• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Piggelin1

Skulle ju vara en ledsen smiley ang det där att bilen fick sig en smäll

Tinga - härligt med så goda nyheter!! Kramar i mängd!

Junilejon - då var ju du i mina gamla hemtrakter i helgen! Kommer från ett samhälle mellan Vbg & Fbg, men gick gymnasiet i Vbg. Från en inföding till en utböling - hur uttalar du Apelviken Det avgör om du har koll eller ej!

Nu ligger A & sover sött i sin vagn - den friska luften gör susen. Ska alldeles strax knalla bort till blomsteraffären & köpa lite rosor & sen promenera bort till kyrkogården & min brors grav & sätta dem där. Han älskade rosor, så det är givet att det blir detta I september i år är det TIO (!) år sen vi miste honom. Känns otroligt länge nu, men ändå inte.

• start september

Tack för tips!

Fotvård har jag faktiskt tänkt på att boka in, igår testade jag hur vig jag var och lyckades ganska bra själv dessutom

Idag blir det lunch med kompis och fika hos moster, det är inte så synd om mig. Baka är annars en plan, mat har jag sett till att laga lite extra hela tiden så det finns en del. Känns lite trist att köra ugn när det är varmt ute dock... Dagens I-landsproblem - jag vet!!

Piggelin, usch för att bli påkörd. Jättebra att du kollade upp det, just nacken är ju otäck eftersom det ibland dröjer innan det märks om ngt hänt. Men förhoppningsvis gick det bra! Hade du A i bilen också?

• start september

Det där med prylväg inför bebisens ankomst, jo det mesta är fixat. Alla grejor för att bädda finns och har tvättats, dock känns det lite motigt att montera den nya sängen och faktiskt bädda i den. Vet inte varför men jag väntar med det.

Har fått ro att börja läsa böcker och inte bara planlöst surfa eller glo på DVD, känns som att jag nått en nivå till av avslappning mentalt.

Det är lurigt med vädret också, det känns som det är full sommar men att köpa mer sommaraktiga växter till terassen vågar jag inte riktigt än. En köldknäpp kan ju ta död på kryddor och sådant som står i krukor så det får vänta.

• Nattson

Zozo, jag har haft mensvärk sedan 3v tillbaka. Inte varje dag men typ 2 eller 3 dagar i veckan fram till idag. Idag har jag haft det sedan i lördags.

Jag tror att slemproppen håller på att lossna lite i taget. Det finns inget att göra åt det så jag tar det med ro, det behöver inte betyda så mycket egentligen har jag läst.

• start september

Nattson,

är barnet fixerat? Jag känner mycket mer tryck neråt och som mensvärk sedan det lade sig så. Varje rörelse av huvudet utlöser värk.

Märker du av slemproppen? Jag går och spanar här men tror inte jag sett något.

• Nattson

Piggelin, skönt att det gick så bra som det gjorde med krocken och bra att du dokumenterat det hos en läkare! Hur blev det med bilen? Var Amanda med i bilen?

• Zozo

Nattson; när e du planerad till? Jag maste ju vara ett antal veckor bakom dig?!

• Nattson

September, barnet har vänt sig och huvudet var lite ruckbart förra veckan. Precis som du säger så känner man av rörelser och tryck. **Detalj varning** jo ang proppen eh det är slemmigt som tapetklister kan man säga.

Zozo, planerad enligt ul till den 17juli.

• Piggelin1

Sept & Nattson - jag var ensam i bilen - tack & lov!
    Bilen går att köra & backluckan går att öppna trots smällen & den rejäla bucklan, men backvarnaren pajade ihop, vilket innebär att så fort man lägger i backen nu, så tjuter det som om man håller på att backa på ngt i nästa sekund! Men hoppas på att den ska bli lagad hyfsat snabbt nu. Men visst blir man lite skakis när det händer - råkade ut för det 2002 också, men inga men efter den smällen heller.

• Zozo

Nattson: ja jag är ju inte förrän mitten av september. Exakt datum ska jag fa pa fredagens UL.. sa exakt det nu kan bli. Här har ocksa barnet snurrat pa sig med huvudet nerat och det var da det började göra ont.

Svar på tråden Barnkarusellen 2