Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej Frullis, tänk att du är här inne dagtid!
gottelina - bra jobbat med kilona men förstår att de där sista två är kämpiga!
gosnosen - har du funderat på akupunktur för att öka blodtillförseln och kanske få mer och bättre ägg? Många frågor blir det ...
gosnosen - vi är äldre!!! och tiden rinner ut varpå adoption just nu är ett alternativ. Allt det här med att försöka få barn och inte vet om och när vi kommer att lyckas känns så himla frustrerande.
Skriver som en kratta men hoppas ni förstår ändå.
ja, jag har faktikt funderat på att testa nu inför höstens ivf-försök. det var därför jag frågade om du hade kollat upp nåt ställe. hittade ett ställe: akupunktur.se, som verkar ha ivf-behandlingar och som dessutom ligger ganska nära där jag jobbar. men jag har inte kollat upp nåt mer vad gäller priser och liknande.
www.dr-ma-akupunktur.com/TCMInfertilitet.htm
home.rixtele.com/~akupunktur/index.htm
Sen pratar ju många om den där Dr Nie och något ställe som ska ligga på Söder. Telis går och får akupunktur så jag tänkte även höra med henne vart hon går och vad hon tycker.
vill bara höra med min läkare först vad hon tycker om akupunktur.
våra vänner är äldre än er , de är 42 och 43 år. jag tycker att adoption är en fantastisk möjlighet och en väldigt osjälvisk gärning. vårt resonemang bygger fortfarande på att vi vill ha VÅRT barn, vilket istället är ganska egoistiskt kan jag tycka. framför allt när man ser det nedskrivet...
akupunktur.se - var det en tjej på FL som rekommenderade till mig. Hon lyckades bli gravid med deras metod + IVF + örtmediciner
Susana - har jag läst om på FL och några som gått där och också lyckats.
Båda dessa ligger geografiskt bra till för min del, speciellt Susana då jag bor vid St Eriksplan.
Ahaaaaa! Man lär sig nåt nytt hela tiden. Eftersom ni ligger före mig så surfar jag runt här och bara suger in all info jag kan. (Jag som suger info...)
Jag tror att det blir ert barn även om ni adopterar men jag förstår vad du menar. Jag tror och har förstått att man älskar ett adopterat barn minst lika mycket som sitt eget. Har läst superbra länkar på FL om just adoption där flera har skrivit som både har adopterat och fått eget barn.
gottelina - om du får embryon till frysen så slipper du hela IVF-proceduren med hormoner och sprutor. Om du har en regelbunden mens så görs det en insättning vid en vanlig cykel dvs nästan på samma sätt som en ostimulerad insemination. Det tar typ 5 minuter, man ploppar in den, och så är det klart!