Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Lappis - vilken trevlig länk du lade in! Upptäckte just att stället vi hade vår bröllopsfest på finns med i den kedjan - nr 3; Ringsjö Krog & Wärdshus. Absolut värt ett besök om man har vägarna förbi.
Min favorit är deras halstrade gös, som vi hade som huvudrätt på bröllopsmiddagen. Sen har vi återvänt vid ett par olika tillfällen för att äta det igen.
Lapinette - tusen tack för länken till Petithotel!
hörrni, är Malaysia airlines att rekommendera?
Maken har nu fått ok på våra semesterveckor i sommar (själv kan jag ta semester precis hur jag vill ). Så ikväll bokar vi flyget till Lissabon medan det fortfarande är så pass billigt (2 000 kr/person). Bokar resterande, hyrbil och hotell, när vi är åter från Kina. Så här ser rutten ut:
2 nätter Lissabon
2 nätter Evora
2 nätter Coimbra
4 nätter Estoril
nenne - har inte åkt Malaysia
Lappis, ok, vad synd. Nu har jag hur som helst bokat med dem via mrJet till NYC v 41, 9108:- (utan mellanlandning) för två. Då firar vi 2-årig bröllopsdag!
Nenne - jag har flugit någon kortare sträcka i Asien med Malaysia, och det fungerade utmärkt. Lika små söta flygvärdinnor som Singapore har, om man nu uppskattar det.
Lappis - låter som en trevlig semester! Hur kom ni egentligen in på Portugal; pratade du inte om både Frankrike och Slovenien innan?
Nenne - glömde ju; lyckliga er som ska åka till New York! Det är verkligen en helt fantastisk stad, och ni kommer garanterat att få många häftiga upplevelser med er hem! Håller dessutom den låga dollarn i sig blir det ju inte så fasligt dyrt heller.
Tinga - här finns det en excelflik med Slovenien, Bordeaux, Västkusten m.m... m a o lite allt möjligt smått och gott. Slovenien var jag verkligen inne på men maken var inte alls lika triggad. Han tyckte att vi har ju varit i Kroatien, sen har han varit utmed den italienska kusten som gränsar till Slovenien...tja, det kändes inte nytt för honom utan han sa Portugal. Så då riktade jag in mig på Portugal och började rota omkring efter vackra områden (har inte heller varit där tidigare). Så nu blir det Portugal.
Förresten, det är inte så fasligt varmt där heller på sommaren vilket underlättar tycker jag när man ska fara omkring. Typ 25-27 grader på dagarna och runt 18 på nätterna. Det är nog vinden från Atlanten som kyler ned något.