Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Piggelin
vad fint att din bror fick en egen plats på festen! *rörd*
För övrigt är jag jävligt osams med min mamma. Min kusin, 38 år, ringde i förrgår och gick rätt på pudelns kärna och frågade ifall vi hade svårt att få barn.
Så jag blev HELT jävla ställd och berättade ju som det var, men att ingen vet något (en sanning med modifikation) framförallt inte mina föräldrar. Jaha, sa hon, för det var från din mamma som jag hade hört det. *kokar*
Som vanligt pladdrar min mamma på om saker som hon inte fattar att folk tolkar som sanning. Jag har inte pratat med henne själv utan skickade ett arg sms till pappa, och han ringde ju tillbaka och sa att de absolut inte har pratat om det. Men jag känner ju henne och vet att hon inte fattar hur saker och ting uppfattas som hon säger. Hon avslöjade ju att vi skulle gifta oss fastän vi hade sagt att det var hemligt. Hon hade sagt till min morbror att det blir bröllop i år och det var ju inte svårt för dem att lista ut vem det gällde.... *suckar* Så här har det grinats i flera dagar för jag blir så jäkla ledsen för jag vill ju inte att så många ska veta, och samtidigt fattar jag ju att alla redan förstått hur det ligger till.
Hur gör vi OM det har tagit sig? Alla kastar sig över oss som gamar hela tiden så här kan det ju inte smygas längre. Men jag har pratat med en del och sagt att jag inte vill prata om det mer för att det är så jobbigt, får se vad som händer. Även med min kusin så hon kände sig ju jävligt dum och plump så då fick jag dåligt samvete för det. GAH! Mina nerver sitter ju utanpå kroppen och jag är så jäkla instabil. ibland är det hur lugnt som helst och nästa sekund så blir jag helt svag i kroppen och orkar inte med någonting, vill bara stirra in i väggen. Fy faaaaan!
Hur orkar man?!?!
Sorry, det var itne meningen att sänka stämningen här inne.
Nenne,
kram till dig. Föräldrar är ett svårt kapitel. Det känns som du borde prata med din mamma, men jag gissar att ni haft den här typen av diskussioner om vad som sägs/inte sägs tidigare och ändå blir det så här. Och jag förstår om du tycker att skadan redan är skedd när din kusin ringer. Hon ville säkert mest vara omtänksam, men lär ju också fått sig en tankeställare kring hur din mamma agerat.
Bedöm om ett samtal/brev till mamma kan få åtminstone dig att må lite bättre. Sedan är det inte mcyekt att göra mer än att kramas med maken, man kan ibland inte göra mycket åt maken.
Har det tagit sig nu lär ni bli så glada att ni bortser åtminstone lite från detta!!!
Och huset var jättefint! Hoppas maken uppskattar det också! Och du behöver ju ett bra arbetsrum för din nya skrivkarriär hemifrån...
Och trillingarna behöver ju egna rum så småningom
... inte göra mycket åt SAKEN skulle det stå. Maken behöver du verkligen inte göra något åt. Kramas extra länge är däremot bra, det har läst i Bamse. Då kan man bli fler!
Lapinette,
det här var när jag plussat med X:et (som jag hopppasdes var en rikitg graviditet) och undrade om det svaga plusset skulle öka eller minska. Maken var bortrest och jag var hemma själv
och det blev en testorgie.
Låter helt sjukt men är man testoman så är man. Alla sorter blev pluss dessutom....
Nenne, inte sänker du stämningen bara för att du berättar hur du har det! Trist med din mamma som inte kan respektera vad ni vill. Jag är väldigt arg på min pappa just nu och det är aldrig kul att vara arg på sina föräldrar tycker jag!
Kram på dig!
nenne - jobbigt med din mamma. Min mamma lider av typ samma sak (liksom jag själv)...vi kan omöjligt hålla tyst. En av anledningarna till varför hela min omgivning vet om alla våra turer med IVF'er etc. Kan omöjligt hålla det hemligt. Du får ta ett alvarssnack med henne eller helt enkelt låta bli att säga saker som du inte vill ska komma ut. Trist men sant!
Kommer inte blanda in borgaolja/glandin i min FET utan börjar nog knapra sånt i sommar när vi kör au naturelle. Tycker det räcker med min barnalbyl + vaggisar denna omgång.
Och angående huset jag länkade in igår. Budgivningen startade igår och hittills har priset gått upp med 1,5 MSEK!!! Så priset ligger nu på 5 MSEK.
Nenne, håller med September ang ev samtal eller brev till din mamma. När jag blir arg på pappa så har jag oftast skrivit brev just för att han inte lyssnar annars. Men jag vet att han läser om någon skriver och det verkar gå in bättre. Kanske kan vara ett alternativ?
tack!!! Ja, jag tänkte att jag hade förekommit henne genom att inte säga något alls till henne. Men hon har säkert sagt något som försvar till någon fråga om vi inte ska ha barn snart och hon har hade det ju också lite knepigt (dock inte samma problem). Så hon har väl säkert jämfört med sig själv men folk tolkar ju det som att det verkligen ÄR så. Får se hur jag gör. Brev eller telefon. Och Lappis, hehehe jag är ju likadan och det är väl därför man blir så jäkla förbannad. För jag har inte många kvar av mina vänner som INTE vet. Lite beror det också på att jag vill att de ska tycka synd om mig och få dåligt samvete att de haft så lätt. *hornen växer* eller jag vet inte.. Ut ploppar det ur munnen och det är skönt för stunden men sen kommer det ju surt tillbaka genom att alla frågar en hela tiden. Snacka om att binda sitt eget ris. blablbalbalbalalb. Tur att ni finns för annars hade jag satt upp affischer på stan.
Lappis OMG! 1,5 miljon upp?!?!??!!? helt sjukt!
September
hahah ja just det! Trillingarna måste vi ju få plats med! *tänkte inte på det*