• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

Nattson
    POOL?!?! AAaaaaahhh.... nu rinner mitt snålvatten! *plockar fram en paraplydrink*

• Telemarkgrrl

Nenne, vilket fint hus!! Och elefanthandtag i köket, lova att inte byta ut dom!!

Mrs B, har du provat kotlettbacon? Det smakar bacon men är nyttigare och har lite "lättare" konsistens (om man nu har problem med konsistensen på bacon).

September, men vad spännande det är!!

Jag har nu haft mensvärk i magen och ryggen varje dag i två månader. Snacka om att man är trött på det. Och idag verkar jag också ha fått Nennes mens trots att det inte alls är dags. Vad är det som händer Nenne, Frejis och mig egentligen?!

• Mrs  B

Nenne

Ja, varför inte broccoli och rödspätta (rätt att jag kanske hellre väljer morötter och ärtor till min fisk )

Fram för partnerbyte!!!!!

Men du får två småpojkar också i bytet....

Har provat Bacon i sallad också med och utan pasta, går ok för det mesta.

• Mrs  B

Telis
    Usch för mensvärk!!!!!
    Jag hade "mensvärk" förra veckan då jag hade ÄL som heter duga. Rena Niagrafallet.....
    Ska bli intressant att se sen om mensen också dyker upp eller vad det är som händer i kroppen.

Har inte provat kotlettbacon. Köper man det i likadana förpackningar som vanligt bacon eller???

Har problem med smaken.....knaprigt eller inte.

Åt fläskfilé igår på en resturang som var inlindad i bacon, sådär får jag väl säga, men tillbehören var goda så det drog upp det hela.

• nennesjuttioåtta

torsk (eller jag äter ju inte torsk, men hoki) inlindad i bacon går också bra!!
    Ok, jag kan ta alla tre grabbarna, passar v 28 för dig?

Min man har en förkärlek för tinad broccoli, men jag verkligen hatar det. Färsk broccoli går bra, om den inte kokas för länge. Vet inte om det är i min tanke som det går snett. Men bacon (och fläskkött) tycker han är för "surt" och det är ju även det man kan säga om hans mage (eller vad som pustar ut) efter att han ätit fläsk. Sen gillar jag inte rödspätta för det smakar metall. (Å Nej, AM, jag har inte ätit det nu )

telis
    självklart blir elefanthandtagen kvar!! *värmer vetekudden*

• nennesjuttioåtta

frejis/Telis/Nenne-pakten har åkallat den onda tanten!

• Telemarkgrrl

Ja, precis, kotlettbacon finns i vanliga affärer och i likadana förpackningar som vanligt bacon. Fast är det smaken du inte gillar så kan det bli tufft att gilla kotlettbacon också. Det blir tyvärr aldrig lika knaprigt som vanligt bacon men det är ju så med nyttiga saker, dom blir aldrig lika perfekta som fettiga saker.

• Telemarkgrrl
    nennesjuttioåtta skrev 2008-05-26 15:11:36 följande:
    telissjälvklart blir elefanthandtagen kvar!! *värmer vetekudden*
  • nennesjuttioåtta

*kramar hårt runt telis midja och vägrar släppa taget*

Svar på tråden Barnkarusellen 2