt som helst. Ngn som vet?!
Page: sorry att du bor så långt bort - jag hade gärna festat till det hos dig! Hoppas det går bra för din make efter 24/7!!!
BS: hoppas du får positiva besked om din pappa!
Nattson: hur går det med ditt karpaltunnelsyndrom - visst var det du som fått det?
MSW: usch, låter otäckt med gallproblemen, hoppas det lägger sig.
Frejis: det låter ju toppen med en liten blödning en vecka före BIM som sedan gav med sig dessutom! *tummarna är blå*
Lappis: hade ni ställt er i adoptionskö nu då? Vilket land blev det (jag kommer ihåg att du sagt innan att det blir ngt asiatiskt)?
Själv har jag tappat sexlusten totalt och jag har nyligen insett att det är p-pillrens fel. Jag som trott att det är pga att man är ganska trött som småbarnsförälder så jag har inte reagerat så jättemycket över att jag hellre vill sova än sexa nu för tiden. Tills en diskussion dök upp där flera tjejer hävdade att de tappat sexlusten pga pillren. Jag har haft dåligt samvete över att maken alltid tar initiativet numera och känner att jag måste skärpa mig. Det var mkt roligare utan piller Måste kanske byta sort. Du hade inte de problemen med Cerazette Piggelin?
Ah, jag löste det där med Facebook förresten, det var ju lätt...
Hallå tjejer!
Kommer knappt ihåg hur tangentbordet funkar så sorry om jag skriver massor med fel. 3 dagar totalt utan data sätter sina spår .
Muggles - konstigt att hon accepterade dig men skönt att det löste sig med FB.
Vi har betalat in till Adoptionscentrum. Nästa steg är att vi ska få en bunt papper hem där jag antar det står hur man nu går tillväga. Det ska väl fyllas i en massa papper och sen ska de väl undersöka om vi är goda nog att bli föräldrar. Välja land tror jag är något som kommer långt senare i processen. Imorse när jag gick till bussen såg jag en pappa hålla sin lilla koreanska dotter i handen på väg till dagis och jag blev riktigt, riktigt sugen!
nenne - kan du inte ge mig en hint om vilken hårfärg exet har. Jag kan ju inte slå vilt omkring mig för varje liten dalkulla som råkar passera.
Va har Frejis fått en liten blödning? Måste läsa lite tillbaka och kolla. Jag har ju redan sagt att det blir Frejis som är på tur.
Frejis - ja ni måste ha haft en livlig diskussion i bilen om ni hamnade i Kolmården istället för Mariefred! Var det månne om adoption? Hade ni hamnat i Mariefred så kanske vi hade sprungit på varandra då vi åt familjelunch inne i stada på lördagen.
Page - skoj att se dig här vad jag förstår måste det vara goda nyheter att man kan använda din makes egen benmärg för transplantation, håller tummarna att den här sjukhusvistelsen blir den sista på länge.
Brudsommar - visst, Kolmården hade öppet under helgen. Det blev dock en riktigt uppfriskande promenad i vindblåsten
Igår kom vi i alla fall till Gripsholm och hade tur med vädret. Riktigt härligt ställe, blev sugen på att köpa sommarhus igen.
Muggles - bra att du kom på lösningen på Facebook. Jag har dock aldrig varit med där, känner jag mig själv rätt så skulle jag inte ha tålamodet att upprätthålla projektet...
Lappinette - det låter riktigt intressant med Adoptionscentrum fast en hel del byråkrati. Hoppas att det går fortare än fyra år, ni är ju en rätt så ideal familj för många länder. Känner en tjej på min utbildning som har adopterat från Kina och det tog knapp två år att få barnbesked för dem. Det vore skönt om det kunde gå så fort.
Jag tror definitivt inte att jag får något plus den här gången (och inte någon annan gång heller . Hade mensvärk igår och imorse, lite rosa (knappt synligt dock fast granskar man tillräckligt länge så ser man
imorse igen. Irriterande - om tanten nu ska komma kan hon lika gärna göra det på en gång. Ska köra ett litet pass på gymmet och se om det gör att hon dyker upp.