Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Härligt att se att Frullan is back!!! Rolig läsning på morgonen när man kommer till jobbet.
Läste något om våfflor och soppa. Själva åt vi pannkakor och soppa igår. Händer inte ofta men är himla gott (med sylt och glass).
Vet att vi inte behöver vara on topic varje gång vi skriver här men det blir himla mycket ämnen (av absolut förklarliga själ) där jag inte har något alls att tillföra. Typ amning, välling, barnvagnar, dags att sätta igång med nästa barn. Shit, en annan har ju inte ens fått till den första. Men som sagt, just nu är jag inte ens bitter längre utan börjar mer och mer fundera på om det är meningen. Kanske är det meningen att vi ska leva och ha det bra utan barn.
Gällande no 2 så var det samma sak med min väninna, Mrs B. Första barnet gick lätt men när de satte igång med det andra tog det typ 1 år. Så man vet aldrig!
Lappis: om man har en barnlängtan så tror jag inte att det är meningen att man ska leva utan barn. Men om man inte bryr sig speciellt el man verkligen inte vill ha barn, så visst kan man strunta i det. Jag tänker i framtidsperspektiv; när jag och maken är 65 så vill vi ha barn och barnbarn runt oss, inte bara vara vi. Man märker vilken otrolig glädje det är att få barnbarn (kanske mer än att få barn för man slipper allt det jobbiga och får bara det göttigaste ).
Här är förresten ett bra tips (utifall att ngt skulle hända): www.growingpeople.se/templates/Page.aspx&epslanguage=EN
Vi har skrivit ut det och lagt det i skötväskan för säkerhets skull...
Hmmm Frullan och co: jag maste joina klubben och vara lite ledsen över att sexlusten nâstan försvunnit helt. Den kan vâckas om maken insisterar lite fint men egna initiativ har jag banne mig inte kommit med pa manader... Känns vâldigt trist...
Jag har ocksa svart att första det där med att man skulle sakna magen och sa. Alla runt mig ojjar om HUR uuuunderbart och fantastiskt det är att vara gravid. Personligen känner jag mug grinig och halvt elak nâr jag inte riktigt ser det fantastiska i svullna fötter, att knappt sova om nätterna och att vara tung och klumpig.. Jag menar, jag tycker det är jättemysigt att vi väntar var lilla flicka men det känns som om jag gärna gatt i mal utan att passera banken, eller hur man nu säger i Monopol...
Liten; den enda jag känner till är Madame Terror av Jan Guillou och den gillade jag, men jag gillade hela Coq Rouge-serien...
Ingen här idag..
Jo Zozo, lite från och till. Knappt några kollegor här så min motivation tryter. Förresten, om du har tid och lust så gärna lite Bordeauxtips på restråden.
Hej hej,
nu är jag här med!
Lappis - det som Muggles skrev om att vilja ha barn, kunde inte sagt det bättre själv - det var precis min tanke när jag läste det du skrev. Fast barnbarn är inget som ännu finns med i min sinnesvärld att längta efter när jag är gammal. Dels så var jag ju gammal själv när Amanda föddes & dels OM hon vill & kan få barn, så kanske det dröjer minst lika länge som jag dröjde & då är jag ju över 70 bast Lever nog mer i nuet & OM det blir barnbarn alt jag blir gammal så att jag får uppleva det, så är det bara en bonus.
Zozo - jag var skitless på att vara gravid på slutet (spec pga foglossningen), men dessförinnan mådde jag ju jättebra & då var det rätt ok. Fast längta tillbaka - nja... Jag trivs nog snarare väldigt bra just NU, eftersom jag tappat en massa i vikt jämfört med min startvikt som jag hade när jag blev gravid! Fast nu har jag faktist gått upp två kg, förmodligen för att jag håller på att avsluta amningen. Så nu kan jag inte äta hur mkt som helst längre! Har sett det lite som att "jag vet att det är en begränsad tid jag kan äta precis hur mkt som helst & då kan jag njuta av det, men så småningom får jag bli lite mer ordentlig igen..." ...och nu är jag där
Frullan - jösses, vilken rimmare du är! Hut ab!!
Jag hade förresten också en period då jag läste mkt böcker på tyska, men nu var det läääänge sen. Har flera olästa i hyllan, så det finns att plocka av om andan faller på...
Sweet - Flyga drake står i min hylla, redo att läsas, ska bara läsa klart en annan bok först!
Kul att så många gamlingar kikat in lite mer på sistone, som inte varit inne så mkt innan! Ni är saknade
Själv är jag datorberoende helt klart - kollar mailen varje dag i princip, oftast vid frukosten & sen tar vi det ju för det mesta rätt lugnt på förmiddagarna, så då hinner jag surfa in hit med!
Själv är jag orolig att min mamma inte kommer att uppleva något mer barnbarn. Hon har passerat 70 då hon själv var 34 när hon fick mig (sladdis).
Flyga drake står även i min bokhylla. Håller tröstlöst på och läser en Donna Leon just nu som var såååå seeeeg.
muggles o Piggelin - har faktiskt aldrig haft någon riktig barnlängtan. Vad nu "riktig" barnlängtan innebär??!! Är och har aldrig varit den där barntypen som gullegullar med barn och tycker det är såååå sött. Ganska krass, hårdhjärtad och egoistisk, c'est moi.