• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Zozo

FrulLan (din gamla häxa ): jag är inte beräknad förrän 20/9 men rastlösa ben har jag âven i vanliga icke-gravida fall sa det far jag väl bara sta ut med... Det är bara värre än vanligt och det är jobbigt nog i vanliga fall. Jag har alltid haft lätt att samla vatten innan mens sa det är väl inte sa konstigt att mina fötter ser ut som elefantmannens om kvällarna nu med..

Jag tror hur som helst att det blir lâttare nu när jag far sluta jobba - det är sa himla varmt pa kontoret om dagarna och att sitta vid skrivbord dagen lang gör inte fötterna bättre. Sjuksköteskan sa till mig "ja men det är ju bara att lägga upp fötterna högre än hjärtat ett par timmar mitt pa dagen" ööh.. hur f'n skulle DET se ut pa jobb da??!

• gottelina

Min m2b´s bror och svägerska fick hem en flicka från Kina för lite mer än ett år sen och hon är till och med lik sin mamma hi hi hi. Själv har jag inte riktigt tagit ställning till det ännu. Vill testa lite mer först. Men vi förbereder oss så att säga. Det är nämligen en av anledningarna till att vi gifter oss just nu. Gift oss skulle vi gjort ändå men kanske inte just nu.

• gottelina

Låter ju bra. Men om man inte har mens alls på egen hand? Hur gör man då? Jag har PCO-S så mina hormoner är rent åt skogen. Skulle inte förvåna mig om det snart börjar växa ut en snopp...

Lapinette skrev 2008-07-01 14:37:08 följande:
    gottelina - om du får embryon till frysen så slipper du hela IVF-proceduren med hormoner och sprutor. Om du har en regelbunden mens så görs det en insättning vid en vanlig cykel dvs nästan på samma sätt som en ostimulerad insemination. Det tar typ 5 minuter, man ploppar in den, och så är det klart!
  • gosnosen

jo, jag tror också att ett adopterat barn blir ens eget. och en stor fördel är ju att man är garanterad ett barn, även om väntan kan bli lång.

men än så länge får vi inte ge upp vårt ivf-ande. vi får hjälpas åt och peppa varandra i höst när det är dags. har ni bokat tid för försöket i höst? såg i någon tråd på FL att det var fullbokat för ÄP en bra bit in i september...

• Lapinette

gottelina - hoppas det funkar för er! Själva har vi (jag) gjort 2 IVFer och 1 FET. Innan dess blev det 4 omgångar med inseminationer och totalt har vi försökt i 2 år. Har hittills aldrig lyckats testa positivt.

Zozo - det är bara att slänga upp fötterna på skrivbordet och så får du sänka kontorsstolen maixmalt.

• Lapinette

gosnosen - jag fick höra från mina medsystrar på FL (några går också på CvL) att det var fullt i augusti. De har bett mig (både CvL och min hemortsläkare) att återkomma efter sommaren så vi får helt enkelt se. Jag har bett dem titta över min behandling, kanske byta och testa något annat då jag inte lyckats hittills.

• gosnosen

ok! såg förresten tidigare att du och nenne har diskuterat något slags naturmedel, glandin, vad är det?

• Zozo

Lappis; ja och hänga laptopen upp,och ner pa vâggen sa jag kan se den dâr man hänger med huvudet... Blir liiite knepigt att fa till det med tangentbordet...

• Lapinette

Vad f'n Zozo är du inte akrobat??!!

Glandin eller Borago är en mirakelmedicin som gör ALLA gravida. Har du inte testat det gosnosen?

• Zozo

LOL Lappis; nja i vanliga fall är jag vig som ett kylskap ungefär och nu...

Svar på tråden Barnkarusellen 2