• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Mrs  B

Hej hej!!!!

Nu har jag också lärt mig lite nya gubbar, ska se om jag kommer ihåg dem också.

Har precis haft svärmor på besök för Max ville träffa sin farmor och ja, ni vet ju hur hon är......

På lördag ska svärmor med man passa Max och Malte morgon/förmiddag och sen på kvällen för jag ska på möhippa och maken på svensexa. Är supernervös för hur det ska gå med barnen och svärmor eftersom jag inte litar på henne för fem öre. Hon har sina egna regler när det gäller uppfostran och de stämmer inte överens med mina och makens. Men vad gör man när man behöver barnvakt. Mina föräldrar jobbar tyvärr.....

Håller på att skriva en lista på Maltes vanor, som svärmor ville ha. Hoppas att det hjälper!

Trevlig kväll!

• Telemarkgrrl

Nenne, f*n j*vla sk*t h*lvetes elände! Och vilken mamma alltså, man älskar dom ju men guuuud vad trött man blir på dom ibland. Lite coolt iallafall att ni ska på IVF-samtal imorgon och mysigt att maken får komma hem en dag tidigare. Kram!

Frejis, lycka till med sprutorna! Jag får väl erkänna att jag tycker att det är kul att ta sprutor också, särskilt när jag får sätta dom själv.

Själv är jag lite tipsy efter att ha delat en flaska Pol Roger med maken (en liten flaska som tur är, annars skulle jag vara bakis imorgon). Vi har firat att han ska få åka på tjänsteresa och inte vilken tjänsteresa som helst utan som att få åka och intervjua George Bush om man jobbar på Smålandsposten eller att åka till månen om man jobbar på NASA. Jag är såååååååå glad för hans skull!!! Iiiih! Fast det är lite tråkigt också att jag måste åka på semester ensam och möta upp honom på plats. Men det är en liten petitess i sammanhanget.

Stort lycka till igen till September! Ungen kan ju inte stanna där inne för evigt utan snart måste han/hon ju komma ut! Hoppas att allt går bra och att ni får plats där ni vill osv.

• Telemarkgrrl

Hmm, alltså "möta upp honom på plats" - det är ju han som får möta upp mig efter tjänsteresan. Jag får minsann varken träffa George Bush eller åka till månen.

• muggles

Halloj i trosan! Jag har läst allt ni skrivit men all min "fritid" (dvs när Moa sover) går åt till möhippefix. Och så är man ju ute hela tiden nu när det är så otroligt fint väder!

Igår kväll hade vi picknick ute vid kajen (ett stenkast från där vi bor) och delade en halvflaska rödvin och vi kände faktiskt av det! Helt otroligt - måste ha druckit för lite under dagen. Sedan låg vi där lagom avslappnade i solskenet medan Moa kröp runt på oss hur nöjd som helst

Och i förmiddags invigde jag det nya parasollet på balkongen (omöjligt att sitta på balkongen utan parasoll - då smälter man ju) och satt därute med datorn och en kopp kaffe - sämre kan man ju ha det!

Nu är det sista mammadagarna (el ja, i sommar tar jag några veckor f-ledigt också) - på måndag börjar jag jobba! Vilken sista månad jag har fått - helt otroligt - det har ju inte regnat en enda dag tror jag.

Lycka till i morgon Nenne - hoppas att det inte är tantspår!!! Skit med din mamma men hon menar förhoppningsvis väl - men det är ju lika irriterande ändå!

Frejis: lycka till med sprutor!

• BrudSommar2006

Hej Muggles, är det nu du ska börja jobba! Tänk vad tiden går fort. Träffade två mammor ur föräldragruppen idag och satt i gräset en stund, Iris är nästan en månad äldre än de andra två och dessutom väldigt stor för sin ålder så det var ju rätt stor skillnad på dem! Iris står och håller på att lära sig att gå, de andra två kröp inte av filten!

Hjälp vad kissen hårar!!! Jag hade helt glömt hur mycket katter hårar! Det ligger som en vit dimma över alla stolsdynor i uterummet där han så klart gillar att ligga och likadant över vardagsrumsbordet fast han mig veterligen inte varit på det. Nu kommer det bli svettigt göra att orka hålla rent överallt!

Imorgon ska han få börja gå ut, är lite nervös över det nu för han hade en liten setback ikväll när han drog en repa över golvet och hunden så klart började jaga honom. Han blev så nervös att han sladdade iväg och lyckades komma upp på ett bord och där blev han sittandes länge och morrade åt hunden. Nu har han tordats ner och börjat gå på golvet igen i alla fall, fast han är inte nöjd!

• BrudSommar2006

Nenne, vad trist om det nu inte blev någonting efter spolningen och allt! Kan de ta prover imorgon tror du så att du får veta om du haft någon ÄL eller inte? Fast tanten kanske inte kommit än? Man kanske inte ska sluta hålla tummarna än?

Frejis, hoppas att det går bättre nu då med sprutorna än med sprayen!

En av mammorna jag träffade idag blev gravid med ivf eftersom hennes ägg är usla men nu har hon gått och blivit gravid igen. De har inte skyddat sig eftersom hon trott att läget varit hopplöst så de hade inte tänkt sig en tvåa riktigt än. Sambon har visst betett sig lite underligt, sagt att det här är som ett straff att det kommer ett barn till och det får hon ta hand om själv och han tänker inte vara pappaledig något med det. Trist för henne. Den andra mamman håller på och försöker få till tvåan så det känns snart som att det bara är jag som håller på att bryta ihop vid tanken på att orka sig igenom ett sånt här år till!!!

• MSW

Telis: Det är inte "så mycket" pengar i hussammanhang, men man hade behövt lägga ett par 100 000 till på att få det i ordning, och då är risken att man inte får tillbaka det om man säljer.. Är juh som sagt en liten by vi bor i.. I vår "stora" stad ca 1,6 mil härifrån ligger huspriserna på minst det dubbla och de flesta går väl för omkring 2miljoner..
    Det var roligt att se er alla också i galleriet..

Frejis: vad skönt att ni hinner med det innan det blir semester stäng och allt vad det var! *börjar hålla tummarna*

Nenne: Jobbigt med mamma! Tycker annars septembers idé lät bra, att kramas extra länge med maken..

Muggles: Shit, börjar jobba på måndag! :-O
    Men du tyckte att det skulle bli ganska skönt, eller hur var det?

Dags att borsta tänderna och sen sova..
    Puss och kram!

Svar på tråden Barnkarusellen 2