• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Mrs  B

Zozo

Att leka doktor är inget onormalt alls, men det här handlar om att barnen klär av sig nakna och visa "vad de har innanför byxorna" och att de känner på varandra, vilket inte är okej på en förskola.

I denna situationen sades det en del ord också vilket inte jag tycker är okej att 5-6 åringar säger.

• start september

Du har nog rätt Mrs B, det blir säkert mer fokus på sådana ord (barnen hör dem säkert tidigare) idag jämfört med när vi var små, så det är nog bra att förskolan sätter gränser.

• Izzie

Piggelin - Vad härligt du verkar ha det! Super att det funkade bra att flyga med Amanda. Men det är förstås skönt att det är korta flygtider när man ska testa första gången. Vi ska ju ta med Matilda till USA i oktober och den flygningen är ca 10h... Kan bli intressant om man säger så. Speciellt med tanke på att hon är ruggigt aktiv och lättutråkad...
    Otäckt med krocken! Tur att du inte har ont iaf. Lite pinigt att lämna in den på verkstaden så snart va? Det kan ju inte du rå för såklart, men ändå

MSW - Sådär hade jag det när min förlossning drog igång. Det luktade inte urin, så jag trodde det var fostervatten som läckte, men på förlossningen såg de att hinnan var hel, så antagligen var det urin iallafall Det kan säkert vara bebisen som trycker på. Den första månaden efter förlossningen kände jag inte att jag var kissnödig alls. Jag hade blivit så van vid att känna hur bebisen tryckte mot blåsan, så när den inte gjorde det längre, kändes det tomt... Fick gå efter klockan istället. Men nu funkar det som vanligt igen

Mrs B - Bra att du sa till tycker jag. Många gånger gör och säger ju barn saker som de egentligen inte förstår innebörden av, och då är det viktigt att vi tar vårt ansvar som vuxna och förklarar vad som är ok och inte. Sen att de "leker doktor" är väl fullt normalt i sig, det hör väl oxå till utvecklingen.
    Kul med din granne! Är det samma granne som du nämnt förut?

• Mrs  B

Izzie
    Ja, att leka doktor tillhör utvecklingen och något de ska gå igenom men det här andra med alla ord och att de tar på varandra på detta viset är inte okej.

Grannen min har en dotter i Max ålder och de har försökt i 2 år utan att något har hänt. Hon spolade äggstockarna för någon månad sen och sen blev det insemination och nu verkar det som sagt att det är en liten på g. Ska bli kul!!!!
    Någon att vara mammaledig med här i byn eftersom det nu ser ut som att jag "tvingas" vara hemma i lite mer än ett år till (brist på jobb och dagisplats).

Har även en kompis som jag har skrivit om som håller på med sitt andra försök med ivf. De har redan en dotter på 5 år men vill gärna ha ett syskon, har försökt i 3 år nu tror jag det är. Trist!

• MSW

Nu är vi hemkomna från husvisningen.. Ganska spännande hus på ca 120kvadrat (+oinredd vind) tomt på 2200.. 290 i takhöjd och byggt i början av 1900-talet.. Kan nog bli väldigt fint, men en del måste göras, dessutom är det direkt el, förvisso finns det tre kakelugnar i huset..
    Jaja, är för tillfället nog inte intresserade, men har sagt att vi ska höra av oss i början på nästa vecka och säga vilket...

Izzie: Det känner jag nog igen, att du pratade om, nu när du påminner mig..

• Telemarkgrrl

Piggelin, hoppas att det inte blev värre än lite nackstelhet och buckla på bilen, läskigt att bli påkörd bakifrån så där! Kan du inte avslöja tex i min inbox i vilken liten håla du är i? Jag har cennections till flera små hålor i Jämtland.

MSW, stort hus med tre kakelugnar för 500.000, låter nästan som gratis i mina förstörda stockholmsöron. Kul förresten att se dig på bild i galleriet!

Själv hade jag en rent urusel dag igår men idag blev det som tur var mycket bättre. Jobbkrisen från igår är över och jag fick en supermysig lunch med kanonsällskap på en filt i Humlegården i solen.

• Telemarkgrrl

cennections ska ju vara connections .... suck

• Frejis

Har sett att September är kvar. Nedräkningen har verkligen börjat och den lill* måste verkligen tycka att det är mysigt i magen som någon sade tidigare. Ni får fortsätta pröva på olika igångsättningstips och folkliga myter, vad är det som är kvar?

Piggelin - hemskt att bli påkörd bakifrån, trafikolyckor är ganska hemska överhuvudtaget, men tur att du inte blev skadad. Synd om bilen, men man kan ju alltid skaffa en ny även om det svider i plånboken.

Tyckte att Lappis hade ett mycket trevligt hus som hon visade och AMs hus var inte heller så dumt jag minns fortfarande att hus i typ Helenelund kostade en miljon för åtta nio år sedan. Prisuppgången i Stockholm och andra storstäder är ganska otrolig.

Nyheter som har inträffat här:
    1 ett infekterat skavsår som jag fått antibiotika för, det började se riktigt läskigt ut, men är bättre nu
    2 den korta ivf:n påbörjas förmodligen imorgon. Ska till doktorn på förmiddag för att lära mig allt om sprutor!

• Piggelin1

Junilejon - jag menade som såhär: uttalar du det Aaapelviken eller Apppelviken?!!
    Vill dock helst inte skriva ut här exakt vilken håla jag kommer ifrån. Sandskär har jag konstigt nog inte alls koll på. Om det ligger närmare Fbg, så kan det vara förklaringen, har inte alls lika bra koll där.

Telis - inboxar dig när jag skrivit klart här!

Izzie - det är mannen som får lämna in bilen på verkstad Det är en tjänstebil & den står på honom, så jag slipper detta

Hittade förresten kanonfina stora gula rosor på blomsteraffären idag - blev jättefint på min brors grav. Stod där & filosoferade i solen ett bra tag, känns skönt liksom. Typ, undras hur det hade varit om han levat osv. Fast han är ju med ändå - i mina tankar! ...och när vi firade min pappas 70-årsdag nere i Tyskland för en månad sen så fick han vara med på en bild som stod på bordet, som min syster fixat. Gissa vem som inte kunde hålla torrt i ögonvrårna...

Nähäpp, nu ska jag umgås lite mera in i det sista med syskonbarnen & svägerskan. Tjing på er!

Svar på tråden Barnkarusellen 2