• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

Gullig pappa! Men jag förstår HELT vad du menar...

• ingenjörsbruden
    nennesjuttioåtta skrev 2008-05-23 11:54:17 följande:
    hej!tack! Men gyn har inte sagt något om PCO på utredningen, så vi får ju hoppas att jag inte har det. Lycka till!!
    BS*ASG* nä, det stod ju inget om E-type där! Dåligt! Och ja, eprgotime ska ju boosta ägglossningen, inte ställa till det! Jag har bara varit riktigt sen en gång förut (2001- nånting) och då var det också minus hela tiden. Men då hade vi ju inte... hehehe legat i, som nu! AMHoppet lever!!! Har kikat på FL *dumma dumma mig* och det finns flera trådar om såna som + långt efter BIM.
    Va bra att de har kolla det....

ja...för vår del så har pcon inte ställt till så mkt än så länge...har inte startat "tillverkningen" än...men efter bröllopet har vi tänkt börja!
    Jag fick börja igen med p-pillrena, börja med GI o ta tag i mitt liv allmänt. Många kan lyckas bli gravida trots pco (oupptäckt)....då upptäcker man pcon först man försöker skaffa barn nr 2.

Ska iväg o lämna blodprov nästa vecka för att kolla upp mina hormoner (ett av de manliga var litelite förhöjd vilket förekommer vid pco) så då hoppas jag på att kunna få lite mer info o klargörande inför "tillverkningen"!!

I o med att man har fått diagnosen så är vi lovade hjälp direkt....men vad vet jag inte!

Start September....har du gått över tiden?!
  • nennesjuttioåtta

ingenjörsbruden
    oki, lycka till med bröllopet först och främst, då!

Vi fick ganska snabbt hjälp ändå, tycker jag. Ringde i november, då vi hade försökt ett år, tog blodprover då och blev kallade i februari för undersökning och samtal, efter att maken lämnat soldatprov. Gjorde en genomspolning av äggledarna nu i april, fick även recept på pergotime då för att boosta ägglossningen som verkade vara lite si och så. Men jag har bra värden för övrigt, men maken har lite trötta spermier, men det ska inte vara omöjligt att få en spontan graviditet, enligt gyn.

• nennesjuttioåtta

så jag hoppas ju än. Men jag är rätt trött på att vara skengravid varje månad.

• nennesjuttioåtta

tokprat, september! har ni sexat??

• nennesjuttioåtta

härligt!!!! med ananas?? (du kanske inte skulle ÄTA den???)

• nennesjuttioåtta

nu vet jag itne alls vad du menar, AM

Svar på tråden Barnkarusellen 2