• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Tinga, jag vet, det är inte riktigt förenligt med nattsömnen med kisse, speciellt inte som jag tror att hunden kommer att rusa upp de första nätterna nu i alla fall så fort kissen rör sig!

De vi hämtade honom hos hade en ettåring, en fyraåring, en till katt, hunden och akvarium i sin trånga lägenhet, hjälp! Fast katten är definitivt van vid en massa stoj i alla fall. Nyss gav han hunden en känga, fast jag tror inte att han hade klorna ute.

Det var fantastiskt roligt att se Iris sitta på golvet och leka med deras hund, hon viftade med händerna och han nafsade henne i händerna och så höll de på riktigt länge och oj vad hon skrattade! George är ju inte så mycket för att leka. Rasmus och hunden brottades på golvet också och hade riktigt kul så han borde ju kunna vänja sig vid George som inte alls är påflugen.

Nu är det läggdags för min del!

• start september

Vad skönt med en positiv rapport från Tinga! Låter mycket bra med möjlighet till VAB för er båda.

Grattis till katten BS!

• Izzie

Härligt Tinga med så goda nyheter! Det är ju suveränt att du kan få fram bröstmjölk överhuvudtaget tycker jag. För att få riktigt bra produktion måste man ju låta barnet suga och suga, och med tanke på att du pumpar så är det ju toppen att du kan täcka så mycket som 2/3! Men jag vet ju med hur det känns med bröstmjölk som inte riktigt räcker. Har ju haft mkt strul med min amning och fortfarande när folk säger "Åh, jag har så mycket mjölk att det sprutar om det", så känner jag ett hugg i kroppen. Det är mer laddat än vad jag kunde tro, det här med amning. Svårare än vad man kan tro, men, gläd dig åt de droppar som finns!

• Izzie

BS - Grattis till er lilla kisse! Hoppas det blir bra och att ni kommer trivas ihop!

Själv har jag vaknat idag av att två katter var i stor fight i vår trädgård i morse. Fy vad de låter otäckt. Det var så pälsen flög när for runt.

• Izzie

Hej hej september! Fortfarande med mage Njut av det fina vädret!

• MSW

BS: mysigt med katten!! Hur har det gått i natt, fått sova något??

Tinga: Så skönt med positiva rapporter!

Nu ska jag "ta tag i mitt liv" och göra mig iordning inför div morsdagsfirande (börjar med liljekonvaljplockning till mamma, som vi har gjort i många, många år)..

• start september

Hej alla!

Ännu en solig dag hoppas jag på flera håll! Inte har det kommit någon än, igår kände jag för första gången rejäl mensvärk som kan tyda på att något händer iallafall. Men det lade sig. Trots ananans.

Idag blir det fler försök att hjälpa på traven!

• start september

En kram på mors dag till alla era andra som av olika anledningar inte har någon mor att fira.

Hoppas ni som redan är mammor bli firade!

• Syster Vilma

Hej hej!
    Syster Vilma tittar in och försöker hålla sig uppdaterad... det är omöjligt att plöja igenom tråden. Men ser här att Tinga blivit tvillingmamma (lite tidigt)! Stort grattis och roligt att höra att det går bra under omständigheterna.

Start september, vad fort tiden har gått! Minns att jag hoppades på plus när du plussade. Och nu ska du snart ha barn! Spännande!!!

Jag har fått diagnosen PCO och har behandlats med gulkroppshormon och snart ska jag börja med metformin. Just nu väntar jag tills jag vet att jag inte är gravid för att kunna påbörja metforminbehandlingen. Hade ägglossning för 1,5 vecka sen. Jag är helt övertygad om att det inte lyckades (vet inte varför så övertygad, men jag är SÄKER) så jag har både druckit vin och ätit mögelost. Om jag inte får mens på torsdag ska jag testa. Jag känner mig väldigt positiv just nu. Det är skönt att äntligen fått svar på varför mina ägglossningar kommer så sällan. Om inte metformin fungerar ska jag få äta pergotime. Min läkare säger att jag har goda chanser att bli gravid med hjälp av hormonbehandling och/eller ivf. Jag hoppas på det.

Hoppas att ni mår bra allihop! Några stora nyheter jag missat? Vill någon uppdatera mig?

Kram

• muggles

Tinga: härligt att Piff och Puff går upp i vikt som de ska och att blödningen är ofarlig! Kram till er!

Syster Vilma: kul att få en update på hur det har gått för dig. Hoppas att behandlingen ger resultat! Vad lustigt - min mamma äter metformin men för att sparka igång bukspottkörteln eftersom hon har diabetes. Hur ska metformin hjälpa dig, boosta igång ägglossningen eller? Jag tror inte du har missat några större nyheter.

Izzie: du är inte ensam om att ha känt hugg i bröstet ang amningen. Men jag har kommit över det ganska bra tror jag, jag har fått distans till det hela. Det hjälper ju till att mina "medmammor" nästan allihop har slutat amma (de som fick barn samtidigt med mig har ju trappat ner el slutat allihop). Men jag har bearbetat det själv också och insett att det inte är hela världen. Man åker på besvikelser och missräkningar i livet ibland och det är bara att "bryta ihop och gå vidare"

Jag läser förresten en jättebra bok (www.adlibris.com/se/product.aspx). Oj, vilket perspektiv man får! En oerhört gripande bok, så bra beskrivet så att man lever sig in och har svårt att släppa boken.

Ingen Nenne - det är inget bra tecken va?

Svar på tråden Barnkarusellen 2