• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • MSW

Piggelin: Obehagligt med krocken, men skönt att du verkar ha klarat dig bra, och skönt att inte A var med i bilen..
    låter desto trevligare med semestern..

Nattson och zozo: låter inte så mysigt med mensvärk.. Kände själv något igår eftermiddag som kändes lite som mensvärk, men det gick över efter en stund, och har inte känt något mer sedan dess..
    Har upptäckt ett annat problem dock, ibland (långt ifrån alltid) när jag nyser kommer det kiss(?), eller något annat blött, tycker inte att det luktar urin direkt.. Någon som har varit med om? Jag behöver inte känna mig kissignödig innan jag nyser.. Har en teori att bebisen på någotvis trycks mot urinblåsan ibland när jag nyser.. Någon annan teori?

Vickan: hur går det i nya huset? Renoveringen fortskrider eller? Har ni hunnit få någon ordning så det börjar kännas som hemma än eller?

Nu ska jag ta tag i att plocka iordning lite innan jag ska bege mig till tandläkaren..

• Zozo

MSW.; Har varit med om det med men tror det handlar om nan flytning eller nat. Ytte pyttelite och utan lukt.

• Nattson

MSW: Har också varit med om det några ggr. Ingen lukt, så jag tror det är en flytning.

• junilejon

Piggelin

Vår första stuga låg i Apelviken på samma tomt som min mormor och morfar har,den hade vi tills vi fyllde 10 år. Svårt att sriva hur man uttalar Apelviken...som det stavas först apel sen viken...hur ska man förklara det
    Sen köpte vi en stuga mellan Varberg och Falkenberg i Sandkär som du säkert vet vad det ligger,den sålde dock mamma och pappa för något år sen,det blev för mycket med en stor stuga (med jätte tomt) och ett stort hus hemma...synd tycker jag!!! Vart är du uppvuxen då?

• junilejon

Piggelin...otäckt med krocken,tur att det gick så bra ändå...nu är vi tre st här som har krockat eller kört av vägen...vad är det med oss egentligen tur att vi alla haft sån tur i oturen....

• Mrs  B

Fick precis besök av grannen som ÄNTLIGEN efter 2 år och 1 insemination plussat.....
    Kul!!!!!

Våra barn lekte en stund men sen hände en olycka i grannflickans trosor så vi fick följa henne hem.

På vägen hem gick vi (jag och Max)förbi dagis som vi bor granne med och ser 2 pojkar (5 år)och 1 flicka(6år) stå vid ett träd. Det ser ut som om pojkarna kissar så jag hälsar bara och ska sedan gå vidare men hör sedan något och vänder mig om.
    Alla tre står med byxorna nere och flickan frågar pojkarna om de ska kn**la.

Man undrar ju hur öppet denna sexfråga är hemma hos föräldrarna???????
    Den ena pojken känner jag dessutom väl då vi umgås i perioder med hans föräldrar.

Letade upp en fröken över stängslet och bad henne kolla upp barnen och ha dem under uppsyn.

• BrudSommar2006

Mrs B, hjälp! Vill jag verkligen ha Iris på dagis!!!???

Liten, jodå det går jättebra med Iris och kissen, han kommer till och med och lägger sig framför henne, fast då brukar han ångra sig efter en stund! Nu har vi precis varit och hämtat honom efter kastreringen så nu ligger han här på mattan och sover.

Iris bits fortfarande, trots att vi försöker vara stränga mot henne. Som tur är inte andra barn utan mest när hon vill kramas och gosa. Hon drar mig i håret också, suck. Hon umgås inte direkt med några andra vuxnta med långt hår, de flesta har korta frisyrer som hon träffar på.

September, jag gick precis en vecka över tiden, det var inte roligt! Fast AM fick ju stå ut lite längre än så väl.

Hantverkarna har varit här idag! Nu börjar det ta sig i badrummet, tror att det bara är lister och annat smått kvar nu, de skulle komma tillbaka torsdag eller fredag. Hoppas, hoppas att det blir klart innan Iris födelsedag i nästa vecka.

• Mrs  B

BS

Jodå, allt kan hända på dagis vill jag lova. Vi hade lite sådana här fall när jag jobbade också. Viktigt att prata med barnen och föräldrarna om detta och säga att det inte är okej.

Låter mysigt med kissen!

• MSW

Zozo och nattson: Skönt att bara veta att någon annan varit med om samma.. Ganska obehagligt annars..

MrsB: Ja, alltså, vad barn kan "hitta på" eller snappa upp kanske är mer rätt ord!

Bs: Skönt att det går bra med katten.. Tråkigt att iris bits.. Det är väl inte direkt så att man kan bita tillbaka så hon förstår att det gör ont heller.. Hoppas att hon växer ifrån det...??

Nu är det snabbätning innan vi ska titta på huset!

• Zozo

Mrs B.; Öh att barnen leker "doktor" händer vâl knappas bara pa dagis?? Det gjorde tom jag när jag var liten... Det är väl ända inte helt onormalt, eller?

Svar på tråden Barnkarusellen 2