Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Oj oj vad länge sen jag läste. Och massor har ni hasplat ur er... Skoj!
September - hoppas att era aktiviteter snart ger utdelning. Själv hade jag ju så mycket att göra innan att jag gärna hade gått över, som jag såg det då i alla fall. Givetvis kom Mindre nästan på utsatt tid...
Nenne - attans seg tant du verkar fått. Hoppas att hon håller sig borta av en bra anledning trots allt. *kniper åt om tummen*
Och stora kramar till alla som fått tant, eller inte fått vare sig det ena eller andra.
BS, det låter som en charmig kisse. Kan förstå om er vovve blir lite irriterad på denna nya fartiga medlem i familjen... Hur går det med Iris och kissen då?
Tinga - hang in there. Kämpa på. Att titta på resor för familjen till nästa år låter väl som en utmärkt målbild att ta fram när det känns tungt!
Sweet - bra att du kan ta ledigt lite emellanåt och hämta andan. Att vara med vid kontorsflytten verkar ju onödigt ändå. Hoppas att dagen blev trevlig.
Själv kämpar jag på med magen, och mat för mig och Mindre. Hon hade några bra dagar förra veckan när hon lassade in både middag och kväll - men nu går det segt igen. Och hostan är kvar, liksom vanan att vakna flera gånger per natt och äta. Vi vill vänta med att vänja av henne vid det tills hostan är borta - gissar att det blir mycket skrik och kanske mer hosta annars.
Själv har jag vågat mig på att träffa en näringsterapeut för att få lite hjälp med magen. Medicinerna har ju inte hjälpt så bra hittills. Fast det kändes väldigt mycket hokuspokus, och jag ser ut som värsta tablettmissbrukare nu när jag poppar piller till frukost och middag. men - jag lovade mig själv att pröva hennes tillskott och råd (till en viss gräns) så länge som jag medicinerar i alla fall.
Fast det känns som om livet tagit slut ungefär: avstå sötsaker, mjölkprodukter, vete, potatis, päron, tomat, apelsin, havre, vitt ris, rött kött,... Vad finns kvar att äta?
Men - å andra sidan - om det känns som att livet tar slut för att jag inte får goffa choklad och glass om kvällarna så kanske jag behöver få lite perspektiv på tillvaron? Och om inte annat så lär jag snart komma i alla kläder som fortfarande sitter lite tajt.
Rymmer nätet igen - ska bo några nätter hos föräldrarna för att maken ska få sova efter nattarbete. Tänker i alla fall på er alla, läser emellanåt, och längtar efter att ses snart igen. Får se om jag kan komma den 8:e - ska ev till landet. Men annars så.
KRAM!
Nenne..ingen tant än!! Då håller jag mina tummar fortfarande jätte mysigt hus...helt klart ett hus i min smak...jag gillar ju det gamla och charmiga och inte det moderna och stilrena...
Blir galen...blir ju bara utkastad här ifrån hela tiden
Ska på husvisning imorgon.. Fast det ska säljas privat så inga länkar.. Vet inte hur intresserade vi är egentligen.. Fast så fort man tänkt tanken börjar man juh nästan möblera, iaf, så är priset ca 500 000.. (i en liten by på landet..) så är huset i gott skick så känns det juh väldigt prisvärt.. Men å andra sidan stiger juh inte direkt huspriserna här.. Well, som sagt kika kan man juh!
Vad konstigt med all mens/inte mens alternativ 'mensvärk'.. Inget verkar vara som det ska vara här i tråden!
jag gillar också bacon, men helst ganska välstekt, så det inte blir sladdrigt...
Inget nytt idag heller!
Jag var vaken mellan 01 och 03 då någon sparkade konstant, men inte räckte det för att få igång det!
Ägnade gårdagen åt att läsa igenom en massa sidor tråd från förra året, då var det BS och Cicci som gick och väntade. Man inbillar sig lätt att man är den enda som går över tiden men så är det ju inte, BS det var väl ganska många dagar också?
Hittade Tingas trådentré också och mycket annat roligt.
September
Det verkar vara väldigt mysigt inne hos dig hoppas verkligen att det kommer igång snart,det kan inte vara kul att gå och vänta!!!
Kul att läsa om sånt ni skrev för ett år sen...tiden den går!!
Godmorgon godmorgon!!!!!
Ska bara vara hemma i en halvtimme till sen ska jag träffa föräldragruppen för andra gången. Få se om det blir roligare denna gång.....?
Rätt att de andra också har syskon känns det inte som vi har så mycket gemensamt. Trist!
Max är på dagis och Malte ligger och sprattlar och pratar i sitt babygym. Han är på strålande humör idag och det smittar ju förstås av sig. Att solen sen också strålar ute gör ju inte det sämre.
Igår regnade det hela dagen , men det är i och för sig också bra för jag hann baka muffins till träffen idag, min tur att ha något gott med.
Kram till alla!!!!!!!!
Start September - så segt! Och jag utgår från att allt är klart i prylväg inför bebins ankomst? Kanske läge att laga mat och frysa in eller något så att det finns sedan när tiden att laga mat inte finns?
September - passa på att få lite fotvård, färga fransar (om du inte är kanonmörk förstås), läs en "mystidning", se på otextad tv om ni har sånt liggande. Attans svårt att hänga med vad som händer när Mindre tjoar på kvällarna. Har lite engelska serier att kika på, men det får bli när hon somnat...
Baka förstås, ät långluncher i solen...
Snart bär det iväg till föräldrarna för att bli bortskämd - hoppas jag.
Tjing!
Hello girls,
här kommer en hälsning från obygden uppe i Jämtland! Hoppas allt är bra med er & jag läser att Sept fortfarande går hemma & vankar! Bra "att-göra-tips" du fått!
Jättehärligt att vara häruppe - strålande sol, inte så jättevarmt (13C som varmast) MEN helt gudomligt frisk luft! Det är så STOR skillnad mot Götet, man känner det direkt när man kliver av planet!
Flygpremiären (uppdelat på två flighter) med Amanda gick jättebra! Mellan ARN & OSD så stensomnade A strax efter att vi lyft & sov genom hela landningen på Frösön (som var ovanligt "stökig" med en hel del känningar i bihålorna) - hon verkade inte beröras alls Nu har hon fått en förkylning från sin kusin, så risken finns att det blir lite jobbigare för henne på hemvägen imorgon. Men men, det löser sig, det är ju korta flygtider iaf
Som sagt - vi njuter häruppe, min svägerska & mina två syskonbarn (15 resp 17 år) skämmer bort oss med massor av god mat & vi bara har det så BRA!!
Har varit & besökt vårdcentralen (!) häruppe - jag blev nämligen påkörd bakifrån i Götet i torsdags kväll Hann inte uppsöka ngn läkare innan vi flög i fredags, så det fick bli häruppe istället. Lite stel i nacken fortfarande, men förmodligen bara lite sträckta muskler. Känns bra att det är dokumenterat nu, OM det skulle komma tillbaka senare.
Men JEEESUS vilken snygg & trevlig läkare det var Har nog aldrig stött på dess like tidigare
Fick associationer till Cityakuten eller liknande
Tydligen är det mkt stafettläkare häruppe, eftersom de har svårt att få tag på folk annars.
Men som sagt - jag mår bra efter krocken, men vår nya fina bil fick sig en rejäl smäll i såväl stötfångaren som bakluckan Tur i oturen att det "bara" är en tjänstebil...