Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Det råder kallt krig mellan katten och hunden här! De hade ju precis börjat tycka om varandra men nu går katten mest runt och morrar åt hunden, han låter väldigt arg. Hoppas att det går över igen. Nu har han lagt sig uppe på pianot är han vet att han är säker. Vet inte om jag törs släppa ut honom om han inte riktigt känner sig hemma här än.
Lapinette, jag tyckte att utropet på huset var väldigt lågt så jag är inte förvånad att det gått upp så mycket.
Nej, nu är det läggdags! Iris vaknar ju fyra här så antingen får man ta inne henne till oss så att hon får ligga och snutta och så får man ligga en stund till, fast sova kan man ju inte då om inte hon somnar om, ibland har man tur och så gör hon det, eller så får man gå upp fast det är ännu mindre lockande. Hur som så blir det alltid dåligt med sömn efter klockan fyra här tyvärr. Undrar hur man får henne att vilja sova längre än så, suck.
Idag har vi haft en riktigt bra dag med våra söner. Båda två har nu börjat träna på att andas utan c-pap, så idag när de låg ute på våra bröst låg de båda två med bara lite extra syrgas blåsande kring nosen; i övrigt andades de precis som vilka bebisar som helst.
Det är bra mycket mysigare att sitta ute med dem utan c-pap, för det susar ganska mycket kring dem, pga luften som blåses igenom. Dessutom slipper de c-pap-mössorna, så man kan smeka dem över håret. Tänk att hår kan vara så mjukt!
Inte nog med att de andats på egen hand några timmar; när de skulle in i kuvöserna igen efter dagens utestund lade vi in dem tillsammans i samma kuvös! Vilken succé! De låg på sidan vända mot varandra och började genast ta på varandra, både i ansiktet och på kroppen. Det märktes också direkt på dem att de blev lugna av att känna den andres närvaro, och det var så himla härligt att se. Jättesöta var de!
(OK, jag är partisk, jag erkänner, men sköterskorna runtomkring var också helt bedårade.
)
Eftersom de nu andas en del utan c-pap börjar det också bli dags att börja med amningsträning. I början lär det ju inte direkt vara fråga om att de suger, men de ska iallafall få ligga vid bröstet och i den mån de kan suga och/eller slicka på bröstvårtan. Om inte annat ska det var bra för min bröstmjölksproduktion, säger expertisen. Jag tycker att det ska bli spännande att prova. Båda två suger frenetiskt på sina nappar när de är hungriga, så både sugbehov och sugförmåga har de iallafall. Sen kommer de att fortsätta sondmatas tills de har en "etablerad amningsteknik", så innan dess kommer ingen flaskmatning ifråga, även om de kommer att få ersättning fr o m vecka 35, till de mål där min mjölk inte räcker till. Bra att amningen ges en ärlig chans, så att man inte sabbar det genom att flaskmata alltför tidigt.
Idag kände både maken och jag oss ovanligt lätta om hjärtat när vi cyklade hem på kvällen, och det kändes så himla gott att se Piff och Puff ligga där tillsammans i kuvösen när vi sade god natt.
Jag följer med spänning vad som händer i tråden även om jag inte kommenterar så mycket. Hoppas på att Nenne snart får ett plus, att Frejis ivf går bra och att Septembers bebis snart tittar ut.
Piggelin - otäckt att du blev påkörd, men skönt att det verkar ha slutat med "bara" plåtskador. Fast förståndigt av dig att ha dokumenterat nacksmärtorna, om det skulle visa sig bli fortsatta problem. Försäkringsbolagen är inte lätta att tas med i sådana frågor, så det gäller att ha torrt på fötterna.
Idag har vi förresten köpt en vagn. Det blev en begagnad beige Urban Jungle. Jag provkörde den lite i vardagsrummet och man kan verkligen vända på en femöring med den. Känns bra att inte komma med värsta slagskeppet fast det är en tvillingvagn. Nu ska vi bara skaffa en liggdel till, så är vi rustade på den fronten också.
Avslutningsvis skickar jag kramar till er allihop!
Tinga, vad skönt att killarna mår bättre nu och jag hade nog med blivit rörd av att se dem ligga tillsammans och utforska varandra jag hade rättare sagt börjat böla....
Idag är det lugnet före stormen...min bror och hans familj kommer imorgon och deras barn är verkligen helt underbara...men lite för bortskämda och "livliga" för min smak! Och nu när man är stor som ett hus och i den här värmen så orkar man ju inte så mycket...så jag lär väl vara helt slut på söndag när dem åker hem....
Maken kom hem inatt ifrån Polen...jag hade somnat och vaknade av att han smekte mig på ryggen och kysste mig på halsen...det ena ledde till det andra och gud vad underbart det var att bli väckt på det sättet när man varit ifrån varanda några dagar...
I Like!!!!
God morgon!
