• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • junilejon

Piggelin...ja det är möjligt!!! Men det har nog mer med min smålänska dialekt att göra än hur det stavas jag vet att vi uttalar det olika,det har man ju hört när man är i Varberg

• fru AM

Hej alla!
    Start september: är ett av de kroppsliga problemen möjligen risig mage så är det nog på G ... ! Lycka till!

Nenne lycka till hos IVF-doktorn!

Tinga - så härligt att läsa om PoP som ligger tillsamamns i kuvösen och fingrar på varann!

Telis: Tack för supermysig lunchdate i Humlan i förrgår. Tycker du är så BRA! Grattis till makens uppdrag - men lite orolig att du ska sitta och skumpa själv på tåget ända ner till medelhavet nu? MÅNGA böcker behövs!
    KRAM

• nennesjuttioåtta

Start september
    jepp, dags att önska dig lycka till nu!!!! *förbereder pom-poms*

• Telemarkgrrl

September, till och med för mina oövade öron låter det som om det kan vara ett starttecken.

Nenne, han tackar så mycket!

AM, ja, lite tjorvigt blir det att börja tågluffa utan honom, vi ska mötas i Rom. Själva resan ner klarar jag säkert (med måååååånga böcker), men det känns lite trist att inte påbörja semestern tillsammans. Men det är värsta grejen för honom så det är ju kul!

• fru AM

Telis - fast man blir ju nyfiken ... vad är det han ska göra?
    Oh så rmantiskt att träffas i Rom! Ser framför mig hur ni möts i en italensk gränd, springer mot varandra i slow motion (och i svart/vitt), vita duvor so flaxar omkring, tvättlinor med långkalsonger som vajar långt ovanför era huvuden ... LIte påverkad av ordmassan i korrekturet jag jobbar med ...

• fru AM

fru AM skrev 2008-05-29 11:51:54 följande:

Oh så rmantiskt att träffas i Rom!
    Så ROMANTISKT skulle det vara
  • Lapinette

Telis - blir det ditt/ert första stopp (Rom) eller var det planerat att ni skulle stanna någon annanstans på vägen? Du får komma in på resetråden och beskriva er rutt (intresserad, moi!).

• Lapinette

AM - *flinar* och ser den typiska klichéartade bilden av en gränd i Italien. Sen sätter de sig på den lilla tavernan med de rutiga dukarna och stearinljusen och äter spaghetti med maaaassor av frikadeller. Lite blygt puffar han över en frikadell till Telis. Ögonen glittrar, stjärnorna glittrar och natten är ljum och len.

• nennesjuttioåtta

fru AM
    jaa, vilken scen (men vad ska de med långkalsongerna till i om?)! Run, Telis, Run!

• Telemarkgrrl

Kära nån, jag kommer antagligen att snubbla och skrapa knäna ....

AM, jag inboxar dig.

Lappis, ska skriva lite i resetråden när jag hinner!

Svar på tråden Barnkarusellen 2