Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Jag tror jag hörde 1,5 års kö när vi påbörjade vår utredning för 1 år sedan och man får inte ha fyllt 39 år. När utredningen var klar var det augusti-september och då kändes det lönlöst för oss att ställa oss i kön. Nu tycker jag att det var jäkligt dumt gjort då jag på så vis eventuellt kunde ha fått 1-2 gratisförsök i vår... men inte f*n trodde jag att det skulle behöva gå så här långt.
gottlina - gratulerar att du bor i rätt kommun.
Lappis, fniss, undrar vad din man skulle säga om det?
gottelina, ja det är det som är så himla orättvist, i en del landsting går ivf:er på vårdgarantin så att det knappt är någon kö alls och i andra landsting (som Stockholm) gör det inte det.
Ja fast ibland går det inte så snabbt ändå. Jag har inte fått remissen skickad ännu pga BMI-krav. 17 kg ska bort och än så länge står jag på -15,2. De sista sitter som berget. (kan bero på att det är semester med allt vad det innebär. ) Dessutom är det ju semestertider för min läkare med snart, så då dröjer det ju till minst augusti innan remissen ens kommer iväg. Suck!
Lappis - ja, vi har diskuterat adoption och känner än så länge att det inte är för oss. äggdonation ligger väl närmare till hands i så fall. vi är i valet och kvalet om vi ska byta kö eller inte hos landstinget. men vi kommer att göra ett till försök till hösten, vi kanske ska avvakta det innan vi byter kö. jag skulle egentligen ta lite nya prover nu och göra något som kallas clomifentest. då ska man ta prover dag 3 och 10 och däremellan äta dubbeldos pergotime. men första möjliga mensen så var läkaren bortrest så då missade vi med en dag och nu skulle hon gå på semester... så jag har tagit nya dag 3-prover, men hann inte få svar innan hon gick på semester. så vi sa att om mitt fsh har gått upp ännu mer nu så byter vi nog kö, men jag får inte svar förrän i slutet av juli, när vi är hemma igen från semestern. så nu försöker vi oss på lite naturliga försök, vilket alltid är trevligt. :-O
oj vilken konstig smiley det blev på slutet. hur gör man såna där med stort flin som är gröna?
Stora D som mun!
testar:
funkar!! tack gottelina!
så lite så