Härligt med bra rapport från Tinga! Jag fick tårar i ögonen när du beskrev de två små i samma kuvös. Klart de blev glada av att få kontakt, de har ju haft en del sådan tidigare!
UJs tvillingvagn verkar vara jättebra, de flesta jag känner har vbalt den som syskonvagn även om de varit skeptiska till en sådan som singelvagn.
Här är det lugnt än så länge, men framåt eftermiddagen ska det ju vara dags, eller hur Nenne
Hoppas jag är pigggare idag, igår var det otroligt segt med mycket olika typer av kroppsliga problem, naturligtvis allt utom värkar. Kanske är det ändå kroppen som förbereder sig?
Lite lunchdate har jag ordnat till ialla fall!
Tinga
helt mållös, vad skönt att höra att det går så bra! Jag blev alldeles rörd när jag tänkte på att de äntligen fick ligga nära varandra igen, som de gjorde i din mage. De har säkert saknat varandra.
Junilejon
ooooh, vilken hemkomst!
BS
Trist med katten men det kanske måste till ett bakslag för att de ska ha "känt" på var de har varandra, innan de blir bästis och bundis?
Muggles
ska du börja jobba redan! Jag veeeet ju det egentligen men det känns ändå helt otroligt! Lycka till!!
Telis
Gratulera din underbara man!
Här är nog tanten tillbaka, har mensvärk på g och vi har inga värktabletter här på jobbet, förutom treo och jag hatar verkligen brustabletter. Det löddrar så. *s* Men det känns bra trots allt eftersom det ändå inte visat + så då kan det ju inte ha varit något där ändå. Ska bli intressant att träffa läkarn idag!
Nu ska jag fika! på er!
Tinga - vilken underbar läsning. Jag sitter med ögonen fulla med tårar IGEN, dels när du beskrev känslan att få smeka dem över huvudet utan mössan på & dels detta att de fick ligga tillsammans för första gången igen. Blir alldeles alldeles jätterörd Det är verkligen såååå underbart att läsa att det går framåt för Piff & Puff. Tänker på er mkt!
Grattis till vagnen med! ...och tack för omtanken efter krocken - räknar ju liksom inte att du ska ha så mkt tid över till annat än Piff & Puff. Skickar massor med kramar
BS - vad är det för ärkepucko till man som säger/agerar på det viset som din kompis man gjort?????
De är väl för f-n två som är "orsaken" till att bebisen blivit till????!!!!!!! En sån där typ som jag skulle vilja läxa upp å´ det grövsta
Junilejon - ledsen att behöva säga det - men du ryker när man sållar agnarna från vetet - det uttalas "Appelviken" Sen kan utomsocknes hävda motsatsen för att det stavas med ett "p", men det hjälper inte - sorry
Nenne - lycka till idag & det där med plumpa/icke finkänsliga mammmor känner jag igen väl...
Sept - hur länge ska vi behöva se dig här
Frejis, lycka till med sprutorna!
Hmm, har jag glömt ngt?
Ska bli jättekul med brunchen den 8 juni förresten!! Jättekul om vi blir ett gäng!!
Telis - grattis till din man - vad det nu är som han ska göra. Jag är GRYMT nyfiken, ska du veta
Kram pa alla!
Här är det vârldens askväder idag och den grafitgra himmeln hänger i höjd med mitt kontorsfönster här pa 6e vaningen.
Imorgon är det dags fôr special UL och jag hoppas att de kan bekräfta om det är en flicka eller inte och att jag far ett datum att ga efter. Är lite orolig att jag missat nat i den administrativa härvan av föräldraledighet etc i det här landet..
Jag maste fnissa lite at min käre make.. Han har aldrig varit sadär PA för att fa barn men det var slutligen han som initierade beslutet att sätta igang att testa. nu är han saaa nipprig; han beter sig som om jag vore en porslinsdocka! (För de som känner mig star det ganska klart att jag INTE är porslinsdocketypen...) Ganska gulligt för det mesta men ibland far jag faktiskt ryta till.. Jag MASTE inte ga och lägga mig kl 23.00.... Suck!
Halloj September, du är här fortfarande ser jag!
Min brors sambo är från Varberg och det är ett väldigt mysigt ställe även om jag inte varit där så ofta. Hon uttalar det i alla fall Appelviken!
Kissen är ute nu, han var ute en sväng i går kväll men kom in rätt fort. Nu verkar han inte vilja in i första taget.
Nenne
Håller tummarna för att allt går bra idag!
Telis
Skulle gärna också flöja med maken din och träffa George Bush, samhällskunskap är mitt huvudämne i min utbildning.
September
Lycka till!!!
Sprutor
Har inget emot att få sprutor, men vill inte gärna ge mig själv dem. Så roligt är det inte....
Tinga
Vad skönt att höra om era fina dagar, det bådar gott!!!!