Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
September - skoj att se dig här, men det vore kanske bättre om du befann sig någon annanstans. Tröttsamt med alla vikarier och planeringar, men hoppas att det kan fungerar bra ändå. Håller tummarna!
A. M. - den bara dök upp som om kroppen har längtat efter den Huddinge har sommarstängt mellan v 29-34 och det finns ju egentligen massor med tid kvar. Men... mens i v 22, nästa mens kommer någon gång v 26, behandlingen tar normalt sett 2 veckor. Men sedan har vi det här med normalt, vet inte om jag vågar chansa riktigt heller.
Alternativ nr 2 - framkalla ny mens med hjälp av tabletter och det var tänkt i fredags, men frågan är om det går längre. Grrrr... jag blir trött på det här *letar efter en avstängsningsknapp till hjärnan*
September - inga snabba svar här inte doktorn kunde ringa tillbaka först imorgon och det är väl lika bra att jag också slutar fundera på det.
Frejis
Kom MIN tant till DIG???
Vafasen?!?!
Det var ju den sista jag önskat... Tyckte gott Frullan kunde fått den istället så att hon kunde börja förbereda sig för Borres brorsa.
Nej, det där med "normalt" kan man ju helt klart slänga i sophinken för farligt avfall.
jaja, nu har jag pratat med gyn och de föreslog att jag skulle testa igen innan jag skulle till ivf-samtalet, alternativt att han testade mig där och då. Hon tyckte inte det var så konstigt för man kunde få längre cykel med pergo. Men lite väl lång var den ju men då jag ändå har tid på torsdag så kunde det kollas upp då. Känns Ok men idiot-Nenne har ju redan fantiserat om hur han förvånat kikar upp mellan benen och säger: du är ju redan gravid - vad gör ni här egentligen? ...
September
men flicka lilla, är du här än?
Hopprep?
Zozo
iiih vad kul att veta vad ni får! Grattis till tjejen (om det stämmer)!!!
junilejon
jösses vilken flängig helg ni verkat ha! Men ack så HÄRLIG!!! Jag vill också segla! Om jag ändå inte blev så sjösjuk...
BS
ja, det är ju möjligt att ÄL hoppat över. Jag fick ju inget solklart positivt test med stickorna. Men det har den ju gjort förut också och då har jag ändå fått mens. Så det vore ju märkligt om den hoppar över helt nu när jag fått ÄL-stimulerande... men som Frejis säger... Det normala verkar inte heller gälla mig.
Zozo, bra att du åkte och kollade upp mensvärken. Jag har också märkt att jag fått mer mensvärk nu när Mini har vänt sig så att huvudet är neråt.
September, pratade med ett par på bröllopet jag var på i helgen. Hon gick över 15dagar, (säger inte att du ska göra det) men allt var bra med deras lilla tjej hon trivdes bara så bar i magen. Och så tror jag att det är för dig också! Kram
Nattson
Vad sa din BM om dina sammandragningar/värkar?????
Ingen tant hos nenne men väl en hos Frejis samt jag ser att September är fortfarande hemma!
Frejis - skulle du ha startat med injektioner samma dag som mensstart eller kan du inte börja typ som idag? Jag vet inte riktigt hur den där kortametoden funkar. Förstår om det blir lite chansning annars inför sommaren. Om du får mensen något sent eller om du behöver injecera lite extra.
Här som vanligt inget nytt förutom att jag har haft en datorfri helg !
A.M,
jag går hos Barnmorskorna Gamla stan. De är bra, men de har inte direkt UL-utrustning hos alla BM. Ska man göra UL får man få en tid hos antingen deras gyn eller hos Ultragyn vid Odenplan.
Vi vill ju gärna till BB Stockholm, men eftersom de inte får sätta igång blir det annars SÖS om vi går som långt som 42+0. Därför får man göra UL hos SÖS i vecka 41+3 så att de har koll på en.
Nattson,
kanske är det så att den lill* trivs för bra. Maken testade igår att tjoa lite högljutt för att skrämma igång, funkade inte heller
Nenne,
fortfarande inget?? Tänk om du får höra att du är gravid på tordag - sicken grej! Jag håller mig säkert här till torsdag med denna takt!!!
Freijs,
inte lätt när man ska vänta på svar. Hoppas dagen går fort!
September
vi får sikta på att få ett glatt besked båda två - samtidigt! På torsdag it is!
neejjj, då missar du ju festen!!