Same same but different
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Här fortsätter vi att ventilera vårt stora intresse RESOR samt annat som gör livet trevligt.
Åååh san franskridsko skulle jag också gärna vilja åka till!!!
Åhhhh, Nenne! Cinque Terre är ju helt underbart! Både Lappis, Rosen & jag har det som en klar favorit!
Var där med en av mina bästa väninnor för fyra somrar sen, bodde på ett ställe med helt vidunderlig utsikt & vandrade mellan byarna på dagarna, njöt av fisk, skaldjur, pasta & underbar pesto & lokalproducerat vin på kvällarna...
www.borgodicampi.it/
Sydafrika är min bästa resa jag gjort, men Cinque Terre ligger inte långt efter, helt klart topp fem!
Rosen, du undrade ngt om rökavdelningar & restauranter - jag förstod inte rikigt vad du menade? Numera är det väl i princip förbjudet om det inte är ett specialinrett rum med fläktar etc plus att man inte får ta med ev alkohol in där. Så är det iaf på Heaven 23 här i stan, på många andra ställen får man gå ut, men 23 våningar är väl i lite längsta laget...
Har också Sydafrika som no 1 och semstern i norra Italien som no 2. Vi hyrde hus genom la Villa, bodde precis utanför la Spezia med utsikt över hela bukten och olivträden växande runt huset. Sen gjorde vi utflykter därifrån till Cinque Terre, Lucca, Pisa, Portofino etc. Superhärligt!
Vi åker till Hong kong på fredag!
Lappis, jag funderade precis på när ni åker till Hongkong
Även om det var en resa i jobbet (på Lindex-tiden), så tillhör den också topplistan, om inte topp fem så iaf tio-i-topp! Så kul ni kommer att få!! Härligt nu också att ha det ism berg-& dalbanan som du är i just nu.
Ang Cinque Terre så bokade vi vårt boende via SemBo, fast jag tror inte de har kvar detta stället bland sina erbjudanden längre.
Nu är A inte ALLS nöjd, mnåste tyvärr lämna...
OOh ha det så härligt i Hong Kong, Lappsi!!!!
Ska kolla in sembo om det finns kvar, annars hittade jag lite andra sidor. Får se hur vi gör. Men det blir nog en lång tur. Malmö/Köpenhamn, Berlin, Prag, Salzburg ner, och en annan väg upp.
nenne, min väninna har varit tiilbaka på samma ställe, men bokade då direkt utan att blanda in Sembo.
nu ska jag ut i solen! pekfingervalsen & A i knäet blir för långsamt sätt att skriva...
oki, piggelainen. Vi får se hur vi gör. Vi brukar boka direkt där vi ska bo istället via någon hemsida, men det är rätt bra att ha koll på vad det finns för erbjudanden först. tack för tipset hur som helst!
ska kolla i La Spezia också... IIIIHHHH jag älskar att planera resor!!!
Men hur skulle ni ha gjort. Bil eller tåg? Leta hotell efter vägen eller boka i förväg (kan ju kännas skönt att ha det fixat innan man börjar snurra i Berlin sent på kvällen med lågt blodsocker, och då menar jag mest för min mans skull.)
Tåååååååååååååååååååååååååg!
hehehehe, jag hörde ända hit att du ropade, Telis!