Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Nenne, börja du (jag är en fegis, jag erkänner jag..), så hänger jag på
Piggelin, glömde svara häromdagen men jag har antecknat den 6 juni i min kalender. Görskoj!
Piggelin,
Verona är en höjdare, Gardasjön likaså!
I Verona finns en krog du bara inte får missa! www.bottegavini.it/ Det var helt fantastiskt, både mat och vin. Vinlistan var som en bibel.
Vi bilade runt Gardasjön och det är otroligt vackert. Stannade i olika byar och njöt. Vi tog nog ett par dagar på oss eftersom vi stannade så många gånger. Det ligger hotell på höjder vid sjön med otrolig utsikt. Kommer tyvärr inte ihåg några namn men åker man offseason så finns det säkert rum att boka på plats.
Tack Rosen, ska spara det tipset definitivt!!
Vi ska bo i Verona sju nätter (bokat ett B&B i centrala stan efter tips) & göra utflykter därifrån.
Kul Telis! Nu tror jag iofs att just den 6 juni blir svårt att ses, eftersom kompisen har sin 40-årsfest den dagen (förmodligen drar det igång redan på em). Vi ska bo hos kompisar i Bromma som vi också kommer att umgås en hel del med under helgen. OM det skulle bli tight att få till en dejt under helgen, så kommer jag förmodlligen att stanna ett par nätter till & ta tåget hem sen framåt mån-tis. Så om inte annat måste vi ses för en lunch alt. dejt efter jobbet?
Piggelin, jag är hemma så det spelar ingen roll om det blir på helgen eller i veckan.
Verona är vackert och likaså Gardasjön. Har dock "bara" spenderat 4-5 dagar i området, innan vi drog ned till la Spezia.
Piggelin - jag är som sagt var nog hemma den helgen du är i Stockholm. Säg till vilken dag och tid!
Apropå Dalarna så är det en idé just nu. Satt och klurade i söndags på en födelsedagspresent till maken. Som ni vet tyckte jag att Fjällbacka kändes lite avlägset så nu är jag inne på Tällberg som ligger ett par timmar närmare i bilväg.
Ska smyga över till den andra tråden och kika om ni vågade göra entré. Det är den tråden som jag har hängt i längst...typ 2 år här på BT.
Nenne - om ni kör bil i sommar får ni inte missa domkyrkan i Lund!
Angående det där med att förboka boende längs resvägen eller inte - vilken tid på sommaren ska ni åka? I augusti har ju minst halva Europa semester, och då är det kanske vettigt att boka i förväg, men vid andra tider brukar det inte vara så svårt att hitta något.
Det är säkert supermysigt och härligt spontant att inte boka i förväg men ack jag är en sån planeringsmänniska att jag alltid kollar in vad som ska ses i förväg och sen lägger en rutt efter det (bokar hotell etc). Har dock ibland lämnat några nätter för spontanitet. I Florens funkade det bra, hittade hotell ganska lätt men i Bergamo var det värre. Åkte runt i stan i flera timmar innan vi fick ta in på ett motell utanför stan.
Eftersom jag vet att nenne gärna skriver lite om Dalarna så tänkte jag fråga - några tips på bra hotell och saker att göra i dessa krokar?