• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Syster Vilma

muggles, ja metformin är egentligen en diabetesmedicin. jag har försökt att ta reda på varför den används för PCO och förstår väl fortfarande inte varför... men den påverkar insulinnivåerna som i sin tur påverkar ägglossningen.

• sweetstreet

Syster Vilma,
    härligt att du nu vet vad som är orsaken och att du fått hjälp! Stort Lycka till nu! Det kommer gå vägen ska du se.

Muggles och Izzie, Och även Tinga!
    jag hoppas verkligen att ni båda inte känner er som misslyckade mammor bara för att amnngen inte fungerat till 100%!!!! Att vara mamma handlar ju om helt andra saker än att producera mjölk! Jag själv hoppas att det ska fungera med amning, MEN jag känner faktiskt inga som helst "krav" på att det "måste" fungera. Jag har insett att det är svårt och att det för många inte alls fungerar så lätt. Har många vänner där det strulat. Och själv är jag inte alls ammad som liten och tycker faktiskt jag blev hyfsat normal ändå...
    Visst här man hela tiden att amning är såååå mycket bättre än ersättning. Att barnen blir friskare och får färre allergier. Men jag är lite sketisk till ALLT som dras upp om maningens fördelar. jag inser att bröstmjölk är en mirakelmat för ens barn, men jag har hört så många som drar fram att barnen senare i livet inte drabbas av alt från allergier till Krohsn sjukdom, MS etc etc.... Och hm, jag har inte kunnat hitta ngt vetenskapligt belägg för detta faktiskt?? För ingen säger VAR de läste om dessa rapporter.... Det är bara ngt som "alla" hasplar ur sig. Och njae, jag vet inte. Tror att det är så otroligt många fler saker som epslar in gällande dessa sjukdomar och som egentligen betyder mycket mer för hur det kommer bli. Som genetik (vilka anlag man bär med sig), miljön (kost senare i livet, om man utsätts för andra miljöfaktorer i sin imgivning etc).

Så tjejer försök att inte ta detta med amningen på det sättet. Fungerar det så är det JÄTTEBRA! praktiskt, enkelt, bra mat och kostar nada!
    Men fungerar det inte alls, eller bara halvbra så är det verkligen ingen katastrof!!!!!!
    Det viktigaste är barnen är ju ATT de får mat, oavsett om det är bröstmjölk eller annan mat. Sedan är det helt andra saker som är viktiga för barnets utveckling, kärlek, omvårdnad, stimulans... you name it....

• sweetstreet

September,
    så ingen nyanländ familjemedlem än alltså...?
    Hm, men din "mensvärk" låter ju som omk ngt kasnke ändå är på g! Hoppas!!!

Nenne,
    hur går det med BIMandet???? Ingen tant än????? Mina tummar är fortfarande hårt hållna...

BS,
    hur gick det med kissen nu inatt!!!???

Själv väcktes jag av att magen "for runt" och det lilltjejen tryckte till ngn nerv hela tiden när hon sparkade så det gjorde vansinnigt ont i mitt ena ben. Hur jag än vände o vred mig blev hon inte riktigt nöjd så till slut gick jag upp. Nu har hon lugnat ner sig och nu ska jag ut och ha picknick med en kompis i Central park! Vädret har ÄNTLIGEN blivit skönt och fint här! vi har haft en ovanligt kylig vår tycker jag! Men nu ser det ut som om det vänder. Härligt.
    Har stekt svenska tunnpannkakor till vår oicknick. Tycker det är suverän picknick mat och här är det ju även lite "exotiskt" med vad de kallar "crepes"...

ha en riktigt härlig dag där hemma och Stor kram till er allesammans!!!

• nennesjuttioåtta

Är inne en sväng efter en sen lunch/tidig middag på stan med maken i solskenet, innan vi ska ut och gå en sväng i kvällsolen...

Här är det inga goda nyheter, fortfarande minus (eller "inte gravid", som den hypermoderna stickan så snällt berättade). Dock ingen tant. BIM +6 idag. Imorgon ska jag nog ringa gyn. jaja, hur som helst...

Härligt att höra från dig, Tinga! Och att allt är finemang med jordekorrarna! *kramar*

Nej, nu ska vi ut och njuta av solen! Ha det gott, tjejer!!!

• start september

Skumt Nenne. Definitivt värt att kolla upp med gyn tycker jag.

Sweet, känner igen det där med sparkar och nerver. Här är ju huvudet fixerat och det känns vill jag lova!

Idag har det varit lugnt fram till nu, hoppas så att det kommer igång igen!

• MSW

Nenne: Så jäkla irriterande! Hoppas du kan få ett bra svar från gyn imorn! Men så länge inte tanten har dykt upp fortsätter jag att hoppas!!

Start: Ja, hoppas också "åt dig" att det kommer igång!

Hoppas allas helger har varit bra och soliga!

• junilejon

Nenne...det är verkligen skumt,tycker du gör rätt med att kontakta gyn...håller mina tummar trots allt!!!

September...hoppas att det kommer igång snart!!

I helgen har vi bara njutit av livets goda. Igår var vi i Varberg och hälsade på min mormor och morfar i deras stuga i Apelviken...fick god fika och tårta!!!
    Åkte sen till Getterön där det var hamnfest och åt god fisk...sen bar det iväg till Falkenberg och min morbrors stuga och fick kvällsfika och tog en promenad vid havet...sen tog vi strandvägen ner till Steninge och Havedal och hälsade min mans faster och alla hans kusiner i deras "stuga" där blev det kvällsmacka och kaffe..sen blev det en tur till Tylösand och en promenad i Halmstad innanvi åkte hem..kom hem och somnade bums..vaknade tidigt idag och åkte till båten och har seglat i det fina vädret idag...maken han brände sin lilla flint sen blev det en tripp till båstad på hemvägen och lite glass...nu ska vi krypa ner i soffan och lär väl somna inom 2 röda...

• BrudSommar2006

Sweet, det gick jättebra med kissen inatt, det hade jag aldrig trott! Men hunden for inte upp och skällde en enda gång, skönt! I morgon ska jag ringa och beställa tid för kastrering så att han kan gå ut så småningom. Han är verkligen mysig och vill ligga i knät hela tiden.

Nenne, jättekonstigt, kan det vara så att du inte hade någon ÄL då tro?

September, vi får se om du fortfarande är med oss i morgon då!

Junilejon, jösses, hur mycket kan man hinna på en dag!

• sweetstreet

BS
    Härligt att det gick så bra!!

nenne,
    så länge ingen tant är i närheten så tycker jag det låter bra!
    Men det är bra tt du kollar med gyn också eftersom du faktiskt vare sig har plus (än...!) eller tant.

Junilejon,
    ja oj vad ni hunnit med!!!!!
    Häligt att ni kom ut med båten också!

Har själv kommit hem från en picknick i Parken med en kompis. otroligt härligt! Alldeles perfekt temperatur!!!!
    Imorgon ska det dock bli varmare, puh! Tror runt 26 grader. Egentlgien lite varmt, men om det fortsätter fläkta lite (som idag) så blir det säkert bra.

• junilejon

Sweet...skönt med picknick och skönt med vackert väder!! Vi i här i svedala ska få fint sommar väder nu med...vi i skåne har ju haft det ett tag men resten av landet drabbades ju av ett avslag....så denna veckan ska jag bara ligga vid havet och njuta och nästa vecka hoppas jag att det är fortsatt fint väder för då har maken semeter en vecka och vi tänkte segla hela veckan..

Svar på tråden Barnkarusellen 2