• Lapinette

Same same but different

Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.

• Svar på tråden Same same but different
  • Lapinette

Ja, det var lite annorlunda "bjudning" . Har en radda med hotell i Tällberg uppradade (förmodligen alla som finns där). Ska kolla runt lite på deras hemsidor och sen bestämma mig men det är ju inte direkt brådis. Tror åtminstone jag har fastnat för 4 dagar i Dalarna som present till maken.

Sorry Piggelin, det får bli Västkusten någon annan gång.

• nennesjuttioåtta

Så här står det om Jöns-Andersgården

I Rättvik möts två världar ? en Dalagård med hänförande utsikt över Siljan utgör scenen för den italienska mat och dryck som serveras. På Pensionat & Restaurang Jöns Anders upplever du Toscana & Dalarna i en smakfull kombination. Italiensk mat & dryck som bygger på naturlighet, med grundmurad kärlek till olivolja och vin, i en miljö som är så typisk svensk att folkmusiken känns inbyggd i timmerväggarna.

Gården är belägen i Rättviksbyn Lerdal, en idealisk utgångspunkt för att upptäcka Siljansområdet.

Fantastiska natur- och kulturupplevelser på nära håll och gångavstånd till Rättvikskilometerlånga sandstrand.

• Lapinette

Tror det är Opera när vi är där...njaaaeee, vet inte!

Tack för tipsen, ska kolla upp dessa!

• Telemarkgrrl

Jag är ingen operafantast men jag har gått på en opera i hela mitt liv och det var i Dalhalla. Det är faktiskt något utöver det vanliga, skulle definitivt kunna tänka mig att gå igen!

• Lapinette

Ok, ska kanske tänka om...

• Originalrosen

Jöns-Andersgården!!! Ni är för attans läckra, tjejer!

En liten pärla i sin enkelhet - med mat och vin från Italien. Bra mat, bra viner och mycket trevlig service. Vi blev så himla bra omhändertagna och de gillade att prata mat och vin med oss. Jag blev imponerad av detta lilla, charmiga ställe.

Utsikten är fantastisk från vägen så vi tog lite fina promenader i kvällningen - lite lagom runda under fötterna. Såg en gård till salu och förvånades över hur billigt det är (kollade upp på nätet när vi kom hem).

Opera och Dalhalla rekommenderas varmt. Medtag matsäck och varma kläder, så himla trevligt. Vill dit på opera i sommar, måste kolla vad de har!

• Lapinette

Ahhh.... vill höra mera om Dalarna!

Eftersom vår andra IVF'n precis misslyckades så funderar jag även på Bordeaux. Om jag ändå kan dricka vin och vi inte kommer att köpa någon dyr barnvagn...tja, Bordeaux vill jag i också besöka.

• Lapinette

Jöns Andersgården ser jättemysig ut och ligger helt klart med på min lista.

Svar på tråden Same same but different